Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
23 godziny temu, czarobest napisał:

 

Mieszankę robiłem według kolegi czarobest,  z tego względu że też robił na motulu 710 a taki olej poprostu miałem więc nie kombinowałem. Myślę że mieszanka jest ok,  z wydechu idzie ładna szmuszka dymu i oleju.  

Też nad kolejną mieszanka rozważam z on z tego względu że chce silnik zamontować w rc i pełna moc nie potrzebna, a byle silnik służył. 

Kolega czarobest napisał że oleju około 24% ale ja i tak od siebie dodałem troszeczkę smarowania. Ja dalem 35%eter, 37%nafta, a reszta olej motul 710.  Rezultat na filmie! 

Opublikowano

Eleganckie stanowisko ?

W stanie kolekcjonerskim wygląda tak.

Załączyłem zdjęcia z instrukcji dotyczące rozmiaru śmigła oraz dodatków do paliwa.

Zdziwiłem się ale brak zalecanego składu paliwa w instrukcji...

Ja robiłem zawsze 35eter, 45nafta, 20rycyna % v/v.

Plus azotan amylu lub DII. Aktualnie używam Nitrocet 50. W ilości do 2 %.

Na takim paliwie te silniczki odpadają dosłownie od pierwszego kopa...

Aktualnie dostępna jest wersja ssana wałem i z zestawami AAC oraz ABC...

20200529_234113.jpg

20200529_234123.jpg

20200529_234700.jpg

20200529_234718.jpg

1 godzinę temu, Andrzej93 napisał:

Dziękuję koledzy za wskazówki.  Silnik odpala i pracuje tak!  Dziękuj za wskazówki co do mieszanki paliwa wszystko jest ok!  

EDIT 

 

 Śmigło ściągnięte z takiego samego silnika tylko że nie na chodzie.  

Właściciel tej BM-ki rano się zdziwi :-))

Opublikowano

Patrze na tego KMD i rzuca sie w oczy niezle wykonanie silnika ! Jak påatrzy sie na inne silniki radzieckiej mysli technicznej ( lub radzieckiej mysli szpiegowskiej , bo wiele to byly nieudolnie wykonane kopie  ) , to jednak czesto widac tam prace  kowala na

niezlym kacu , a i materialy pewnie byly tez lekko "zubozone" ?

Opublikowano

Nie wiem skąd poczucie o wyższości nafty nad ON? Jakie podstawy naukowe ma ten pogląd? Włg mnie za smarowanie w 100% odpowiada olej rycynowy lub jego ekwiwalent. Kolega chyba pomylił KMD z TDI?

Opublikowano

tak zwany "Pitierskij " lub "czarny ".... KMD  pierwszej serii  robiony w Leningradzie....bardzo dobry i ceniony silnik....w pózniejszych  wersjach wprowadzano uproszczenia technologiczne i te  już były  gorsze...

a co do tej  radzieckiej mysli technicznej....i  techniki modelarskiej? ???..........to temat do szerszej dyskusji.....popatrz na czym sie lata w F2C??

Opublikowano
33 minuty temu, witold_pi napisał:

Nie wiem skąd poczucie o wyższości nafty nad ON? Jakie podstawy naukowe ma ten pogląd? Włg mnie za smarowanie w 100% odpowiada olej rycynowy lub jego ekwiwalent. Kolega chyba pomylił KMD z TDI?

Nic nie pomylił kolega poczytaj literature Pana Schiera ja tobie piwiem tyle nafta jest sucha,a ON tłusty z tąd też poniekąd smaruje.A te dzisiejsze produkty pod nazwą nafta do oświetleń i tp.to strach użyć.

Opublikowano
14 minut temu, witold_pi napisał:

Wiesz dawno temu to czytałem i nie pamiętam więc poproszę o cytat z owej literatury

Witek nie wiem czemu mnie tak uporczywie atakujesz.Proszę bardzo.

15908217863216455171297580902997.jpg

15908218705861262859090737624832.jpg

 

Opublikowano

pamiętam lat temu sporo kolega oblatywał swój pierwszy samolocik na podobnym silniku . Bogatsze wersje miały regulowany wylot czym można było regulować obroty .

Opublikowano

Grzesiu nie atakuję tylko chcę dowodów na poparcie tego co powiedziałeś. I nie widzę ich! Na ropie naftowej pracuje łagodniej i nie zaciera się- czyli nawet zdaniem Schierra ON jet lepszy niż nafta. Mam gdzieś jego książkę o paliwach i smarach. Osobiście uchowała mi się "ropa" Shella niby z syntezy - jest przejrzysta i ją leje do mieszanki do samozapłonów. Po prostu ON  ma wyższą liczbę cetanową od nafty.

Opublikowano

Może starość mnie dopadła ale pamiętam że ON jest kaloryczniejszy od nafty i tak czytałem w literaturze modelarskiej ,no ale to było w poprzednim systemie i może kłamali .Najbardziej miarodajną opinią będzie opinia Pawła .Acha i ja lałem z dystrybutora i było ok

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Witek czy ty jesteś ograniczony?Wysłalem Ci zdięcie i zaczytowałeś wypowiedz ,a nadal twierdzisz ze nie widzisz dowodów.Koncze z Tobą tą pogawędke bezsensu.Bo tobie mówić ze coś czarne a dla Ciebie białe.Sory i bez obrazy.Dla mnie możesz nawet lać aceton,nitro rozpuszczalnik itp.Twoje silniki i Twoja sprawa.

Opublikowano

Ograniczony i chamski  to ty jesteś, ja cię nie obrażam , choć piszesz głupoty o smarowaniu ON silnika samozapłonowego. Nie ma to żadnych podstaw tym bardziej że zarówno nafta 40 lat temu była ciut inna niż obecnie jak i ropa naftowa różniła eis od współczesnego oleju napędowego. 

Opublikowano

Kiedyś używałem nafty prymusówki Ale teraz w naszym pięknym kraju już się takiej nie kupi...

ON może być dobrym zamiennikiem,  choć sam nigdy nie stosowałem. 

Obecnie używam nafty lotniczej Jet-A1.

Gwoli ścisłości, każdy ze składników paliwa ma inne zadanie. I tak:

Eter - umożliwia rozruch 

Olej - smaruje

Nafta - jest głównym czynnikiem roboczym - daje energię - najlepiej gdyby nafta była jedynym składnikiem paliwa...

Ale biorąc pod uwagę powyższe Tak się nie da.

Różne dodatki poprawiają różne parametry...

Przeciwstukowe, antynagarowe i wiele innych.

  • Lubię to 2
Opublikowano

W latach 60'tych naftę kupowało się w mydlarni z beczki.

Nie tą butelkową. 

Ponadto do różnych silniczków stosowało się różne paliwa.

Zawodnicy prowadzili prywatne testy.

Zawodniczy skład paliwa do danego typu silnika był tajemnicą i wcale nie był taki jak podawano fabrycznie w instrukcji.

Oczywiście takie silniki szybciej się zużywały, ale to była cena osiągów.

Może Mariusz od SiM'a się wypowie, albo Paweł P?

 

Edytuję po wpisie Pawła.

Przypomniało mi się, że dostawaliśmy z Aeroklubu oprócz innych składników do paliw naftę do samolotów odrzutowych, ale z testów lepsza była ta z beczki.

Ta lotnicza ponoć nie tworzyła nagaru.

Opublikowano

Tak jak Paweł pisze poszczególne składniki służą czemu innemu, eter zapewnia niską temperaturę zapłonu, ON/nafta ma wysoką wartość kaloryczną czytaj daje moc, olej rycynowy/syntetyczny czy inny 2 T smaruje, reszta to dodatki. Istotna jest liczba cetanowa w dieslach jak oktanowa w silnikach iskrowych. W medycynie istnieje coś takiego jak nauka oparta na faktach co nie zawsze wychodzi typu chlorochina w leczeniu koronawirusa. Przepraszam za wyjście poza temat. 

PIIS0140673620311740.pdf

Opublikowano

Edycja do edycji:

Znowu sobie coś przypomniałem,.

 

W ważnej książce  (1978r) Wielkiego Mistrza Andrzeja Rachwała czytamy:

 

Oto skład paliwa wyczynowego stosowany przez modelarzy w wyścigu

Eter                       - 33%

Nafta                    - 43%

Olej parafinowy  - 10 %

Olej rycynowy     - 10 %

Amylmitrat          - 1,5...3%

Nitrobenzen       - 1...3 %

 

I bardzo jestem ciekawy jaki skład jest obecnie przykładowy?

Opublikowano

Tak Stefanie, ale to było ponad 40 lat temu ?

Od tamtego czasu sporo się zmieniło, w chwili obecnej całkowita zawartość oleju w paliwie wyczynowym nie przekracza 7% (v/v). Jakie to oleje to sam aktualnie nie mam pojęcia, ale mogę się dowiedzieć.

Nafta ponoć najlepsza to ta z samolotu który właśnie przyleciał z Arabii Saudyjskiej i tam był tankowany...tak słyszałem od zawodników z pierwszej światowej dziesiątki w F2C.

Eter bez zmian.

Oczywiście KMD na tym paliwie z książki Mistrza będzie nadal dobrze pracował :-))

Opublikowano
21 minut temu, Paweł Praus napisał:

Tak Stefanie, ale to było ponad 40 lat temu ?

Od tamtego czasu sporo się zmieniło, w chwili obecnej całkowita zawartość oleju w paliwie wyczynowym nie przekracza 7% (v/v). Jakie to oleje to sam aktualnie nie mam pojęcia, ale mogę się dowiedzieć.

Nafta ponoć najlepsza to ta z samolotu który właśnie przyleciał z Arabii Saudyjskiej i tam był tankowany...tak słyszałem od zawodników z pierwszej światowej dziesiątki w F2C.

Eter bez zmian.

Oczywiście KMD na tym paliwie z książki Mistrza będzie nadal dobrze pracował :-))

 

Dlatego Pawle napisałem:

"I bardzo jestem ciekawy jaki skład jest obecnie przykładowy?"

 

Znalazłem jeszcze stronę z Modelarza 1980 r z artykułem A. Gałkowskiego o azotanie amylu i podaje On skład paliwa dla Rossi i MVVS.

Trochę się od siebie różnią, a jeśli już chodzi o ówczesną ilość oleju to wtedy było tak:

 

Rossi -  olej rycynowy 20%

MVVS - olej rycynowy 25%

 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.