Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam podobny model od 4 lat i nic się z zawiasami złego nie dzieje. Wbrew pozorom połączenie jest wystarczająco mocne i trwałe. Szkoda psuć dobrze działające zawiasy. Wystarczy obserwować czy nic się nie dzieje i interweniować dopiero jakby co. Zawiasy z fabryki są dosyć sztywne i wychylają się z oporami. Więc filmy typu unboxing zalecają wielokrotne wygięcie zawiasu w jedną i drugą stronę, żeby się pianka trochę wyrobiła - co też w swoim modelu uczyniłem.

Serwa w zupełności wystarczają. Nawet przy mocnych kraksach typu pionowo nosem w ziemię serwa niespecjalnie obrywają. Musiałaby być jakaś kraksa typu uderzenie od tyłu w lotkę, albo od tyłu w ogon, żeby oberwało serwo - co jest niezwykle rzadkie.

Opublikowano
11 godzin temu, Francka napisał:

Może wystartujesz ?

 

Na wystawie raczej nie bo wiecie, ale w czerwcu na pewno go skończę.

A na zlocie będę na pewno.?

Opublikowano

Spoko to wygląda :)

Ale polecałbym użyć kropli kleju zabezpieczającego gwinty na śrubkach i nakrętkach przy cięgnach.

Tylko takiej naprawdę małej kropli i tylko niebieskiego kleju, takiego jak np. tego:
https://www.castorama.pl/klej-technicqll-anaerobowy-uniwersalny-10-g-id-98359.html

 

Mała kropla nie przeszkodzi Ci w robieniu regulacji po oblocie, a może Cię uratować przed rozkręceniem cięgna (i to się tyczy zawsze gdy jest taka regulacja cięgien)

Opublikowano

Pomyślałem o tym na samym początku.

Zabezpieczyłem to malutką kroplą Kropelki tak aby nie skleić wszystkiego i mocno się trzyma.

Opublikowano
Godzinę temu, Filip2010 napisał:

Pomyślałem o tym na samym początku.

Zabezpieczyłem to malutką kroplą Kropelki tak aby nie skleić wszystkiego i mocno się trzyma.

 

No tylko po kropelce będzie gorzej z regulacją. Ale jak w neutrum serwa lotka, albo ster znajduje się w neutrum, to prawie na pewno będzie OK :)

Opublikowano

Napotkałem problem, dość prosty.

Gdy podłączyłem lotki kablem Y to serwa przy wychylaniu wariują, a podpięte pojedyńczo działają OK.

Jak zmiksować kanał 1 z 5 tak aby na obydwu było tak jakby było podłączono pod jeden kanał?

Próbowałem się tym bawić i jedna wychyla się OK a druga troszeczkę i to tylko w jedną stronę.

Jakie ustawienia dobrać w zakładce Mix?

 

Aparatura to FlySky FS-i6x, a odbiornik to FS-ia10b.

Opublikowano

Problemy rozwiązałem wszystkie, już latałem a nawet zdążyłem koniec skrzydła złamać ale pokleiłem taśmą i działa.?

Opublikowano

Mam ostatnie pytanie o baterię.

Chodzi mi o taką pojemność która będzie dobra do Sky surfera i do przyszłego toto-7.

I jakie parametry np. 30C?

Silnik do toto-7 planuje taki jak do Sky surfera, czy on będzie ok?

Opublikowano

Cześć, z mojego doświadczenia a latałem 4 lata sky surferem najlepiej spisywała się bateria 1300mah  3s (ja miałem zawsze kilka  akumulatorków na podmianę) przy spokojnym lataniu i sprzyjających warunkach dało się długo polatać (mój rekord to 45 min na 1300 mah) inaczej sprawa wyglądała przy baterii 2200 mah bo była zdecydowanie cięższa i wymagała szybszego lotu a co za tym idzie i doświadczenia. Niech inni koledzy wypowiedzą sie na temat Toto bo ja nie miałem okazji nim łatać.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Doradzi ktoś?

Mam regulator 30A, jaki stały prąd rozładowywania dobrać do tego regulatora?

25C, 30C, 45C?

 

Opublikowano

To nie tak.

Zaczyna sie od silnika i tam jest w specyfikacji jaki prąd max może pobrac aby sie nie zepsuć. To zależy od dobranego smigła.

Nastepnie do tego dobierasz eSC, żeby pokrywał to zapotrzebowanie. Czyli np silnik pobiera 25A to ESC bierzesz 30A

Dalej masz akumulator, C mówi o stałym prądzie rozładowania jaki możesz bez uszczerbku pobrać z niego. I tak dla naszego przykładu jak masz pakiet 1000mAh to jak ma 30C to znaczy, ze może oddawać stale 30A.

Jak masz pakiet 500mAh to musiałbyś mieć go w 60C, aby dał rade dać te 30 A. Jak masz pakiet 2000mAh to wystarczy żeby miał 15C aby spełnic wymagania.

Ale zwykle masz 2000mAh i 30C więc w zupełności wystarczy dla silnika który pobiera prąd 30A, nawet sie nie zmęczy dając mu potrzebny prąd.

Zrozumiałe?

Opublikowano

Generalnie prąd od regulatora nie zależy, to jest wartość którą może bezpiecznie "przekazać" do silnika bez uszkodzenia samego siebie :). Prąd maksymalny zależy od silnika (z określonym śmigłem), którego dobór zależy od modelu. Choć zakładam, że regulator masz już dopasowany do swojego kompletu (to znaczy taki silnik i śmigło, żeby nie przekraczać ciągle tych 30A, co najwyżej chwilami, bo regulatory też mają parametr prądu chwilowego), więc tu znowu wartość C zależy od tego jaką pojemność tego akumulatora chcesz włożyć, generalnie zakładając, że będziesz potrzebował 30A to musisz sobie tak pomnożyć wartość C danego pakietu przez jego pojemność (w Ah, czyli najpierw sobie dzielisz przez 1000) i będziesz miał maksymalny prąd który może oddać pakiet i musisz znaleźć taki, żeby był większy niż te 30A. Aczkolwiek musisz też wziąć poprawkę na jakość pakietu i w przypadku tych słabszych jak chociażby Zippy czy podobne wziąć pod uwagę, że ten parametr jest lekko zawyżony i dobrać z lekkim zapasem :).

 

Czyli dla przykładu:

akumulator 1000mAh 20C - jego "wydajność" to 1000mAh/1000 * 20C = 20A - nie nadaje się jeśli chcesz pobierać 30A

akumulator 1000mAh 30C - jego "wydajność" to 1000mAh/1000 * 30C = 30A - jeśli jest to C oznaczone jako ciągłe (a masz dodatkowo np. chwilowe 40C, czasem zdarza się takie oznaczenie 30C/40C) i pakiet będzie dobrej jakości (SLS, Gens) to mógłby być moim zdaniem.

akumulator 1500mAh 20C - jego "wydajność" to 1500mAh/1000 * 20C = 30A - jak wyżej. (EDIT: Sam się walnąłem, już poprawione, myślałem o jednym napisałem drugie :D)

akumulator 2000mAh 20C - jego "wydajność" to 2000mAh/1000 * 20C = 40A - jest okej z lekkim zapasem.

 

Mam nadzieję, że za bardzo się nie rozpisałem :).

 

EDIT: No i widzę, że Robert mnie uprzedził, ale już trudno :).

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.