Jump to content

Recommended Posts

 

Technologia teraz raczej już przestarzała, jednak tak z ciekawości, miał ktoś?

Użytkował modele z takim napędem? Jakieś doświadczenia...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno co mogę powiedzieć to ten silnik nie chodził w rezonansie.(źle zestrojona rura)za krótka do tych obrotów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten filmik to tak ot poprostu wrzucilem, dla zobrazowania tematu. Moze i masz racje.

Dziwi mnie też troche że to napęd odwrotny, pchający. Wcześniej widywałem klasyczny, z turbiną przed silnikiem. No ale jak widać takie też były. Jest sporo fotek takiego napędu w necie, filmików na YT.

Ciekawy jestem czy ktoś tu z kolegów użytkował osobiście...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za czasów guru W.Schiera to był napęd tunelowy.Z chęcią bym zobaczył jak owy napęd daje rade.Ale nie EDF bo bateryjka jakoś mnie razi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam takie cóś, dzięki Jarkowi z Malmö...

Ale nie uruchamiałem i nie zamierzam nawet...

Cel kolekcjonerski posiadania jedynie😁

AF45C50E-F793-47AB-808D-8D94A046218D.jpeg

0B0B3882-5741-472D-8E5E-9F8E6F605F04.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1 godzinę temu, Grzesiek napisał:

Jedno co mogę powiedzieć to ten silnik nie chodził w rezonansie.(źle zestrojona rura)za krótka do tych obrotów.

Ta rura jest robiona SPECJALNIE pod ten silnik, który powinien kręcić około 22-24 tys obrotów. Lucjan latał całe lata takimi napędami (no prawie), bo ten jest "pchający". Lucjan miał takie silniki jak Paweł. Ja mam wersję o połowę mniejszą 🙂 używaną ale nie przeze mnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udało mi się nabyć taki model właśnie z gdf, silniki to osmax 40fp, wentylator 110mm. Jeszcze nie uruchamiałem napędów

received_1098000624269903.jpeg

received_2837536516485110.jpeg

received_278836513869413.jpeg

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uuuu... Panowie! Nawet nie pomyślał bym że takie cuda skrywacie! I się nie chwalicie!  :D

Ja całą teorię takiego napędu to jedynie z książek W.Schiera. Reszta internet. Ale na żywo nigdy nie miałem takiej zabawki.

Pawła sprzęt to bestia! 90ka silnik...! Możesz coś więcej? Jaka średnica? Ile łopatek? Ciekawe jakiego ciągu można się spodziewać...?

Marcin, jestem pod wrażeniem! To dopiero...!  :)

Możesz coś o modelu? Rozpiętość, waga? Ciekawe jak będzie latal...  Ale bym go obkukał na żywo! Może spotkamy się gdzieś latem, wilcze, Piła...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurczę taki napędzik to jedna z rzeczy na liście "chciałbym sobie kiedyś sprawić, poodpalać i wsadzić w model gdybym potrafił latać 😁". Tylko mam nadzieję, że jak już będę w stanie to nie zostaną tylko takie egzemplarze jak ma Paweł :P, a niestety dużo tego nie ma, a przynajmniej ja nie widzę (oczywiście nie mówiąc już nawet o cenach) :(.

 

Ciekawe jak ta maszyna Marcina chodzi no i jak będzie to brzmiało w locie :D. Fajnie to wygląda i chętnie zobaczę jakiś film ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widziałem kilka lat temu jak Lucjan latał jakimś odrzutowcem i lata szybko tylko dźwięk nie taki turbinowy

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modelu nie ważyłem, ale nie ma tragedii, rozpiętość 180, Długość 150cm, jak tylko polubimy się z modelem to na pewno odwiedzimy pikniki:)

Kiedyś Hubert popełnił "lewą" konwersacje 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

W dniu 6.04.2021 o 17:46, Grzesiek napisał:

Jedno co mogę powiedzieć to ten silnik nie chodził w rezonansie.(źle zestrojona rura)za krótka do tych obrotów.

Silniczek ładnie pracuje. Napęd ciekawy ja to tylko w wersji elektrycznej takim latałem.

Co zjawiska rezonansu to po czym kolega stwierdził że go nie ma?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po dzwięku.Tu masz mojego fsra posłuchaj jak silnik chodzi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, merlin71 napisał:

Uuuu... Panowie! Nawet nie pomyślał bym że takie cuda skrywacie! I się nie chwalicie!  :D

Ja całą teorię takiego napędu to jedynie z książek W.Schiera. Reszta internet. Ale na żywo nigdy nie miałem takiej zabawki.

Pawła sprzęt to bestia! 90ka silnik...! Możesz coś więcej? Jaka średnica? Ile łopatek? Ciekawe jakiego ciągu można się spodziewać...?

Marcin, jestem pod wrażeniem! To dopiero...!  :)

Możesz coś o modelu? Rozpiętość, waga? Ciekawe jak będzie latal...  Ale bym go obkukał na żywo! Może spotkamy się gdzieś latem, wilcze, Piła...

Aaa sam se policz, bo ja do tylu nie potrafię 🤣🤣🤣

średnica to coś ok 135-140mm

więcej grzechów nie pamiętam😁

617427C0-AC4D-45BC-BA3A-314A2D973194.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

O właśnie Lucjana jety z tym napędem podobnie brzmiały.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Paweł Praus napisał:

Wszystko fajne oprócz dźwięku...

Dźwięk fajniejszy niż suszarki 🙂

Paweł ma 5 calowego Dynamaxa  w układzie tractora, jakieś 6-7 kG ciągu na maksymalnych obrotach. Uruchamia się kluczem "imbusowym" od przodu co wymaga nieco ekwilibrystyki w budowie modelu w czym Lucek jest mistrzem. Oglądałem jego F16 i Rafaela z tym napędem i edfy mogą się schować jeśli chodzi o dźwięk. Ja mam mniejszego Turbaxa z silnikiem 7,5 cm3 os maxa , ciąg chyba ok 2KG z groszami. Rura jak ta specjalnie zaprojektowana do systemu, na wcisk. Przy pusherach są to "fagoty" czyli za rurą rezonansową dodatkową komora ze zwrotem o 180 stopni spalin, a głowice silników powiększone jak w helikopterach. Niestety to ślepa uliczka, koszty takiego topowego napędu były bliskie 1000$, a licząc wagę silnika, rury , wentylatora, 3 zbiorników na paliwo i paliwa wychodziło ze 3 kg. No i z tego co pamiętam Lucjan zmieniał świece co tuzin lotów, bo długo nie wytrzymywały, a zgaśnięcie tego silnika w locie to nie fajna rzecz. Dziś chiński EDF z chińskim regulatorem i chińskim pakietem to ułamek Turbaxa i reszty (czyli 90mm średnicy), a za 2000$ można kupić turbinę, lżejszą, pewniejszą niż  5 calowy GDF. Jak już wspominamy stary Muchowiec trzeba wspomnieć o Kaziku z jego napędem pulsacyjnym i 2 modelami , pierwszy własnej konstrukcji , drugi włoski Sagitario, włoskie napędy pulsacyjne i rozruch w 3 osoby. Kazik regulował skład mieszanki, 1 pomocnik wkładał układ zapłonowy wysokiego napięcia do komory spalania, 2 na pompce (czasem miałem okazję popompować). A rozchodzący się kilkuminutowy ryk silnika na całe Katowice jest niezapomniany. Sagitario niestety nie przeżył do dnia dzisiejszego :-(.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat dzisiaj na mojej szwedzkiej stronie ktos chce sprzedac dwie sztuki :  dynamax os 46 wr df  z  magic muffler

Jeden zestaw nowy , drugi uruchomiony. Ceny na razie nie podal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.