swiezy87 Opublikowano 13 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2020 Cześć, mam silnik Turnigy D1306-4000KV 11.5g oraz regulator HobbyKing 10A ESC 1A UBEC, śmigło 5030 Silnik czasami ma problemy z wejściem na pełne obroty, szarpie przerywa i po chwili zaczyna działać poprawnie lub zostaje całkowicie wyłączony. Wygląda to jak problemy z synchronizacją. Uszkodzony silnik, regulator, zła konfiguracja regulatora a może to normalne ? Spotkał się ktoś z takim problemem ? error1[1].mp4 error2[1].mp4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 13 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2020 Pierwsza rzecz do sprawdzenia w takim przypadku, to "drożność" przewodów zasilających. Miałem podobne objawy przy załamanym, uszkodzonym przewodzie (odcinek pomiędzy wtykami a silnikiem, pęknięcie drutu, ale izolacja zewnątrz OK, wizualnie nie do wykrycia). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzioch Opublikowano 13 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2020 Regulator najprościej sprawdzisz z innym sprawnym silnikiem. Sprawdź dokładnie połączenie silnika z regulatorem. Jeżeli silnik i regulator ma goldy oryginalnie zalutowane dobrze jest pociągnąć za przewody bo zdarzało mi się takie połączenie bez cyny a wszystko trzymało się na koszulce termokurczliwej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiezy87 Opublikowano 13 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2020 Goldy lutowałem osobiście, nie mam niestety innego silnika pod ten regulator.@zbjanik Przewód był przerwany całkowicie czy tylko uszkodzony ? Mierzyłem silnik, opór pomiędzy przewodami 1.6 ohma. Na regulatorze przewodów nie zmierzę, nie chcę rozcinać oryginalnej termokurczki, obawiam się problemów z potencjalną reklamacją. Mam regulator dualsky 45A z zalutowaną wtyczką dla lipo 3S, mogę dla testów podpiąć ten silnik ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 13 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2020 No właśnie chodzi o to, że patrząc z zewnątrz na przewód wszystko wskazuje że jest OK, nie czuć załamań wiązki drucików, izolacja też bez zarzutu itd. Najbardziej mylące jest to, że czasem jest zupełnie bez zastrzeżeń, wszystko śmiga, a potem ni stąd ni zowąd takie objawy jak opisałeś. Ciężko to zlokalizować niestety. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sbogdan1 Opublikowano 13 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2020 57 minut temu, swiezy87 napisał: Goldy lutowałem osobiście, nie mam niestety innego silnika pod ten regulator. A zdziwiłbyś się z tym lutowaniem, podobny przypadek miałem, tyle że silnik szarpał znacznie mocniej. I właśnie powodem były źle zalutowane goldy. Też osobiście lutowałem. Wydaje się nieprawdopodobne. Silnik nówka na gwarancji poszedł do zwrotu za miedzę. Przyszedł ten sam silnik tyle że sprzedawca zalutował swoje goldy. Posypałem głowę popiołem i przeprosiłem za zamieszanie. Ale to tak na marginesie. Sprawdź przelutuj to nic nie kosztuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiezy87 Opublikowano 13 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2020 Zlutuję bezpośrednio i zobaczę jak będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiezy87 Opublikowano 13 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2020 Zlutowałem bezpośrednio i bez zmian. Przelutowałem kable przy regulatorze i niby jest lepiej, silnik jest mocniejszy i wchodzi na wyższe obroty. Silnik dość mocno się grzeje . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 13 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2020 jakim pakietem -ile s to zasilasz ? generalnie śmigło wydaje się trochę duże jak na ten silnik... na 1s spoko, na 2s już ciężko będzie na 3s z tym śmigłem to nie ma prawa chodzić. a i silnik i regulator nie są jakiejś wybitnej jakości.... czy jeśli dodajesz gazu pomału to jakoś się rozpedza -a problem wystepuje po gwałtownym daniu gazu -czy zawsze jest problem ? czy masz tak, że w zakresie do połowy czy 70% gazu chodzi poprawnie a problem pojawia się tylko gdy dajesz pełen lub prawie pełen gaz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzioch Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Nic nie napisałeś czy ten zestaw w tej konfiguracji działał poprawnie, kiedy nastąpiły problemy , może po "krecie" lub jakieś zamianie jednego z elementów napędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek1989 Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 u mnie podobny problemhttps://streamable.com/vazcc mam taki regulator: https://hobbyking.com/en_us/turnigy-plush-32-30a-speed-controller-w-bec.html nie sprawdzałem jeszcze innych konfiguracji silnik+regulator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Miałem podobnie jak kilka żyłek w przewodzie mi się przerwało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiezy87 Opublikowano 14 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Nie było kreta. Silnik jeszcze nie latał, regulator też. Śmigło takie jak zaleca producent silnika 5030, zasilanie 2s też zgodnie z zaleceniami. Poskładałem silnik, śmigło i regulator, zrobiłem kilka testów na stole. Wszystko było OK. Po krótkiej chwili zaczęły się problemy. Obejrzałem pod lupą kabel i widzę że jedna żyła przy wejściu kabla do silnika wygląda na uszkodzoną. Zsunęła się izolacja z kabla i widać zerwane trzy z kilkunastu drucików. W takiej sytuacji pozostaje chyba jedynie rozebrać silnik i wymienić kable. Da się to zrobić w tak małym silniku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 zlutuj je po prostu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiezy87 Opublikowano 14 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Zerwane bezpośrednio przy silniku nie ma szan s na zlutowanie ? Muszę to dokładnie obejrzeć. Może uda się uciąć kable i przeciągnąć to co zostanie od spodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Powiem tak, skoro i tak chcesz go przewijać to pokombinuj. Bardziej go nie zepsujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 szukając po necie nigdzie nie znalazłem, że takie zalecane śmigło można dla 2s przy ciągłym obciążeniu owszem można 1 lub 2 s i można takie śmigło. Ale niekoniecznie razem. 1s -większe śmigła. 2s -mniejsze. Ni cholery nie pasują mi dane silnika żeby mógł pociągnąć 5030 na 2s. Popełniłem kilka(dziesiąt) silniczków samodzielnie. O dużo lepszej jakości niż ten. Sterowanych lepszymi reglami. Takie zestawienie by nie przeszło. ni diabła by nie przeszło. to nie ma prawa działać prawidłowo - prawdopodobnie "ugotowałeś" silnik w kilka sekund. kv4000 x 7,2V -to 28 000 obr. pod obciążeniem troszkę mniej - silnik jest za mały, żeby uciągnąć tak duże śmigło z takimi obrotami... zapotrzebowanie na moc śmigła 5x3" przy tych obrotach to ... około 200W. przynajmniej tak twierdzi program doboru napędów. jeśli silnik jest dedykowany do drona -to idzie na ułamku mocy. jak "dałeś draga" sterując regiel wprost z odbiornika -to upaliłeś. a jakbyś nie upalił -to napęd po prostu musiał rwać synchro -za mały moment napędowy kiedyś zrobiłem 2 troszkę większe silniki 25gram fi28x kręciły podobnymi śmigłami około 22 -24 tys obr (nie pamiętam dokładnie) moc pobierana była ponad 200W . pobór prądu był 24A ... Więc coś mi nie pasuje śmigło 5030 -obroty ponad 20 tys i maleństwo 11,5 grama oraz 55W. ??? Na 2S DAJ MNIEJSZE ŚMIGŁO. chyba, że napęd pracuje w dronie wysterowywany około połowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiezy87 Opublikowano 15 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 W jaki sposób dostać się do kabli lutowanych od spodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 Rozebrać na gorąco. czyli praktycznie wszystko powyrywać i zrobić od początku. Stator ściągnąć na siłę po podgrzaniu do 160*C Prawdopodobnie silnik jest klejony klejem anearobowym. Po naprawie składając skleić loctite 638. Mała buteleczka około 30zeta prawdopodobnie będziesz musiał przewinąć -dać nowy drut -koszt drutu i kilka godzin zabawy. Jeśli tego nie umiesz to kilka dni... Takich silników absolutnie nie opłaca się przewijać... Chyba, że samo przewijanie ma być zabawą i to lubisz lub gdy silnik jest unikalny. Kiedyś robiłem małe silniki -głównie na bazie materiałów z cd. Silniki 18g oraz 24-25g wagi. Te 18g miały około 50-60 W mocy te 25g nawet 120-200W. I to jest praktycznie max jaki daje się uzyskać z małych motorków . Twój silniczek jest mniejszy niż te "moje" 18 gramowe. Wykonanie gorsze, i z gorszych materiałów. Jak da 20 W sposób ciągły to pewnie szczyt jego możliwości. Większa moc -to przy malutkim śmigłe i skrajnie dużych obrotach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiezy87 Opublikowano 15 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 Kpiłem nowy silniczek dziękuję wszystkim za pomoc. Poszukam z ciekawości tematu z przerabianiem silników z CD i się pobawię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi