meloow Opublikowano 2 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Tomku tylko co jest do D... chetnie posłucham co mogę zmienić poprawić czyli tzw. krytyka mile widzina. :twisted: Grzegorz co do tego serwa gazu to niestety takie rozwiązanie jest podyktowane brakiem miejsca. Przeszkadza zbiornik paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Ładnie wyszło to uszyte skrzydło. Pełny efekt będzie po złożeniu. Co do serwa gazu to w moim trenerku kolega Kakabe przewidział serwo standard i to jeszcze bez dźwigni argumentując , że jak nie będę mógł cofnąć gazu to będę zbierał model w kawałkach. Ale zawsze można wylatać paliwo do końca :wink: Rozumiem , że nie było wyjścia ale przy takim położeniu tłumika spaliny byłyby wypychane "pod prąd". Czy planujesz zastosować jakiś deflektor wydechu aby skierować spaliny (i olej) do tyłu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 2 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Aktualnie wydech jest ustawiony ok 45% w dół aby nie pochlapać skrzydła i elektroniki ale jak będzie z tym problem tp bede musiał coś wykombinować aby odporwadzać spaliny w tył. Gdybym miał MVVS-a to tłumik byłby zamontowany pod silnikiem mniej wiecej coś takiego Niestety w ASP jest to trudne do zrobenia ze względu na kolektor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Zawsze można zamocować rurkę silikonową zwaną deflektorem w cenie chyba 6zł. Szkoda by było pochlapać skrzydełko. Poza tym strugi napływające w wylot tłumika podczas lotu mogą chyba trochę przytykać silnik zmniejszając jego moc. Ale z pewnością rozwiążesz ten problem bo świetnie sobie poradziłeś z większymi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rob Mc Fly Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Marcin, spróbuj może zapytać Radka o to, który łącznik krzyżowy pasuje do Twojego silnika. Takie coś powinno załatwić problem z kierunkiem wylotu tłumika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 2 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Robert dzięki za info o tym łaczniku - dzwoniłem do modelarki.com sprawdzą czy któryś z tych łączników będzie pasował do mojego ASP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Nie doczytałeś ciut niżej :mrgreen: Marcin nie ma krytyki , bardzo mi się podoba . Czekam na zdjęcie szmaty na stelażu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 2 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Tomku wiem wiem że zartowałeś , ale z tą szamtą na stelażu :devil: ...... to już przesada. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Nie wiedziałem , że takie łączniki są produkowane. To faktycznie dużo by rozwiązało w przypadku motolotni zwłaszcza , że śmigło z warstwą oleju też pewnie nie za dobrze pracuje. :wink: Tak się zastanawiam czy nie pokusić się o taki łącznik w moim trenerku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 10 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 aby nie było że nic nie robię w końcu koniec szycia ahh nie było łatwo, ale daliśmy radę temu. model tak się tareaz prezentuje (tzw. szmata za stelażu :mrgreen:) wyszło trochę obwisłe ale jak będą linki to wszystko bedzie OK. teraz czas na najgorsze czyli zrobić sterowanie trójkątem :? mam już koncepcje ale dopiero teraz mogę to sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madmax Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Brawo. Bardzo ładnie motolotnia wygląda. Możesz umieścić ( nawet odręcznie robiony w Paincie ) rysunek planowanego mechanizmu sterowania ? Wydaje mi się, że będzie to chyba najtrudniejszy element do wykonania. P.S. Mam nadzieję, że pamiętasz o mnie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Jak sobie ogladałem zdjęcia to też się zastanawiałem nad tym jak rozwiążesz sterowanie... Też chętnie bym zobaczył taki szkic :wink: Życzę powodzenia.... PS - Tylko chyba zwiększenie rozstawu kółek Cię nie minie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 10 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Piotrze pamiętam palny napewno prześle . Właśnie sterowanie od początku spędzało mi sen z powiek. A wiec tak mam zamiar zrobić mikser mechaniczny tzn. jedno serwo (wysokość) bedzie poruszać drugim (kierunek). Foto ze strony http://www.motylasty.pl naturalnie ramiona serw będą znacznie większe. Wiem że takie rozwiązanie niesie za sobą ciągłą zmiane SC (przód-tył) ale może to i dobrze. drugi plan to stwrowanie współosiowe coś podobnego do dawnych joystików z potencjometrami czy drążków w naszych nadajnikach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mareq Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Teraz jak jest złożona do kupy to widać, że rozstaw tylnych kółek jest jakiś taki malutki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Witaj Marcinie No ładnie ładnie widzę , że prace powoli idą do przodu:-)) Podoba mi się . Jeśli chodzi o skrzydło to super ale jak napisałeś jak będą linki to nabierze naprawdę wyglądu:-) Jeśli chodzi o sugestie kolegów odnośnie rozstawu kół to faktycznie jest za mały. Może lepiej by było gdybyś przed oblotami to zmienił zaoszczędzisz nie potrzebnych wywrotek. Pozdrawiam Leszek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 11 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 dzieki za uznanie i kolejne cenne rady. skrzydło jest idealnie wyważone poprzecznie tzn, jak przechyle na bok to samo wraca do "neutrum" więc może nie bedzie problemy z tym podwoziem ale jak nie sprawdzę to się nie dowiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Chodzi mi o to jaką powierzchnię ma Twoje lotnisko - trawa czy beton? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 11 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Darku - trafka na całości :mrgreen: (nie chodzi o marihuane). koła zawsze mogę dać większe ale to posuje proporcje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Chyba nic się nie stanie jak spróbujeszz obecnym podwoziem. Po probach bedziesz wiedział czy jest ok. lub co trzeba zmienić. A układ sterujący jest ciekawy. Rozumiem , że przy wznoszeniu środek ciężkości będzie się przemieszczał do przodu a przy opadaniu odwrotnie. Takie mechaniczne D/R ? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 11 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 tak to sobie wymyśliłem. Nie znam się dokładnie na mechanice lotu lotni czy też motolotni ale widziałem pare razy że lotniaże też zmieniają SC w trakcie lotu. Co prawda mógłbym zrobić sterowanie takie jak na filmikach które były tu pokazane ale takie rozwiązanie z linkami, sprężynami wydaje się być mało precyzyjne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.