Skocz do zawartości

Ze sketchupa na drukarkę 3D


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ktoś rozkminiał temat zaprojektowania czegoś prostego w sketchupie a potem wydrukowanie tego na drukarce 3D?

Jest jakiś konwerter, plugin?

Opublikowano

A ja jednak obstawiam STL. W sketchupie trzeba bardzo uważać na kierunek powierzchni. Bryły muszą być modelowane w sposób poprawny - bez przenikających się brył i ścian. Inaczej będą problemy w slicerze. I w przypadku takich błędów łatwiej je wyłapać w STL - zawsze można plik przepuścić przez Nettfaba lub Meshmixera. OBJ mimo że pokrewny to jednak "obcy format".

Opublikowano

Zgadza się - i przez to jest bardziej odporny na głupie błedy.

Poza tym aby wykorzystać pełny potencjał modeli w OBJ to po pierwsze nie używa sie Sketchupa, po drugie potrzeba miec MMU (albo inną przystawkę wielokolorową) albo drukarke za na prawdę grubą kasę. Drukarki w cenie <. 3000zl nie wykorzystują potencjału plikow OBJ - więc po 5 letniej zabawie w druk 3D stwierdzam, że sa one zupełnie nieprzydatne. To jak kupować Lambo do jazdy po gazety na koniec osiedla... kto bogatemu zabroni, ale Kowalski raczej na coś takiego się nie szarpnie.

 

Jak jest OBJ to można z tego korzystać na równi z STL - i nie dlatego że oferuje więcej - ale dlatego, że jest i nie wymaga wysiłku aby robić STL.

 

Nie bawiłem się w OBJ ze sketchupa- ale eksportowałem do STL i z doświadczenia wiem, że modele często trzeba było poprawiać- bo tu zapomniałem o jakiejś powierzchni, albo tam się bryła nie domknęła. 

Opublikowano

No tak w uproszczeniu juz powiem .. jesli Robert moze wyeksportowac obj to jest to wszystko czego potrzebuje by wydrukowac. Nie ma sensu konwertowania do stl. Jesli sa to bardziej skomplikowane rzeczy to czasem tak i warto poprawic w 3D builderze.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Tez radził abym STL, używam tak Sketchupa juz dluższy czas i generalnie nie ma problemów z eksportem geometrii do druku, przy eksporcie. Co czesto bywa problemem to fakt ze drukowane elementy są małe i pracuje się w milimetrach. Wtedy Sketchup potrafi zaskoczyc ograniczeniami tolerancji (np ilosc odcinkow prostych w luku). Prosty fix to powiększyć model na czas pracy x10 i po skończeniu tuż przed eksportem do STL'a przeskalować go w dół 10razy. Oczywiście można tez powiększony model przeskalować w dół w slicerze.

 

Przemek: co do edycji tego co eksportujesz to zależy co uznajesz za gotowe do eksportu. Z moich doswidczeń jeżeli twoja bryła jest komponentem który można połączyć z innym to eksport czegoś takiego przechodzi bezproblemowo. Najczestrzym problemem tego statusu są niechcący włączone do komponentu odcinki. Przy bardziej wymyślnych kształtach i wykonanych operacjach sketchup sie może pogubić.

Opublikowano

W sumie tez sobie to pytanie zadaje i kolejne projekty dziergam w tym badziewiu. Plus to ogromna liczba plug-inowi no i prostota całego rozwiązania, no i najprostsza wersja jest za darmo.

Opublikowano

W tym badziewiu ludzie cuda rysuja, wiec nie jest tak zle. No i chyba do wersji Make 2017 jest jeszcze offline, co czasami nie jest bez znaczenia.

 

ps:

Ja sie w Skeczupie nie umialem odnalezc. Dla mniej inteligentnych Fusion jest bardziej przystepny...

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.