Skocz do zawartości

P-40 Zirolli wyważenie


semp
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W P-40 koła chowają się do tyłu i zmienie się położenie środka ciężkości. Jak to powinno się wyważać  z otwartym czy zamkniętym podwoziem ?

Model zrobił kilka lotów z otwartym podwoziem i lata dobrze, przy zamknięciu  zadziera .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Mariusz.

Na oryginalnych planach P-40 "Ziroliego" przy stałym podwoziu ( czyli tak jak gdybyś latał na otwartym) jak na dołączonym rysunku środek ciężkości wypada od 4 - 4,25 cala tj. 102-108 mm od krawędzi natarcia.

Czyli raczej tak jak pisał Tomek wyważ na zamkniętym ,bo z takim będziesz raczej latał .

20200307_202148.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście wyważaj przy zamkiętym podwoziu.

wg poniższego programu możesz bardzo dokładnie policzyć w SC i zweryfikować to z planami.

https://www.ecalc.ch/cgcalc.php

 

Spróbuj zastosować lżejsze koła.

Ze względu na wypuszone podwozie i pełny zbiornik paliwa model będzie lekko przeważony na przód i do startu będzie potrzebował lekko zaciągniętego steru wysokości.

W radiu można zastosować mikser  GEAR>SW.

P-40 stka jest trochę wredna do startu i lądowania ze względu na stosunkowo wąski rozstaw podwozia gł. i brak kąta wyprzedzenia goleni do przodu, przez co łatwo ją "położyć na pysk".

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobny zjawisko miałem przy oblocie Zlina 526 AFS o rozpiętości 2,2 m z pneumatycznym mechanizmem podwozia. Wyważanie modelu było  przy zamkniętym podwoziu, a i tak po starcie i schowaniu podwozia potrzebna jest lekka korekta steru wysokości. Start i lądowanie odbywa się bez problemów.

fcd80699f644f1ac7942c1a91867810928495526!78854[1].jpg

IMG_0083.JPG

IMG_0070.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, semp napisał:

W P-40 koła chowają się do tyłu i zmienie się położenie środka ciężkości. Jak to powinno się wyważać  z otwartym czy zamkniętym podwoziem ?

Model zrobił kilka lotów z otwartym podwoziem i lata dobrze, przy zamknięciu  zadziera .

podczas lądowania  model lekko ciężko na nos nie będzie raczej problemem, trzeb tylko jakiś trymer dodatkowy ustawić kompensującego pojawienie się momentu pochylającego, ważne żeby nie przesadzić z tylnym wyważeniem,  przekroczenie 25% LSCA do tyłu może stanowić problem dla modelu :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, dyra63 napisał:

Jarek " pysk" to może mieć twoja teściowa, ten P-40 mo paszcza

 

Odkad kazalem jej stulic pysk , to nie otwiera paszczy :)

 

Tak naprawde , to moja "tesciowa" ( nieoficjalna tesiowa , bo zyje z jej corka na kocia lape ) jezt zlota dziewczyna ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.