radziu45 Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Witam . Czy ktoś próbował odpalić boxera na dwóch modułach zapłonowych od silników jednocylindrowych . Pytam bo mam takowy silnik a nie mam modułu typowego do boxera i zastosowałem dwa , wspólne zasilanie i wspólny czujnik , efekt mierny nawet jednego odzewu.
d9Jacek Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Opublikowano 5 Kwietnia 2020 39 minut temu, radziu45 napisał: Witam . Czy ktoś próbował odpalić boxera na dwóch modułach zapłonowych od silników jednocylindrowych . Pytam bo mam takowy silnik a nie mam modułu typowego do boxera i zastosowałem dwa , wspólne zasilanie i wspólny czujnik , efekt mierny nawet jednego odzewu. raczej nie da rady...oba samce⚕️
Grzesiek Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Dwa osobne czujniki z przesunięciem zapłonu.
radziu45 Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Dwa czujniki nie problem , tylko jak uzyskać ten sam kapłon , to jest chyba nie wykonalne . A w biegunowość prądu zmiennego wieże bo nie raz w samochodach przekonałem się że odwrotnie podłączone kable wysokiego napięcia do cewki zapłonowej powodują różne problemy a w szczególności samochody z instalacją gazową . A to sprawcza zapytania
d9Jacek Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Opublikowano 5 Kwietnia 2020 na eBay.uk był taki układ dla 2 cyl/benz za około 25 funtów. ja bym nie rzezbił
radziu45 Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2020 To że chciałem spróbować uruchomić ten silnik na dwóch modułach to tylko wina obecnej sytuacji , gdyby nie to to kupił bym na aliekspres moduł i po sprawie , ale teraz nie wiadomo kiedy by dotarł . A silnik wykonałem sam na bazie piły łańcuchowej , jeszcze nigdy nie był odpalony .
jarek996 Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Opublikowano 5 Kwietnia 2020 49 minut temu, radziu45 napisał: A silnik wykonałem sam na bazie piły łańcuchowej "Zbokserzyles" dwa silniki ???
d9Jacek Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Opublikowano 5 Kwietnia 2020 1 godzinę temu, radziu45 napisał: To że chciałem spróbować uruchomić ten silnik na dwóch modułach to tylko wina obecnej sytuacji , gdyby nie to to kupił bym na aliekspres moduł i po sprawie , ale teraz nie wiadomo kiedy by dotarł . A silnik wykonałem sam na bazie piły łańcuchowej , jeszcze nigdy nie był odpalony . nooooooooooo, brawo !!!! to jakiś opisik ppoprosimy
radziu45 Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Silnik jak już napisałem jest wykonany na bazie piły łańcuchowej którą posiadam i ma się dobrze . Zakupiłem dwa zestawy naprawcze , czyli dwa wały korbowe i dwa cylindry z tłokami . Trochę posiedziałem nad projektem karteru no i coś takiego wyszło . Pojemność 100 cm Czy odezwie się i będzie pracował to się okaże , a jaką moc będzie miał tego nie wie nikt .
d9Jacek Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Opublikowano 5 Kwietnia 2020 a może jednak pokażesz to cudo, ??? nie bądz taki skromny
radziu45 Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2020 A co byś chciał jeszcze zobaczyć ?
d9Jacek Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Opublikowano 5 Kwietnia 2020 silnik ojjj. sorry uciekło mi to zdjęcie które wkleiłes wcześniej ale coś bliżej na temat samego wału korbowego zsanie membrana ?
Granacik Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Jak masz podpięty jeden czujnik na dwa moduły to na sucho jest iskra? Tzn czy pojawia się na wykręconych świecach jak kręcisz wałem? Jak tak to coś z kątem zapłonu albo słabe przepłukiwanie mieszanki. Jak nie to może trzeba dać jakiś wzmacniacz sygnału albo separacje na transoptorach. Da się odczytać jaki to czujnik Halla? Zawór płytkowy jest szczelny? Cwajtak jak ma iskrę to musi przynajmniej piardnąć jeśli waha dochodzi. Świetny patent, bardzo mi się podoba. Jakie koszty części pomijając rzeźbienie karteru? Pozdrawiam
radziu45 Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Wał jest zrobiony z dwóch wałów piły , zostały wykorzystane dwie przeciwwagi i dorobiony łącznik , no i oczywiście wycentrowany aby był osiowy , zawór membranowy jakiś skuterek . Jak ten będzie dobrze się spisywał mam jeszcze w planach większy 160 cm . Iskra jest ale cy na wkręconych świecach jest tego nie wiem , zapłon przestawiałem we wszystkie strony i to nic nie daje . Koszty nie są aż takie duże ale wyfrezowanie karteru tu się zrobi koszt bo jest to czasochłonne a godzina pracy frezarki trochę kosztuje .
latacz Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Jak próbujesz palić ? rozrusznikiem czy z ręki ? Silnika ze ssaniem membranowym raczej z ręki nie odpalisz... nawet jeśli jest fabryczny bez żadnych zmian. Ssanie sterowane tłokiem -idzie odpalić taki od minimalnych obrotów startuje od strzała.. Ze ssaniem zaworem membranowych żeby było skuteczne przepłukiwanie potrzebuje mieć jakąś prędkość obrotową. kiedyś dawno Kolega adaptował do modeli silniki z jakiś pił czy wykaszarek i właśnie tak było... Ja próbowałem adoptować silnik do hulajnogi -próbowałem palić jednocylindrowy w imadle ze śmigłem -też tak było (niezależnie czy oryginalne magneto czy moduł zapłonowy modelarski). Silnik membranowy dawał się odpalić obrotami wkrętarki -z reki za śmigło nie.
radziu45 Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Witku jakieś tu dziwne rzeczy opisujesz , membranowy zawór ssący jest we wszystkich silnikach modelarskich i jakoś odpalają z ręki .
latacz Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Ja piszę nie o modelarskich tylko o adaptowanych/kombinowanych. Niektóre odpalają niektóre nie. Wiele pali np z szarpanki. Twój najwyraźniej odpalić nie chce i jak na razie nie wiadomo dlaczego. I Chyba nie jest modelarski tylko kombinowany ? Te piły z których wziąłeś elementy to paliły z ręki ? czy z szarpanki jednak ? Spróbuj pokręcić zwykłą wkrętarką -tak żeby mieć te 200 obr /min. edit -dodałem -Wysiłek mały a wyeliminujesz jeden potencjalny problem z rozważań.
d9Jacek Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Opublikowano 5 Kwietnia 2020 sprawdz mebranę w gazniku- generalnie szczelnośc wszystkich połączeń Gaznik WABLRO czy Chińczyk , czy nie powinien mieć pompki do zalewania ? powinieneś miec iskrę przynajmniej na jednym cylindrze spróbuj odpalic na samostarcie , jak zagada to pociągnie
radziu45 Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2020 46 minut temu, latacz napisał: Ja piszę nie o modelarskich tylko o adaptowanych/kombinowanych. Niektóre odpalają niektóre nie. Wiele pali np z szarpanki. Twój najwyraźniej odpalić nie chce i jak na razie nie wiadomo dlaczego. I Chyba nie jest modelarski tylko kombinowany ? Te piły z których wziąłeś elementy to paliły z ręki ? czy z szarpanki jednak ? Spróbuj pokręcić zwykłą wkrętarką -tak żeby mieć te 200 obr /min. edit -dodałem -Wysiłek mały a wyeliminujesz jeden potencjalny problem z rozważań. Trochę się zastanów nad tym co piszesz , wiertarka a silnik 100 cm Myślę że tak minimum ze dwa kw ta wiertarka musiała by mieć żeby zakręciła tym silnikiem . 20 minut temu, d9Jacek napisał: sprawdz mebranę w gazniku- generalnie szczelnośc wszystkich połączeń Gaznik WABLRO czy Chińczyk , czy nie powinien mieć pompki do zalewania ? powinieneś miec iskrę przynajmniej na jednym cylindrze spróbuj odpalic na samostarcie , jak zagada to pociągnie Wiesz co jak bym nie wiedział jak działa silnik dwusuwowy i gażnik to zadał bym inne pytanie a na pewno nie brał bym się za konstruowanie takiego silnika .
Rekomendowane odpowiedzi