merlin71 169 Posted April 6 Technologia teraz raczej już przestarzała, jednak tak z ciekawości, miał ktoś? Użytkował modele z takim napędem? Jakieś doświadczenia...? Share this post Link to post Share on other sites
Grzesiek 147 Posted April 6 Jedno co mogę powiedzieć to ten silnik nie chodził w rezonansie.(źle zestrojona rura)za krótka do tych obrotów. Share this post Link to post Share on other sites
merlin71 169 Posted April 6 Ten filmik to tak ot poprostu wrzucilem, dla zobrazowania tematu. Moze i masz racje. Dziwi mnie też troche że to napęd odwrotny, pchający. Wcześniej widywałem klasyczny, z turbiną przed silnikiem. No ale jak widać takie też były. Jest sporo fotek takiego napędu w necie, filmików na YT. Ciekawy jestem czy ktoś tu z kolegów użytkował osobiście... Share this post Link to post Share on other sites
Grzesiek 147 Posted April 6 Za czasów guru W.Schiera to był napęd tunelowy.Z chęcią bym zobaczył jak owy napęd daje rade.Ale nie EDF bo bateryjka jakoś mnie razi. Share this post Link to post Share on other sites
Paweł Praus 452 Posted April 6 Mam takie cóś, dzięki Jarkowi z Malmö... Ale nie uruchamiałem i nie zamierzam nawet... Cel kolekcjonerski posiadania jedynie Share this post Link to post Share on other sites
witold_pi 35 Posted April 6 1 godzinę temu, Grzesiek napisał: Jedno co mogę powiedzieć to ten silnik nie chodził w rezonansie.(źle zestrojona rura)za krótka do tych obrotów. Ta rura jest robiona SPECJALNIE pod ten silnik, który powinien kręcić około 22-24 tys obrotów. Lucjan latał całe lata takimi napędami (no prawie), bo ten jest "pchający". Lucjan miał takie silniki jak Paweł. Ja mam wersję o połowę mniejszą używaną ale nie przeze mnie. Share this post Link to post Share on other sites
Marcin K. 172 Posted April 6 Udało mi się nabyć taki model właśnie z gdf, silniki to osmax 40fp, wentylator 110mm. Jeszcze nie uruchamiałem napędów 2 Share this post Link to post Share on other sites
merlin71 169 Posted April 6 Uuuu... Panowie! Nawet nie pomyślał bym że takie cuda skrywacie! I się nie chwalicie! Ja całą teorię takiego napędu to jedynie z książek W.Schiera. Reszta internet. Ale na żywo nigdy nie miałem takiej zabawki. Pawła sprzęt to bestia! 90ka silnik...! Możesz coś więcej? Jaka średnica? Ile łopatek? Ciekawe jakiego ciągu można się spodziewać...? Marcin, jestem pod wrażeniem! To dopiero...! Możesz coś o modelu? Rozpiętość, waga? Ciekawe jak będzie latal... Ale bym go obkukał na żywo! Może spotkamy się gdzieś latem, wilcze, Piła... Share this post Link to post Share on other sites
czarobest 240 Posted April 7 Kurczę taki napędzik to jedna z rzeczy na liście "chciałbym sobie kiedyś sprawić, poodpalać i wsadzić w model gdybym potrafił latać ". Tylko mam nadzieję, że jak już będę w stanie to nie zostaną tylko takie egzemplarze jak ma Paweł , a niestety dużo tego nie ma, a przynajmniej ja nie widzę (oczywiście nie mówiąc już nawet o cenach) . Ciekawe jak ta maszyna Marcina chodzi no i jak będzie to brzmiało w locie . Fajnie to wygląda i chętnie zobaczę jakiś film . Share this post Link to post Share on other sites
Marek_Spy 124 Posted April 7 Widziałem kilka lat temu jak Lucjan latał jakimś odrzutowcem i lata szybko tylko dźwięk nie taki turbinowy Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka Share this post Link to post Share on other sites
Marcin K. 172 Posted April 7 Modelu nie ważyłem, ale nie ma tragedii, rozpiętość 180, Długość 150cm, jak tylko polubimy się z modelem to na pewno odwiedzimy pikniki:) Kiedyś Hubert popełnił "lewą" konwersacje Share this post Link to post Share on other sites
Nastin 2 Posted April 7 W dniu 6.04.2021 o 17:46, Grzesiek napisał: Jedno co mogę powiedzieć to ten silnik nie chodził w rezonansie.(źle zestrojona rura)za krótka do tych obrotów. Silniczek ładnie pracuje. Napęd ciekawy ja to tylko w wersji elektrycznej takim latałem. Co zjawiska rezonansu to po czym kolega stwierdził że go nie ma? Share this post Link to post Share on other sites
Grzesiek 147 Posted April 7 Po dzwięku.Tu masz mojego fsra posłuchaj jak silnik chodzi. Share this post Link to post Share on other sites
Paweł Praus 452 Posted April 7 22 godziny temu, merlin71 napisał: Uuuu... Panowie! Nawet nie pomyślał bym że takie cuda skrywacie! I się nie chwalicie! Ja całą teorię takiego napędu to jedynie z książek W.Schiera. Reszta internet. Ale na żywo nigdy nie miałem takiej zabawki. Pawła sprzęt to bestia! 90ka silnik...! Możesz coś więcej? Jaka średnica? Ile łopatek? Ciekawe jakiego ciągu można się spodziewać...? Marcin, jestem pod wrażeniem! To dopiero...! Możesz coś o modelu? Rozpiętość, waga? Ciekawe jak będzie latal... Ale bym go obkukał na żywo! Może spotkamy się gdzieś latem, wilcze, Piła... Aaa sam se policz, bo ja do tylu nie potrafię średnica to coś ok 135-140mm więcej grzechów nie pamiętam Share this post Link to post Share on other sites
Trenerek 10 Posted April 7 W 1990 r w Warszawie Philip Avonds zajął pierwsze miejsce w Mistrzostwach Świata, w klasie F4C, modelem z podobnym napędem. Byłem, widziałem. Tu trochę o modelu: World Champion (avonds.com) A tak latał: Avonds F-15 Ducted Fan - YouTube Share this post Link to post Share on other sites
Marek_Spy 124 Posted April 7 O właśnie Lucjana jety z tym napędem podobnie brzmiały.Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka Share this post Link to post Share on other sites
Paweł Praus 452 Posted April 8 6 godzin temu, Trenerek napisał: W 1990 r w Warszawie Philip Avonds zajął pierwsze miejsce w Mistrzostwach Świata, w klasie F4C, modelem z podobnym napędem. Byłem, widziałem. Tu trochę o modelu: World Champion (avonds.com) A tak latał: Avonds F-15 Ducted Fan - YouTube Wszystko fajne oprócz dźwięku... Share this post Link to post Share on other sites
witold_pi 35 Posted April 8 8 godzin temu, Paweł Praus napisał: Wszystko fajne oprócz dźwięku... Dźwięk fajniejszy niż suszarki Paweł ma 5 calowego Dynamaxa w układzie tractora, jakieś 6-7 kG ciągu na maksymalnych obrotach. Uruchamia się kluczem "imbusowym" od przodu co wymaga nieco ekwilibrystyki w budowie modelu w czym Lucek jest mistrzem. Oglądałem jego F16 i Rafaela z tym napędem i edfy mogą się schować jeśli chodzi o dźwięk. Ja mam mniejszego Turbaxa z silnikiem 7,5 cm3 os maxa , ciąg chyba ok 2KG z groszami. Rura jak ta specjalnie zaprojektowana do systemu, na wcisk. Przy pusherach są to "fagoty" czyli za rurą rezonansową dodatkową komora ze zwrotem o 180 stopni spalin, a głowice silników powiększone jak w helikopterach. Niestety to ślepa uliczka, koszty takiego topowego napędu były bliskie 1000$, a licząc wagę silnika, rury , wentylatora, 3 zbiorników na paliwo i paliwa wychodziło ze 3 kg. No i z tego co pamiętam Lucjan zmieniał świece co tuzin lotów, bo długo nie wytrzymywały, a zgaśnięcie tego silnika w locie to nie fajna rzecz. Dziś chiński EDF z chińskim regulatorem i chińskim pakietem to ułamek Turbaxa i reszty (czyli 90mm średnicy), a za 2000$ można kupić turbinę, lżejszą, pewniejszą niż 5 calowy GDF. Jak już wspominamy stary Muchowiec trzeba wspomnieć o Kaziku z jego napędem pulsacyjnym i 2 modelami , pierwszy własnej konstrukcji , drugi włoski Sagitario, włoskie napędy pulsacyjne i rozruch w 3 osoby. Kazik regulował skład mieszanki, 1 pomocnik wkładał układ zapłonowy wysokiego napięcia do komory spalania, 2 na pompce (czasem miałem okazję popompować). A rozchodzący się kilkuminutowy ryk silnika na całe Katowice jest niezapomniany. Sagitario niestety nie przeżył do dnia dzisiejszego :-(. Share this post Link to post Share on other sites
jarek996 475 Posted April 8 Akurat dzisiaj na mojej szwedzkiej stronie ktos chce sprzedac dwie sztuki : dynamax , os 46 wr df z magic muffler Jeden zestaw nowy , drugi uruchomiony. Ceny na razie nie podal. Share this post Link to post Share on other sites