Jump to content
RyżyKoń

F4U-1A CORSAIR

Recommended Posts

Mój kolega zaczynający przygodę z kombatami kupił u Marka " Na polskim niebie" F4U-1A i poprosił abym go skleił. Uważam to za dobry wybór dla początkującego entuzjasty kambatów. Samolot przewidywalny, wspaniale szybujący /bardzo szeroki płat skrzydła/ , nie tak bardzo szybki, ale wiele wybaczający pilotowi. Ja doradzałbym na początek "Hawker Hurricane" bardzo podobny model w eksploatacji, ale łatwiejszy w naprawie, a to ważne przy początkowych lotach. Nie jestem zwolennikiem budowania znanych modeli, bardziej fajne jest składanie nieznanych jeszcze samolotów. Tutaj zaciekawił minie fakt, że to jest EPA no i nie mogę odmówić koledze, bo to będzie jeszcze jeden model na niebie. "Korsarz" to znany samolot wszyscy wiemy jak wygląda,

F4UCorsair-56a61a9b3df78cf7728b58e6.jpg.7fa60e35d5f44301e904f6647a1589a2.jpg

 

tmJz9e5.thumb.jpg.47e45835ffe4ecacee7a880a349e4943.jpg

 

Vought-F4U-1-Corsair-VMF-218-White-465-Barakoma-Airfield-Vella-Lavella-Solomon-Islands-15th-Jan-1944-04.thumb.jpg.c01a5ee8cc7e29f35c9a29407e375189.jpg

 

jaki był w walce, jakie zalety, ale i wady również. Postaram się, aby model wyszedł równie okazale, jak wycięte przez Marka pianki.

IMG_20210315_140329964.thumb.jpg.7c1ec4204b61a0c14ef5e6cf477519ce.jpg

 

Budowa będzie szybka. Skleiłem kadłub i skrzydła bez poprawek.

IMG_20210316_212350.thumb.jpg.5725fdd4602b5040e65ef83eb17829ee.jpg

 

Kadłub z jednego monolitu pięknie wycięty, a ponieważ to dolnopłat to jest bardzo dużo miejsca na elektronikę.

IMG_20210317_135354.thumb.jpg.bf9be264ec6aa994d37718bc64d0643f.jpg

 

Przymocowałem silnik, wzmocniłem kadłub węglami- raczej zbytecznie, bo to EPA,  ale do nauki latania może się przydać. Więcej trudności miałem z wklejeniem węgli w skrzydła, no ale jakoś poszło . 

IMG_20210323_193011.thumb.jpg.0904df260b830d84d2e5c94f7b00ca15.jpg

 

IMG_20210323_213015.thumb.jpg.6095a4804862aab1b97f130c929a82e3.jpg

 

Jutro powinien być koniec. Tu zgadzam się z Mirkiem można zbudować kombata w 8 godzin.

Pozdrawiam

M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cała moc jest w doświadczeniu. Jak wiesz co i jak to po prostu działasz, a nie zastanawiasz się. W 8h jednak nie wiem czy bym dał radę. Zawsze mam szybkie fazy przeplatane dumaniem, NP. nad schematem malowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cytat

Tu zgadzam się z Mirkiem można zbudować kombata w 8 godzin.

 

 rok temu, albo inaczej ..... piętnaście modeli temu nie wierzyłeś ?

Cieszę się, że budujesz kolejnego esiaka i mam nadzieję, że wyszukasz jakieś niestandardowe malowanie. Tych granatowych to już na niebie sporo było i szkoda Twoich możliwości i doświadczenia na powielanie schematu.

ms

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sławek masz racje.

W dniu 8.04.2021 o 18:00, FockeWulf napisał:

Jak wiesz co i jak to po prostu działasz, a nie zastanawiasz się.

To jest dolnopłat, najmniej skomplikowany rodzaj kombata. Gdy wszystkie elementy są jak puzle, to naprawdę idzie szybko. Sklejenie skrzydeł i kadłuba to moment, podobnie wklejenie węgli i serw. Więcej czasu poświęcam wklejeniu silnika, bo musi być zdejmowany, więc trzeba nakrętki przykleić od spodu do wręgi silnikowej. Podobnie doprowadzenie bowdena do steru wysokości. Kiedyś przepychałem otwór pod bowden drutem , nie zawsze wychodziło to jak trzeba. Teraz odcinam tylna część kadłuba, robię rowek i ponownie sklejam całość na CA- znacznie prościej, a połączenie klejem nadaje dodatkowej sztywności kadłubowi. Znacznie wolniej buduje się centropłat, więcej nastręcza to problemów. Ale wracając do "Korsarza". Dalej poszło z górki , zamontowane serwo wysokości

IMG_20210317_151003.thumb.jpg.25a0a387d6ff8b1e5fdb52acfa4ca818.jpg

 

sklejenie kadłuba ze skrzydłami,

IMG_20210324_142509.thumb.jpg.f2bddae72c2e3748c4f76993b763cd8b.jpg

 

przyklejenie statecznika poziomego, pionowego, nie muszę robić kabinki, bo była w zestawie, więc pozostaje malowanie.

IMG_20210325_160515.thumb.jpg.2e6295d464d695276992532f0e847910.jpg

 

W dniu 9.04.2021 o 13:44, mirolek napisał:

 Tych granatowych to już na niebie sporo było........

Zgadzam się Mirek z Tobą całkowicie i postaram się abyś był zaskoczony. Całość jeszcze schnie, potem tylko trzeba zaznaczyć podział blach i ok.

Pozdrawiam

M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pięknie wygląda - po raz kolejny wpędzasz mnie w kompleksy

Już się przemogłem i jakieś linie podziału blach rysuję na swoich modelach ale te numerki na podwoziu .... zmiotły mnie z planszy.

? SUPER

 

MS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świetne malowanie :) Konrad @Autsajder1983 swoja drukowana Kingcobre mógłby walnąć w takich samych barwach. Oczywiście nie będzie to malowanie historyczne - ale bardzo mi się podoba. Jak nie on to ja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marek -masz spore zaległości w oblotach a chyba jakieś słońce się dziś pokazało i jutro może też przyświeci.

Nie żebym naciskał ... ale na kanale "combaciarnia" dawno nic nowego się nie pojawiło ?

 

ms

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mirek masz rację, bez oblotu się nie liczy. Przez zimę naprodukowałem 6 nowych kombatów. Przez oboszczenia, pogodę, brak czasu i brak czasu kamerzysty jakoś miałem pod górkę. Teraz już znacznie lepiej i na początku przyszłego tygodnia "combaciarnia" będzie miała nowe  filmy. Nareszcie może będzie normalnie i spotkamy się na lotniskach.

M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Marku.

Minął kolejny rok - u Ciebie eskadra rozrosła się do sporego dywizjonu a u mnie (wstyd się przyznać) nie mogę dokończyć biednego Mustanga ☹️.  Pozdrawiam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Corsair poleciał.  W powietrzu wygląda nieźle. Na trawie też. Całość nieco szpeci pomarańczowe śmigło. Ponownie przekonałem się, że malowanie jest trafione.

 

60270924_F4U-1ACorsair-1.thumb.JPG.86cb16f1598e8c6b179645f6cb5df714.JPG

 

1143891750_F4U-1ACorsair-3.thumb.JPG.6ada02416ab2d381b126faa17d275ca4.JPG

 

1242822856_F4U-1Alduje1.thumb.JPG.ce79c4609c3b98309a6ea0421828fa64.JPG

 

326547056_F4U-1Awlocie-1.thumb.JPG.d9f87a6cd188c19045e34682318759c0.JPG

 

866203035_F4U-1Awlocie-2.thumb.JPG.8d35cc19396fb4e6b6cf461fa07dff96.JPG

 

520523907_F4U-1Awlocie-3.thumb.JPG.6b7ca14d91cc366576a95a4c49f1c2c8.JPG

 

 

Trudno jest mówić o udanym oblocie przy wietrze 5-6 m/s. Przy takim wietrze oblot stał się lataniem w trudnych warunkach. Korsarz ładnie prezentuje się w powietrzu, poprawnie lata wręcz dostojnie. Potrafi szybować i jest szybki. Przy tak dużym wietrze w zakrętach-nawrotach był dociskany mocno przez wiatr /szerokie skrzydło/ przez co pogłębiał skręt. Trzeba było uważać  szczególnie na małych wysokościach. Moja ocena : jako combat do walki nadaje się średnio, to jest moja subiektywna ocena po locie w złych warunkach pogodowych. Popracuję nad ustawieniami i polatam gdy się uspokoi. 

Z filmu musiałem wyciąć dźwięk, bo lataliśmy w towarzystwie motocyklistów ćwiczących w poniedziałki akrobacje na naszym pasie startowym. Ryk silników zagłuszył nie tylko nasze elektryki ale i nasze komentarze.

 

 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwiększ minimalnie wykłon silnika - mam wrażenie, że go trymowałeś ale i tak uciekał na lewe skrzydło,  zakręt w lewo też znacznie głębszy niż w prawo czyli moment odśmigłowy troche dokucza ... ale w powietrzu wygląda rasowo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.