





-
Recently Browsing 0 members
No registered users viewing this page.
-
Similar Content
-
By qbapfmrc
Witam wszystkich, chciałbym przedstawić mój samolot Hurricane od znanego nam wszystkim p. Marka. Nie jest to może jakieś arcydzieło modelarskie, ale jest to moja pierwsza ESA. Wiem że na tym forum przedstawiane są znacznie lepsze wykonania, ale cóż - następny powinien być lepszy ? Załączam zdjęcia, bo zdaje się że już dawno nie było w tym dziale tego klasyka z WWII, na którym latali polscy piloci.
-
By Grzechu113
Witam!
W imieniu Stowarzyszenia Sportowego Modelarzy Ziemi Świdnickiej, pragnę poinformować, że planowane zawody ESA i ACES odbedą się w ostatni weekend września, czyli 26 i 27 września 2020 roku. Wszystko będzie się działo na lotnisku modelarskim w Świdnicy.
Ze względu na powszechnie znane problemy organizacyjne, śledźcie temat.
Do zobaczenia i zbrójcie się!
Grzechu
-
By Autsajder1983
Coś nowego od Marka
Standardowa dla Marka zawartość zestawu:
- pianki
- pręty węglowe
- pręty stalowe na popychacze
- dźwignie powierzchni sterowych
- sklejki na wręgi silnikowe
- skrócona instrukcja montażu
- wzór malowania
Brawo Marku za "szachownicę"
Ostatnio Łoś nie nadąża za szybszymi modelami, muszę ostro kombinować aby kogoś dopaść w locie.
Postanowiłem zrobić coś jednosilnikowego.
Zobaczymy jak ten sprawdzi się w walce.
-
By RyżyKoń
Idąc śladem myśliwców państw neutralnych przedstawiam Wam samolot Fokker D.XXI. Ogólnie znany model, dzielnie spisujący się w walkach powietrznych na początku II Wojny Światowej.
Samolot który o mało co byłby naszym myśliwcem . Zawsze mi się podobał, zwłaszcza w barwach holenderskich. Dlaczego "nowe otwarcie "? Jedna czwarta moich kombatów to samoloty ze stałym podwoziem.
Pięknie prezentujące się w powietrzu , może trochę wolniejsze , bo do tej pory sam robiłem im podwozie / bardzo toporne / z epp-e i to ono zapewne powodowało znaczne spowolnienie ich prędkości - nie mylić ze zwrotnością. Teraz zmieniło się to diametralnie . Marek z napolskimniebie.pl przysłał mi pięknie wycięte pianki o super wadze 90 gram,
uzupełnione wspaniałym wydrukowanym podwoziem, oraz sympatycznym pilotem. Tak więc chciałbym przekonać Was, że samolot taki jak Fokker D. XXI nie musi być wcale wolniejszy, a i podwoziem tasiemkę też można zerwać.
Podwozie jest bardzo aerodynamiczne i od niego rozpoczynam budowę. Trudno jest zamocować koła w tak cienkim profilu goleni / 6 mm-9 mm/. Zrobiłem to za pomocą plastikowych tulejek celem usztywnienia całości i ustabilizowania drutu stalowego 2 milimetrowego.
Problemem było również zachowania właściwej odległości koła od osłony. To również wymagało cierpliwości .
Potem, już tylko sklejenie i w rezultacie podwozie wygląda tak:
Proszę zobaczcie podwozie ma bardzo opływowy kształt.
No to na razie tyle . Teraz trzeba zamocować je do skrzydeł.
Marek.
-