Skocz do zawartości

Dziwne zachowanie, silnik szarpie


swiezy87

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

mam silnik Turnigy D1306-4000KV 11.5g oraz regulator HobbyKing 10A ESC 1A UBEC, śmigło 5030

 

Silnik czasami ma problemy z wejściem na pełne obroty, szarpie przerywa i po chwili zaczyna działać poprawnie lub zostaje całkowicie wyłączony. 

Wygląda to jak problemy z synchronizacją.

Uszkodzony silnik, regulator, zła konfiguracja regulatora  a może to normalne ?
Spotkał się ktoś z takim problemem ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza rzecz do sprawdzenia w takim przypadku, to "drożność" przewodów zasilających. Miałem podobne objawy przy załamanym, uszkodzonym przewodzie (odcinek pomiędzy wtykami a silnikiem, pęknięcie drutu, ale izolacja zewnątrz OK, wizualnie nie do wykrycia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator najprościej sprawdzisz z innym sprawnym silnikiem.

Sprawdź  dokładnie połączenie silnika z regulatorem. Jeżeli silnik i regulator ma goldy oryginalnie zalutowane dobrze jest pociągnąć za przewody bo zdarzało mi się takie połączenie bez cyny a wszystko trzymało się na koszulce termokurczliwej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Goldy lutowałem osobiście, nie mam niestety innego silnika pod ten regulator.
@zbjanik
Przewód był przerwany całkowicie czy tylko uszkodzony ?


Mierzyłem silnik, opór pomiędzy przewodami 1.6 ohma.

Na regulatorze przewodów nie zmierzę, nie chcę rozcinać oryginalnej termokurczki, obawiam się problemów z potencjalną reklamacją. 

 

Mam regulator dualsky 45A z zalutowaną wtyczką dla lipo 3S, mogę dla testów podpiąć ten silnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chodzi o to, że patrząc z zewnątrz na przewód wszystko wskazuje że jest OK, nie czuć załamań wiązki drucików, izolacja też bez zarzutu itd. Najbardziej mylące jest to, że czasem jest zupełnie bez zastrzeżeń, wszystko śmiga, a potem ni stąd ni zowąd takie objawy jak opisałeś. Ciężko to zlokalizować niestety.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, swiezy87 napisał:

Goldy lutowałem osobiście, nie mam niestety innego silnika pod ten regulator.

A zdziwiłbyś się z tym lutowaniem, podobny przypadek miałem, tyle że silnik szarpał znacznie mocniej.
I właśnie powodem były źle zalutowane goldy. Też osobiście lutowałem. Wydaje się nieprawdopodobne.

Silnik nówka na gwarancji poszedł do zwrotu za miedzę.

Przyszedł ten sam silnik tyle że sprzedawca zalutował swoje goldy.

Posypałem głowę popiołem i przeprosiłem za zamieszanie. Ale to tak na marginesie.
Sprawdź przelutuj to nic nie kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakim pakietem -ile s to zasilasz ?    generalnie śmigło wydaje się trochę duże jak na ten silnik...    na 1s spoko, na 2s już ciężko będzie  na 3s z tym śmigłem to  nie ma prawa chodzić.      a i silnik i regulator nie są jakiejś wybitnej jakości.... 

 

czy jeśli dodajesz gazu pomału to jakoś się rozpedza -a problem wystepuje po gwałtownym daniu gazu -czy zawsze jest problem ? 

 

czy masz tak, że w zakresie do połowy czy 70% gazu chodzi poprawnie a problem pojawia się  tylko gdy dajesz  pełen lub prawie pełen gaz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było kreta.

Silnik jeszcze nie latał, regulator też.

 

Śmigło takie jak zaleca producent silnika 5030, zasilanie 2s też zgodnie z zaleceniami.

 

Poskładałem silnik, śmigło i regulator, zrobiłem kilka testów na stole.

Wszystko było OK. Po krótkiej chwili zaczęły się problemy.

Obejrzałem pod lupą kabel i widzę że jedna żyła przy wejściu kabla do silnika wygląda na uszkodzoną.
Zsunęła się izolacja z kabla i widać zerwane trzy z kilkunastu drucików.

W takiej sytuacji pozostaje chyba jedynie rozebrać silnik i wymienić kable.

Da się to zrobić w tak małym silniku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukając po necie nigdzie nie znalazłem, że takie zalecane śmigło można dla 2s przy ciągłym obciążeniu  owszem można 1 lub 2 s i można takie śmigło. Ale niekoniecznie razem. 1s -większe śmigła. 2s -mniejsze. 

Ni cholery nie pasują mi dane silnika żeby mógł pociągnąć  5030 na 2s.     Popełniłem  kilka(dziesiąt)  silniczków samodzielnie.    O dużo lepszej jakości niż ten. Sterowanych  lepszymi reglami. Takie zestawienie by nie przeszło. ni diabła by nie przeszło.

to nie ma prawa działać prawidłowo   - prawdopodobnie   "ugotowałeś" silnik w kilka sekund. 

kv4000 x 7,2V -to   28 000 obr.  pod obciążeniem  troszkę mniej  -    silnik jest za mały, żeby uciągnąć tak duże śmigło z takimi obrotami...   zapotrzebowanie na moc  śmigła 5x3"  przy tych obrotach to ... około 200W. przynajmniej tak twierdzi program doboru   napędów. 

 

jeśli silnik jest dedykowany do drona -to idzie na ułamku   mocy.   jak "dałeś draga"  sterując regiel wprost z odbiornika   -to upaliłeś. a jakbyś nie upalił -to napęd po prostu musiał rwać synchro -za mały moment napędowy

 

kiedyś zrobiłem 2  troszkę większe silniki 25gram fi28x  kręciły podobnymi śmigłami  około 22 -24  tys obr (nie pamiętam dokładnie)         moc pobierana była ponad 200W  .   pobór prądu był  24A  ...

Więc coś mi nie pasuje śmigło 5030 -obroty ponad 20 tys i  maleństwo  11,5 grama oraz  55W.  ???                             Na    2S DAJ MNIEJSZE ŚMIGŁO.   chyba, że napęd pracuje  w dronie  wysterowywany około połowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrać na gorąco. czyli praktycznie wszystko powyrywać i zrobić od początku.  Stator  ściągnąć na siłę po podgrzaniu do 160*C    Prawdopodobnie silnik jest klejony klejem anearobowym. Po naprawie składając skleić loctite 638.

Mała buteleczka około 30zeta    prawdopodobnie będziesz musiał przewinąć -dać nowy drut -koszt drutu i kilka godzin zabawy.     Jeśli tego nie umiesz to kilka dni...

Takich silników absolutnie nie opłaca się przewijać...

 

  Chyba, że samo przewijanie ma być zabawą i to lubisz lub gdy silnik jest unikalny.

 

Kiedyś robiłem małe silniki -głównie na bazie materiałów z cd. Silniki 18g oraz 24-25g wagi.    Te 18g miały około 50-60 W mocy te 25g nawet 120-200W.  I to jest praktycznie max jaki daje się uzyskać z małych  motorków .   Twój silniczek  jest mniejszy niż te "moje" 18 gramowe. Wykonanie gorsze, i z gorszych materiałów. Jak da 20 W sposób ciągły  to pewnie szczyt jego  możliwości.   Większa moc -to przy malutkim śmigłe i skrajnie dużych obrotach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.