semp Opublikowano 7 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 W P-40 koła chowają się do tyłu i zmienie się położenie środka ciężkości. Jak to powinno się wyważać z otwartym czy zamkniętym podwoziem ? Model zrobił kilka lotów z otwartym podwoziem i lata dobrze, przy zamknięciu zadziera . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motfil Opublikowano 7 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 Wyważ z zamkniętym , po otwarci SC będzie przesuwał się do przodu a to zwiększa stateczność podłużną (oczywiście do pewnego stopnia ) do lądowania jak znalazł . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyra63 Opublikowano 7 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 Cześć Mariusz. Na oryginalnych planach P-40 "Ziroliego" przy stałym podwoziu ( czyli tak jak gdybyś latał na otwartym) jak na dołączonym rysunku środek ciężkości wypada od 4 - 4,25 cala tj. 102-108 mm od krawędzi natarcia. Czyli raczej tak jak pisał Tomek wyważ na zamkniętym ,bo z takim będziesz raczej latał . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano 7 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 Oczywiście wyważaj przy zamkiętym podwoziu. wg poniższego programu możesz bardzo dokładnie policzyć w SC i zweryfikować to z planami. https://www.ecalc.ch/cgcalc.php Spróbuj zastosować lżejsze koła. Ze względu na wypuszone podwozie i pełny zbiornik paliwa model będzie lekko przeważony na przód i do startu będzie potrzebował lekko zaciągniętego steru wysokości. W radiu można zastosować mikser GEAR>SW. P-40 stka jest trochę wredna do startu i lądowania ze względu na stosunkowo wąski rozstaw podwozia gł. i brak kąta wyprzedzenia goleni do przodu, przez co łatwo ją "położyć na pysk". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 7 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 52 minuty temu, mecenas napisał: przez co łatwo ją "położyć na pysk". A przyznac tez trzeba , ze ten PYSK to ma calkiem spory ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyra63 Opublikowano 8 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2020 Jarek " pysk" to może mieć twoja teściowa, ten P-40 mo paszcza?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Senior Opublikowano 8 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2020 Podobny zjawisko miałem przy oblocie Zlina 526 AFS o rozpiętości 2,2 m z pneumatycznym mechanizmem podwozia. Wyważanie modelu było przy zamkniętym podwoziu, a i tak po starcie i schowaniu podwozia potrzebna jest lekka korekta steru wysokości. Start i lądowanie odbywa się bez problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AKocjan Opublikowano 8 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2020 18 godzin temu, semp napisał: W P-40 koła chowają się do tyłu i zmienie się położenie środka ciężkości. Jak to powinno się wyważać z otwartym czy zamkniętym podwoziem ? Model zrobił kilka lotów z otwartym podwoziem i lata dobrze, przy zamknięciu zadziera . podczas lądowania model lekko ciężko na nos nie będzie raczej problemem, trzeb tylko jakiś trymer dodatkowy ustawić kompensującego pojawienie się momentu pochylającego, ważne żeby nie przesadzić z tylnym wyważeniem, przekroczenie 25% LSCA do tyłu może stanowić problem dla modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 8 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2020 Jakie mechanizmy podwozia zastosowales? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
semp Opublikowano 8 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2020 podwozie to Robart do tego modelu. Wyważe go z zamkniętym podwoziem i zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 8 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2020 7 godzin temu, dyra63 napisał: Jarek " pysk" to może mieć twoja teściowa, ten P-40 mo paszcza Odkad kazalem jej stulic pysk , to nie otwiera paszczy Tak naprawde , to moja "tesciowa" ( nieoficjalna tesiowa , bo zyje z jej corka na kocia lape ) jezt zlota dziewczyna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AKocjan Opublikowano 8 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2020 58 minut temu, semp napisał: podwozie to Robart do tego modelu. Wyważe go z zamkniętym podwoziem i zobaczymy. ewentualnie sprawdź jeszcze migrację środka ciężkości w zależności od pozycji podwozia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyra63 Opublikowano 8 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2020 Jarku i tego się trzymaj ,też mam w porządku teściową ?.Wracając do P-40 to swoje też robi opór jaki stawiają wysunięte golenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi