Shock Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2020 A posty się edytuje a nie pisze jeden pod drugim... Jak by nie patrzeć pierwszy montaż lds-ów jest ciężkawy . Kolejne idą już gładko bo człowiek wie o co biega . Pomoc teoretyczna jest wskazana a praktyczna jak objawienie . Rafał pewnie jest na tyle kumaty że poradzi sobie i napęd bedzie chodził ok. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viader Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Nierówna walka z montażem systemu IDS zakończona sukcesem. Dzięki informacjom uzyskanym od kolegów udało się wykonać to jak należy. Jak już wspomniałem montowałem to pierwszy raz. Nie było tak źle, po pierwszym zamontowanym serwie było już z górki. Zabawa zaczyna się od zamontowania serwa w ramce. Wcześniej trzeba precyzyjnie nabić dźwignię na wieloklin serwa i wcisnąć łożysko. Same ramki jak i popychacz są odlane z jakiegoś zbrojonego tworzywa (jak śmigła APC do spalin). Jednak elementy te nie są idealne, trafiły się lekko wygięte ramki i jeden skręcony popychacz. No nic, trzeba było sobie jakoś radzić. Popychacze trzeba było podszlifować aby pozbyć się nadlewek. Wyznaczyłem miejsce wycięcia pod dźwignię lotki. Złożyłem wszystko razem i wstawiłem serwo na swoim miejscu. Po jako takim wycentrowaniu serwa w gnieździe można było odrysować dźwignię na spodzie lotki. Zmierzyłem sobie odległość wyznaczonych kresek od początku lotki i przeniosłem wymiar na górną powierzchnię: Te skrzydełka w dźwigience jakoś mi nie podpasowały. Uciąłem je i wolałem zaklinować dźwignię kawałkiem balsy. Akurat przy lotkach i tak trzeba było je uciąć, bo dźwignie montowałem odwrotnie aby zyskać większe ramię (większa odległość między ośką a zawiasem). Ale w klapach już można było zamontować normalnie. Dźwigienki przyłapałem super rzadkim CA i następnie wkleiłem na żywicę z mikrobalonem zwracając uwagę aby oś znajdowała się nad linią zawiasu (no prawie ). Wcześniej delikatnie naoliwiłem połączenie z popychaczem, aby przypadkiem się nie skleiło. Analogicznie wyglądała sprawa z klapami. Tutaj trzeba było wysunąć dźwignię do przodu poza oś zawiasu aby mieć duży zakres ruchu klapy wychylonej w dół. A tutaj fotka klapy: Najpierw ustawianie i zaklinowanie. Jak wszystko ok. to CA i żywica. Po wklejeniu wygląda to tak (dźwignia klapy): W ogóle warto ustawić sobie zarówno lotki jak i klapy w pozycji mocno wychylonej, ja sobie tak poradziłem papierówką: Jak już mamy wklejone dźwignie to można wklejać ramki. Ale zanim to nastąpiło trzeba było sporo się naklikać w aparaturze, aby dobrze ustawić serwo tak, by klapa działała w pełnym zakresie (nie tylko w dół ). Ramki wkleiłem na Poxipol 10 minutowy a z zewnątrz doleję jeszcze L285 z mikrobalonem: Teraz widzę, że mogłem ustawić wszystko bliżej w stronę kadłuba. Ale nie ma problemu, piny da radę wyjąć a i serwo łatwiej wychodzi w razie potrzeby. Po zmontowaniu czterech kompletów spiąłem wszystko na krótko i delikatnie uruchomiłem. Wrzucam krótki filmik z testu: Polutowałem akumulator, który już aktualnie się ładuje. Ogniwa LiIon niby powinno się zgrzewać, ale ja zawsze lutowałem i nic im nie jest Tak wygląda pakiecik: Zanim akumulator trafił do kadłuba do noska włożyłem ołowiany ciężarek 140g. Na koniec zacisnąłem 4 szt. konektorów JR, które wpięte będą do odbiornika. Miałem takie fikuśne przeźroczyste z PowerBoxa, to je wykorzystałem Ale fotki nie mam, już mi się dziś nie chce Zostały sprawy kosmetyczne jak przyklejenie klapek na serwa, zamocować odbiornik i wsadzić Vario. Jak bozia da to wyprowadzę Respekta EVO na pierwszy spacer Stay tuned ? 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2020 czysto, szybko i już klient w pełni zadowolony ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viader Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2020 XX.XX.2020. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Co tak sucho, bez opisu ? Fotki już widzieliśmy... Jakieś wrażenia, jakiś film ? Co za miejscówka, Kowary ? chyba nie Kowary ale ściana lasu łudząco podobna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipp Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Model pięknie się prezentuje na zdjęciach w powietrzu, ale i słowo komentarza byłoby pożądane przez widownię . Pozazdrościć miejscówki, gdzie nie ma chętnych do golenia w imię chorej logiki chorych czasów. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exu Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Bardzo, fajnie pokazałeś montaż systemu IDS. Tego tajemniczego super bezluzowego systemu ? Rafał co prawda też pokazał w nowym toxic'u ale bez takich szczegółów, a tu proszę wszystko wygląda już nie tak strasznie. Podzielicie się jakimś linkiem gdzie takie cudo kupiliscie, w pl czy na świecie? Model jak i malownie bardzo fajne choć osobiście wolę mieć silnik 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2020 13 godzin temu, Exu napisał: Rafał co prawda też pokazał w nowym toxic'u ale bez takich szczegółów, a tu proszę wszystko wygląda już nie tak strasznie. Piotrek, ja w temacie Toxica nie starałem się pokazać montażu lds-ów tylko zdjęcia poglądowe. Szczegółowo przedstawiłem to w swoim temacie o Respekcie na drugiej stronie tematu. Akurat tam stary system z rurkami, choć tak naprawdę różnica niewielka. Fajnie jak Sekator miałby kiedyś możliwość pokazania różnic w nowym Respekcie w stosunku do "starego", bo mimo na pierwszy rzut oka są podobne to różnic jest sporo - w budowie, wizualnych . W końcu nazwa Evo coś tam znaczy ... Kwestie lotne jak na razie są niezbadane do końca... stary Respect wiadomo jak lata, co potrafi, jak się zachowuje. Nowy jeszcze nie do końca pokazał pazur, choć myślę że to kwestia czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a74BACK Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Respect i Respect EVO, to absolutnie dwa różne modele. Oba latają inaczej i oba BDB. Wykonanie bez zarzutu i są to chyba najbardziej wytrzymałe modele jakie można mieć... 21 godzin temu, Sekator napisał: XX.XX.2020. Moje ulubione zbocze w waszej okolicy ! No i te drzewa po lewej dodają smaczku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exu Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2020 18 godzin temu, Kamyczek_RC napisał: http://www.servorahmen.de/Integrated-Drive-System/IDS/ 7 godzin temu, Shock napisał: Piotrek, ja w temacie Toxica nie starałem się pokazać montażu lds-ów tylko zdjęcia poglądowe. Szczegółowo przedstawiłem to w swoim temacie o Respekcie na drugiej stronie tematu. Akurat tam stary system z rurkami, choć tak naprawdę różnica niewie Dzięki panowie za info przyda się, myślę że nie tylko dla mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Ten rodzaj napędu obecny jest od dawna. To nic innego jak tak zwany LDS, RDH czy jak go tak kto zwał. A jedyna różnica pomiędzy tym a napędem "klasycznym" jest tylko to że dxwignie przy serwach i klapach/lotkach są krótsze, a siły działające na serwo są znacznie większe. A następstwem tego jest wymóg stosowania mocnych i precyzyjnych serw (a to już w dzisiejszych dniach nie jest problemem) i solidnych i sztywnych układów napędowych. Solidny i sztywny napęd klasyczny będzie miał podobne właściwości (małe luzy i w miare duża precyzja jak toto) A montaż czy układu klasycznego czy tego jest praktycznie taki sam. No może przy IDS jest wszystko gotowe i nic nie trzeba dorabiać samemu. Tu staruchy jakie miałem w Toxicu: Tu wątek archiwalny z 2013 roku - taki z brodą: A tu system innego producenta w Virusie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exu Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Super. Można chyba gdzieś przykleić taki zbiorczy temat o tych różnych, trochę innych systemach napędu lotek, żeby tu już koledze w wątku nie śmiecić. ? Ale dziękuję bardzo panowie za linki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Viader Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2020 W dniu 9.04.2020 o 21:16, Shock napisał: Co tak sucho, bez opisu ? Fotki już widzieliśmy... Jakieś wrażenia, jakiś film ? Co za miejscówka, Kowary ? chyba nie Kowary ale ściana lasu łudząco podobna... Trza wenę mieć Na film przyjdzie czas, trzeba jakąś kamerę na głowę zakupić. Po 20 minutach z pierwszych dwóch lotów ciężko coś powiedzieć. Tym bardziej, że warunki były słabe i jak zgasło to lądujesz na czuja 200m od siebie, a żeby było śmiesznie w zupełnie nowym dla mnie miejscu To Ogorzelec, tak prawie z tyłu, za górką w Kowarach. Z Kowar widok jest taki: Teraz już coś wiem. Ustawienia na oblot były takie na oko i aby poleciał. Zmieniłem ustawienia butterfly, zmniejszyłem wychylenia klap do steru wysokości a i same wychylenia SW trochę okroiłem. Różnicowość lotek trzeba jeszcze poprawić. W odróżnieniu do poprzedniego Respekta ten lubi mniej balastu. Lubi też trochę klapek do kręcenia termiki. Tamten nie za bardzo lubił. I Evo lata chyba trochę ciszej. Musi się jeszcze nauczyć bimbać, co bardzo lubię. Model leci bardzo stabilnie i łatwo się rozpędza po daniu nura. Dziś pokazał pazur a ja jestem zadowolony z tych (może chwilowych) nastaw. Ale widzę też podobieństwo do starszej wersji. Profil niesie, ładnie ciągnie mimo, że jest zapewne trochę cieńszy. Nie mam już niestety jak porównać. Ale został mi kawałek starego bagnetu, który jest ok. 1mm grubszy od nowego, stąd wniosek. Kadłub też jest inny. Tamten był owalny, symetryczny i od razu wiedziałeś, że to Respect. Nowy przekrojem przypomina frycka. Evo finalnie waży 2235g do lotu (na pusto bez balastu). Wczoraj podlałem jeszcze żywicą ramki IDS'ów i wcisnąłem kawałki nasączonej gąbki pomiędzy dolne pokrycie a górę ramki. Założyłem też "Andrzejowy" włącznik magnetyczny, których garstkę odebrałem dziś z paczkomatu. Teraz zostało latać i regulować. A lata tak fajnie, że już zamówiłbym drugi 5 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viader Opublikowano 28 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2020 Respect lata i ma się dobrze. Dziś nawet spotkał bliźniaka Poniżej jest filmik z poprzedniego tygodnia z nowej górki. Jak dostanę coś w lepszej jakości to Wam podeślę: 2 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipp Opublikowano 28 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2020 21 minut temu, Sekator napisał: Poniżej jest filmik z poprzedniego tygodnia z nowej górki. Jak dostanę coś w lepszej jakości to Wam podeślę: czekam na filmy z taki super lokacji, proszę o więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viader Opublikowano 28 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2020 16 minut temu, zipp napisał: czekam na filmy z taki super lokacji, proszę o więcej Spoko, to czekamy na ruski klifek, mój ulubiony 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Fajnie Rafał prowadzi model, widać że przerwa dobrze mu zrobiła i lata lepiej niż kilka lat temu. Głód latania na zboczu robi swoje Już się ciesze na ponowne spotkania na zawodach i nie tylko Lubie oglądać szybkie loty modeli w termice i bardzo przyjemnie się lata w tej paskudnej termice ? 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2020 W dniu 28.04.2020 o 23:22, Sekator napisał: Spoko, to czekamy na ruski klifek, mój ulubiony Niestety może być z tym problem latanie tam może się skończyć mandatem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viader Opublikowano 3 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 Ale dziś było latanie Respect ponownie odwiedził Kowary, w towarzystwie trzech Freestylerów, Ascota i Cyryla. Jeden Toxic i Respect nie dojechały. I nie obyło się bez krótkiej przerwy na deszcz. Po deszczu zrobiła się odchyłka z zachodu i modele spadały ale po kilku minutach się wyprostowało i znów było super! W sumie 3,5h na zboczu. Chłopaki podobno co nieco nagrali ale jeszcze nie widziałem. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 3 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 To całkiem tłoczno było na tych Kowarach Też myślałem, ale jednak to za daleko dla mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi