Skocz do zawartości

Model F2b treningowy


PiotrSzmagier
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zabieram się za budowę modelu F2b z silnikiem 2.5ccm, według planów P. Andrzeja Rachwała, z książki "Lotnicze modele wyczynowe na uwięzi". Ostatni raz ten model robiłem 24 lata temu na zajęciach w modelarni i bardzo miło wspominam latanie tym modelem. 

Przystepujac do budowy, chciałbym zadać 2 pytania do fachowców w tej materii:

1 -- czy orczyk z blachy stalowej 1mm, można zastąpić duralowym np: 1,5mm? (plastikowego sklepowego nigdzie nie ma) 

 

2 - - jak zabezpieczyć otwory pod linki w orczyku żeby nie piłowały linki? 

 

3 -- w planach P. Rachwała prawe skrzydło jest krótsze, czy tak musi być dla modelu dolnopłata? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Cześć,

1.orczyk z blachy stalowej 1mm będzie ok.

2.  ja połączenie linek z orczykiem wykonywałem  tak jak na załączonej fotce . 

3. takie rozwiązanie stosuje się w modelach akrobacyjnych i tak być powinno.

Życzę sukcesów podczas budowy modelu.

20151116_225611.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam zostawić sobie możliwość z ciśnieniem lub bez, ale przeważnie latałem na takim małym silniku przeważnie z ciśnieniem ;) 

Zbiornik piramidka? W sensie z daszkiem? Jak tak to jak najbardziej.

 

PS: Ja taki model (w sensie nie ten konkretnie, tylko chodzi o wielkość - pod 2,5ccm) popełniłem w modelarni w Częstochowie jakieś 20 lat temu, także niewiele później, ale sentyment do uwięzi pozostał i po dłuższej przerwie powróciłem do F2B ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Robert Tomzik napisał:

PS: Ja taki model (w sensie nie ten konkretnie, tylko chodzi o wielkość - pod 2,5ccm) popełniłem w modelarni w Częstochowie jakieś 20 lat temu, także niewiele później, ale sentyment do uwięzi pozostał i po dłuższej przerwie powróciłem do F2B ;) 

Jeszcze mi powiedz że robiłeś ten model na zajęciach u Pana Marka na Spadzistej?

 

Tak, miałem na myśli zbiornik z daszkiem, chodzi o to że w tym modelu jest za ciasno na plastikowy i musze w takim razie zlutować własny  ciśnieniowy z mosiądzu.

Dużo wiedzy na temat tego modelarstwa gdzieś uleciało i same łamigłówki mam teraz na początku budowy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam opinię Roberta. Lepiej mieć alternatywę . Jeżeli mogę doradzić to osobiście wybrał bym model z płaskim kadłubem ,łatwiej go zbudować a i przyszłe naprawy są łatwiejsze. Jeżeli  będziesz chętny to mogę podesłać plany modelu Akrobatek  lub innego, który był budowany w mojej modelarni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, sylkub napisał:

Potwierdzam opinię Roberta. Lepiej mieć alternatywę . Jeżeli mogę doradzić to osobiście wybrał bym model z płaskim kadłubem ,łatwiej go zbudować a i przyszłe naprawy są łatwiejsze. Jeżeli  będziesz chętny to mogę podesłać plany modelu Akrobatek  lub innego, który był budowany w mojej modelarni.

Klasyczny zbiornik uwięziowy łatwo będzie zaadaptować po ciśnienie, wystarczy że na rurkę przelewową podamy ciśnienie z tłumika, a tą od tankowania zaślepimy, dobrze kombinuję ?

Jeśli to nie kłopot to bym poprosił plany płasko kadłubowca, jak na tym co robię polegnę to łatwiejszego zrobię.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat
13 godzin temu, PiotrSzmagier napisał:
14 godzin temu, Robert Tomzik napisał:

PS: Ja taki model (w sensie nie ten konkretnie, tylko chodzi o wielkość - pod 2,5ccm) popełniłem w modelarni w Częstochowie jakieś 20 lat temu, także niewiele później, ale sentyment do uwięzi pozostał i po dłuższej przerwie powróciłem do F2B ;) 

Jeszcze mi powiedz że robiłeś ten model na zajęciach u Pana Marka na Spadzistej?

 

Nie, na P.O.W 4 chodziłem do modelarni ;)

 

 

Co do rurek w zbiorniku - dobrze kombinujesz ;) https://brodak.com/fuel/fuel-tank/brodak-tanks.html

 

Fajnie by było jakbyś wpadł kiedyś do nas na jakieś zawody ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Robert Tomzik napisał:

Co do rurek w zbiorniku - dobrze kombinujesz ;) https://brodak.com/fuel/fuel-tank/brodak-tanks.html

Dzięki za stronę, fajne rozwiązania zbiorników są pokazane.

 

Wpaść na pewno gdzieś będę  musiał, bo u mnie w Częstochowie nie ma gdzie juz polatać ,co prawda  narysowali dwa kółka na parkingu za stadionem CKM, ale zamknięte na klucz, żeby nikt broń Boże  nie skorzystał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, PiotrSzmagier napisał:

Dzięki za stronę, fajne rozwiązania zbiorników są pokazane.

 

Wpaść na pewno gdzieś będę  musiał, bo u mnie w Częstochowie nie ma gdzie juz polatać ,co prawda  narysowali dwa kółka na parkingu za stadionem CKM, ale zamknięte na klucz, żeby nikt broń Boże  nie skorzystał. 

 

Tak, niestety na torach już nie można polatać, ale też podobno jest zbyt duża różnica poziomów jednej strony kręgu względem przeciwnej, choć ja tego nie zauważyłem, ale ponoć tak jest...

Można polatać na lotnisku w Rudnikach na pasie od wschodniej strony (jak się wjeżdża główna bramą to na lewym końcu pasa, nie od Rząsaw). Niestety nie można od tak sonie przyjechać, najlepiej zadzwonić do Pani Dyrektor, nie było problemu, jak w ubiegłym roku przyjechaliśmy na cały weekend mimo, że nie jesteśmy członkami ACz.

W Polsce będą zawody Gliwicach, Wierzawicach, Włocławku, może Tuszów Narodowy (okolice Mielca), ja osobiście latam w Krakowie ;) 

 

6 godzin temu, Rob Mc Fly napisał:

Takie swoiste dwa w jednym - grób i epitafium.?

 

Heh, coś w tym jest, no ale cóż... Powstaje krąg modelarski w Gliwicach, coś się ma też zadziać w tym kierunku również w Gliwicach ;) Ja czynnie latam w Krakowie - świetnie miejsce do F2B w Pobiedniku.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.