Skocz do zawartości

Fregata V Modelot


Daniel1978
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Fajnie, a z balastem tak mi wpadło do głowy, bo pisałeś że u Ciebie bez przerwy wieje?U mnie na zachodzie Polski jest raczej zawsze wieczorem spokojnie także można latać czym kto chce. Życzę powodzenia w lotach : korzystaj póki jest jeszcze ładna pogoda?Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z klapami to nie będę się wymądrzał, bo  nigdy nie robiłem w takim płacie , ale jak chcesz precyzyjnie lądować motoszybowcem bez klap to bardzo skuteczną metodą jest wykorzystanie śmigła jako hamulca aerodynamicznego. Robisz tak : podchodzisz do lądowania nieco wyżej i na ostatniej prostej włączasz silnik ale tylko tak żeby śmigło lekko się kręciło ( jak najwolniej) .Duże śmigło wiatrakując wprowadza dość duży opór ( im masz większą średnicę tym większy) i model zaczyna wyraźnie opadać bez zwiększania prędkości.Można nawet lekko oddać wysokość. Bardzo dobra metoda ułatwiająca precyzyjne lądowania modelami bez klap. Spróbuj proszę : polecam  . Jasna sprawa ,że ta metoda nie zastapi klap które można wykorzystywać zarówno do lądowania (butterfly) jak i do optymalizacji lotu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Daniel1978 napisał:

Po kilkunastu lotach Fregatą a lata wspaniale przyszedł czas na modyfikację.

Pytanie do kolegów. Czy ktoś z was dorabiał klapy w takim skrzydle( styro rdzeń i fornir)? Czasami tych klap brakuje do lądowania. 

A,nie próbowałeś wykorzystać jako hamulca lotki.Do lądowania ustawiasz je obydwie do góry,coś w rodzaju buterflaja, do tego domiksowujesz ster wysokości w dół i po sprawie.Ustwienia trzeba zrobić doświadczalnie,wł.,wył. na pstryczku albo na sliderze.Co do klap to prosta sprawa, trzeba je odciąć ostrym nożem,następnie zabezpieczyć odcięte powierzchnie.Ja to robiłem tak ,z odciętych powierzchni wybierałem troszkę styropianu ok.1mm,następnie wypełniałem to żywicą z wypełniaczem.Zawiasy taśmowe od spodu i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lotki podniesione do góry spowodują zmniejszenie siły nośnej i opadanie modelu (może zwiększenie prędkości (?)), a nie koniecznie jego wyhamowanie.

Poza tym podniesione lotki (chyba) zmniejszają kontrolę modelu w osi poprzecznej, co przy podejściu do lądowania nie jest takie obojętne.

Ale ja się na tym nie znam, tak tylko gdzieś, kiedyś słyszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojcio słusznie zauważył że spada siła nośna i zwiększa się opadanie. Takie podniesienie lotek pomaga w lądowaniu na krótkich pasach, zwłaszca jak szybol nie chce lądować, a pilot boi się gwałtownie zejść dziobem w kierunki matki ziemi. Mi - niewprawnemu bardzo to pomagało. Testowałem też opcję z opuszczeniem lotek w dół - ale działo gorzej - model dużo gwałtowniej przepadał. Oczywiście potrzebna korekta wysokością - ja z uwagi na małą ilość mixów robiłem ręcznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, wojcio69 napisał:

Lotki podniesione do góry spowodują zmniejszenie siły nośnej i opadanie modelu (może zwiększenie prędkości (?)), a nie koniecznie jego wyhamowanie.

Poza tym podniesione lotki (chyba) zmniejszają kontrolę modelu w osi poprzecznej, co przy podejściu do lądowania nie jest takie obojętne.

Ale ja się na tym nie znam, tak tylko gdzieś, kiedyś słyszałem.

No,niestety coś za coś,nie jest to pełny baterflay ale przy dobrej regulacji daje efekty.Lotki ustawione są nie do pełnego zakresu wychylenia tak że,coś tam zostaje,do tego ster kierunku.Tak jak napisałeś raczej to jest opadanie,zerwanie strug.Latam taką 2 m rekreacyjnie na tej zasadzie i jest o,k.A co do szybkości to się zgadza podniesienie klap,klapolotek lekko do góry zwiększają szybkosć.

IMG_20200426_112548.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 1 rok później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.