Skocz do zawartości

Respect Evo F3F - relacja i loty


Viader
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

Cześć Panowie,

ponownie się zgłoszę bo mam problem z pracą silnika bądź regulatora,tj.  po 4 lub 5 lub 6 minutach silnik mi się nagle  wyłącza i po na szczęście   udanych lądowaniach sprawdzałem jaki jest nagrzany i silnik/kadłub  rzeczywiście jest bardzo gorący a jeszcze bardziej regulator.

Po wystudzeniu ponownie muszę regulatorze ustawiać zakres pracy gazu.

Mam pytanie czy powodem wyłączania się zespołu napędowego  jest przegrzewanie się  czy też  czasami winowajcą jest wadliwy regulator?

Dodam Jeszce że  kwestia dodatkowego studzenia ukladu tu nie istnieje  bo wręga silnika jest cała aluminiowa pełna i kadłub nie ma wlotów studzących.

 

Możecie  mi powiedzieć co się dzieje z tym zespołem napędowym regulator+silnik że Wyłącza mi się po kilku minutach lotu ?

 

Bebechy wszystkie nowe a są to:

  • Silnik Jeti Model - Phasor Race 2014/5100 2D
  • Regulator YEP ESC 150A (2~6S) SBEC Brushless Speed Controller
  • Śmigło AeroNaut 16x10
  • Pakiet 4S; 70C; 2300-2800 mAh

 

Z góry dziękuję za poradę bo sam nic nie wymyślę.

ROLAND

IMG-20220706-WA0010.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam żadnego urządzenia monitorującego pracę tych bebechów niemniej proszę o informację jakie śmigło powinienem mieć do tego silnika i pakietu i regla.

A poza tym czy powinienem nawiercać wręgę i kadłub  i robić wloty powietrza w tej sytuacji?

Podobno ten zestaw bebechów jest sprawdzony u innych latających Respektami (bo mi to pikecano) i wszystko hula jak należy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...dodam, że cykl pracy silnika to kilka sekund wznoszenia na 3/4 gazu i po osiągnięciu wysokości np. 150 m odpuszczam i szybuję , no i tak kilka razy. Inny model żyłuję ostro i nic się nie dzieje. Podobno silnik i śmigło mam dobrane a regiel i tak dałem na górkę, zwłaszcza, że nie katuję tego zespołu napędowego.

 

Jeśli jest mimo wszystko niewłaściwe bebechy zostały dobrane to poproszę o wskazówkę czy lepiej zmienić teraz śmigło (i to na jakie) czy pakiet z 4S na 3 S zostawiając regiel, śmigło, silnik ?

Z góry dziękuję za poradę.

 

Pozdrawiam.

Roland

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Shock napisał:

Yep do kosza 😉

To była moja pierwsza myśl ale nie chciałem urazić Rolanda. Regulator YEPnąć do .... szuflady :) i spróbować zastosować np. MEZON 120. Zaprogramować zalecany timing,  switching freq. i dobrać do pakietu 4s takie śmigło aby nie przekroczyć prądu zgodnie ze specyfikacją silnika. Silnik ma maksymalną moc ciągłą tylko 750W a prąd maks. to 120A przez 5s. Do latania rekreacyjnego dobrałbym na początek takie śmigło aby pobór prądu wynosił około 70 do 80A. Polatać, pomacać i decydować czy zwiększyć skok/średnicę śmigła. Jeżeli ten YEP umożliwia zaprogramowanie timingu i częstotliwości przełączania to spróbowałbym na nim. Jak nadal będzie źle to jednak YEP-nąć go do kosza. W temacie śmigieł to nie latałbym na plastikowych śmigłach Aeronaut. One spisują się przy doborze śmigła i gdy już wiesz jaka średnica i skok to do latania stosuj śmigło węglowe np. RF. 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kogo interesuje co Ty byś zrobił i czy młotkiem ....

Problemem Rolanda jest nie wydalający regulator przy takim zestawieniu napędu.

Z Mezonem (lub innym regulatorem wytrzymującym chwilowe 160 A ) problem zanika lub ze zmianą śmigła albo pakietu ale to jego decyzja. 

A takie zmiany wiążą się z oczekiwaniem tego, czego oczekuje się od napędu -od emeryckiego do poprawnego lub z bananem na ustach wznoszenia

A regulatory Yep są po prostu daremne ( ich parametry są zbyt zawyżone)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz problem ze zrozumieniem zwrotu „rozsądna cena do zastosowania”?

mialem kilka lat regulator yep chyba 120 w toxicu. Ani razu nie miałem z nim problemu a model całkiem fajnie latał. I byłem zadowolony.  Oczywiście napęd miałem inny

poza tym nie wiesz po ile kupuje modele i nie wiesz kiedy ostatnio kupiłem. Więc pomyśl zanim znów coś „mądrego” napiszesz…

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

10 minut temu, cZyNo napisał:

A masz problem ze zrozumieniem zwrotu „rozsądna cena do zastosowania”?

Nie bądź zabawny, ceny Twoich zabawek niewiele mają  z rozsądkiem . 

 

A Roland zrobi co uważa za słuszne dla siebie i to jest clou tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy dziękuję Wszystkim za rady.  Najpierw niskobudżetowo,  tj. Zmieniam śmiało + zostawiam regiel i pakiet.  Obserwuje czy jest poprawa. Jeśli tak to jest to dobry kierunek i zbieram na porządny regiel bo albo prz6da się do tego modelu albo do następnego.

Przy okazji dodam że w relaxie też mam YEPa 100A i złego słowa powiedzieć nie mogę zwłaszcza że model cięęęęężko pracuje na siebie.

Pozdrawiam i napiszę przy okazji jak się sprawą rozwiązała.

3majcie się. 

ROLAND 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem pierwotne "Za duże śmiało " na mniejsze tj.13x8 I też 5-6 minut zabawy miałem choć spadek ciągu był conajmiej widoczny na tle poprzedniego śmigła .

A czy możliwe jest że to grzanie regla I silnika to efekt braku hamulca (Nie ustawiłem go na reglu p4ogramujac to  kartą bo się nie da ) ?

No to została mi jeszcze opcja wymiany pakietu z 4s na 3s3asle też nie chce aż takiego spadku ciągu...

...A na końcu pewnie zmienię regiel bo model super A latać nie ma jak bezpiecznie. 

R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.