Skocz do zawartości

Gwintownik do świecy żarowej


Grzesiek

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wszystkie gwinty calowe mają kąt 55°(Whtwortha) jak

          •   G- rurowe walcowe(BSPT)

  • BSW - gwint o zwykłym skoku (podziałce),
  • BSF - gwint o drobnym skoku,

 

Zwłaszcza zunifikowane UNxx, drobnozwojne i bardzo drobnozwojne jak ten UNEF, amerykańskie rurowe NPT, NPTF,  pomimo, że calowe to mają kąt 60°

Gwinty calowe zunifikowane posiadają oznaczenie:

  • UNC - skok gwintu zwykły,
  • UNF - skok gwintu drobnozwojny
  • UNEF - skok gwintu bardzo drobnozwojny
  • UN - gwint o podziałce znormalizowanej  4; 6; 8; 12; 16; 20; 28; 32 na cal
  • UNS - gwint o specjalnym skoku znormalizowanym.

spacer.png

https://artykulytechniczne.pl/pokaz_produkt/gwintownik-unef-1-4-32-din-374-c-hsse-fra.html

 

poniżej masz niektóre popularne gwinty i ich kąty

spacer.png

Tak więc kąt tego gwintownika jest Ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzałem na tą stronę i coś mi tu nie pasuje...

Cytat

 

Dane techniczne:

- średnica znamionowa d1 - 1/4,

- skok gwintu P - 32 mm,

- długość całkowita l1 - 85 mm,

- długość części roboczej l2 - 19 mm,

- średnica części chwytowej d2 - 5,5 mm,

- wielkość zabieraka kwadratowego a - 3,3 mm,

- średnica otworu pod gwint - 11 mm

 - nakrój C- (2÷3) P

 

 

Wiecie o co chodzi?

 

Grzegorz lubisz przepłacać?

Jeśli nie to tu masz to samo za 8,4 zeta...

https://www.aliexpress.com/item/32982857544.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.23234f8fH0U3Cc&algo_pvid=ebf1505d-3ec0-43ad-bafa-990d3104a4bb&algo_expid=ebf1505d-3ec0-43ad-bafa-990d3104a4bb-1&btsid=0b0a119a15833073808663709efaf4&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

 

No ale koronawirus...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Paweł Praus napisał:

mnie też  nie pasuje , to średnica otworu pod gwint ...11mm ?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywisty błąd, winno być ⌀5,5mm

 

gwint.thumb.jpg.a4e213b0de515e8d82c6ccf9b1613088.jpg

 

P.S. Dla kolegów majstrujących samodzielnie przydatny kalkulator gwintów...

https://artykulytechniczne.pl/blog/kalkulator-gwintow/

 

Dorabiałem kiedyś naszemu Koledze do głowicy małego silnika modelarskiego (1,76 cm3 - OS 10LA) z miękkiej "kolbowej" miedzi i stali tulejki naprawcze(M10x1) pod zerwany gwint świecy żarowej

 

gwint str. wew.3.jpg

spacer.png

spacer.png

DSC08204.JPG

spacer.png

DSC08209.JPG

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

I tym oto sposobem zmieniłeś stopień sprężania...

Mało prawdopodobne Pawle, bo wybranie na uszczelkę pod głowicą nie zostało pogłębione(tylko oczyszczone), a starałem się by tulejka ani nie wystawała ponad, ani nie była niższa niż sklepienie komory spalania. A jeśli mimo to pojemność komory sprężania odrobinę się zmieniła(wrąb gwintu wokół końcówki tulei), to sądzę, że chyba raczej pomijalnie dla procesu spalania... Zresztą można to skorygować grubością uszczelki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, RomanJ4 napisał:

Dorabiałem kiedyś naszemu Koledze do głowicy małego silnika modelarskiego (1,76 cm3 - OS 10LA) z miękkiej "kolbowej" miedzi i stali tulejki naprawcze(M10x1) pod zerwany gwint świecy żarowej

 

gwint str. wew.3.jpg

 

 

 

 

DSC08209.JPG

 

 

Nie miałem na myśli podcięcia na uszczelkę, bo nie wiedziałem, że tam coś robiłeś....ale porównując te dwa zdjęcia widać doskonale, że zmienił się kształt komory spalania...

Oczywiście, że można i nawet należy to skorygować odpowiednią uszczelką...tylko czy zmierzyłeś objętość komory przed i po naprawie? Bo jeśli nie to będzie trudno, ale też się da :-)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, RomanJ4 napisał:

Oczywisty błąd, winno być ⌀5,5mm

 

P.S. Dla kolegów majstrujących samodzielnie przydatny kalkulator gwintów...

https://artykulytechniczne.pl/blog/kalkulator-gwintow/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Obawiam się,że przy gwincie 1/4" to  otwór 5,5 mm będzie za duży.

Ja odkąd pamiętam przy stosowaniu gwintu 1/4x32 używam wiertła 5,1mm w ostateczności 5,2 mm i zawsze było dobrze.

Przy śr. otworu śr. 5,5 mm  też oczywiście nagwintujemy, ale gwint będzie narażony na zerwanie, bo tą świecę trzeba mocno dociągać i to nie jeden raz. No i ten luźny gwint raczej szczelny nie będzie. A szczelność komory spalania ma tu zasadnicze znaczenie.

A.C.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, AndrzejC napisał:

Obawiam się,że przy gwincie 1/4" to  otwór 5,5 mm będzie za duży.

Ja odkąd pamiętam przy stosowaniu gwintu 1/4x32 używam wiertła 5,1mm w ostateczności 5,2 mm i zawsze było dobrze.

Przy śr. otworu śr. 5,5 mm  też oczywiście nagwintujemy, ale gwint będzie narażony na zerwanie, bo tą świecę trzeba mocno dociągać i to nie jeden raz. No i ten luźny gwint raczej szczelny nie będzie. A szczelność komory spalania ma tu zasadnicze znaczenie.

A.C.

 

Andrzeju a co za przeproszeniem ma gwint do szczelności? 

Chyba po to jest podkładka pod świecą lub inne rozwiązania typu stożek ... można też zupełnie na płasko jak to jest w moich motorkach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byś się zdziwił ile mam nieszczelnych wkładek do głowicy?. Co prawda używam świec tzw TURBO ale i tak przy intensywnym pływaniu dość często wymieniam. Bo bombelki zaczynają wylatać spod świecy, a jak wylatują tzn , że padaczka i trzeba nową założyć.

Na szczęście wszystkie są identyczne i nie ma potrzeby regulacji silnika.

W MVVSie 3,5 w STD też wymieniam wkładkę przynajmniej raz na sezon. kupiłem ich swego czasu trochę i mam na wymianę.

A jak gwint jest za luźny to i podkładka pod świecą nie pomoże . Już nie raz się zdarzyło,że świeca z hukiem wystrzeliła:).

Kiedyś sam o mało w oko nie dostałem?.

Bo luźny gwint na świecy to proszenie się o kłopoty.

A.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Paweł Praus napisał:

Ja o kozie Ty o wozie...

No nie rozumiem...

Jak gwint luźny to nie ma zmiłuj. Musi puszczać.

Fakt, faktem, że moje silniki pracują intensywnie i na jednych zawodach potrafią pracować dłużej, niż nie jeden silnik przez cały swój żywot. Więc u mnie wszystko jest bardziej ekstremalne i szybciej się wyrabia,

Faktem jest, że integralne  głowiczki ze świecą wkładane są niepodatne na takie uszkodzenia, ale ja ich praktycznie nie używam, bo jak wymienić taką głowiczkę w 10sekund i popłynąć dalej? Nie da się.

 

Kiedyś, kiedy używałem zwykłych świec naprawiałem sobie te wkładki podobnie jak Kol. Roman tylko trochę mniej materiału dawałem, żeby właśnie stopień sprężania się nie zmieniał i kształt komory spalania., ale odkąd przeszedłem na świece Turbo to jakoś mi to regenerowanie nie wychodzi i używam oryginalnych od CMB

A.C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, AndrzejC napisał:

No nie rozumiem...

Jak gwint luźny to nie ma zmiłuj. Musi puszczać.

Fakt, faktem, że moje silniki pracują intensywnie i na jednych zawodach potrafią pracować dłużej, niż nie jeden silnik przez cały swój żywot. Więc u mnie wszystko jest bardziej ekstremalne i szybciej się wyrabia,

Faktem jest, że integralne  głowiczki ze świecą wkładane są niepodatne na takie uszkodzenia, ale ja ich praktycznie nie używam, bo jak wymienić taką głowiczkę w 10sekund i popłynąć dalej? Nie da się.

 

Kiedyś, kiedy używałem zwykłych świec naprawiałem sobie te wkładki podobnie jak Kol. Roman tylko trochę mniej materiału dawałem, żeby właśnie stopień sprężania się nie zmieniał i kształt komory spalania., ale odkąd przeszedłem na świece Turbo to jakoś mi to regenerowanie nie wychodzi i używam oryginalnych od CMB

A.C

Ręce opadają do góry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł, a Ty w ogóle wiesz o czym ja do Ciebie piszę, bo może  faktycznie ja o chlebie, a Ty o niebie.?

To co widać to tylko parę sztuk.

Więcej by się tego znalazło...

Ta na dole właśnie kiedyś była regenerowana, A ta po prawej gwint ma akurat całkiem dobry, tylko cała reszta☹️

A.C.

 

wkładki.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.