spYchu Opublikowano 23 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2021 Obiecane screeny Ki-84: (linie na kadłubie to nie linie podziału blach tylko krawędzie w programie) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 23 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2021 Czy znowu nie planujesz powiększać stateczników? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spYchu Opublikowano 23 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2021 13 minut temu, japim napisał: Czy znowu nie planujesz powiększać stateczników? Nie planuję, oryginalnie były już dość duże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spYchu Opublikowano 4 Lipca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2021 Wczoraj wziąłem Messerschmitta na oblot, niestety nieudany. Model przekręca się na lewo i prawo, chociaż częściej na lewo. Obstawiam, że to przez wysoko położony środek ciężkości. Półka akumulatora jest na równi ze spodem silnika, przesunę ją w dół, wydrukuję kolejny model i zobaczymy czy to pomoże. Załączam filmik: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 4 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2021 To nie wina wysokości SC. Tylko jego tylnego położenia. Czym wyznaczałeś położenie SC? Dla me109 z oryginalnymi małymi statecznikami np w cg calku należy wybrać opcję ze masz maly statecznik a nie normalny. Wtedy program przelicza SC na bardziej przedni. No i trochę za wolno... mógł sie chybotać na boki jakby leciał na granicy przeciągnięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spYchu Opublikowano 4 Lipca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2021 Położenie SC wziąłem z XFLR5, sprawdzę jeszcze czy czegoś nie pomyliłem i zobaczę jak będzie wyglądał wykres zależności momentu pochylającego od kąta natarcia kiedy ustawię, że środek ciężkości był wyżej. Pod koniec faktycznie mocno zwolniłem ale dlatego, że chciałem go sprowadzić na ziemię, ostatniego przewrotu na skrzydło juz nie zdążyłem skontrować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek_aviatik Opublikowano 4 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2021 12 minut temu, spYchu napisał: Położenie SC wziąłem z XFLR5, sprawdzę jeszcze czy czegoś nie pomyliłem i zobaczę jak będzie wyglądał wykres zależności momentu pochylającego od kąta natarcia kiedy ustawię, że środek ciężkości był wyżej. Pod koniec faktycznie mocno zwolniłem ale dlatego, że chciałem go sprowadzić na ziemię, ostatniego przewrotu na skrzydło juz nie zdążyłem skontrować. Zapas stateczności podłużnej w XFLR5 sprawdza się przy pomocy wykresu Cm vs CL jest to stosunek ΔCm / ΔCL * 100 [%] EDIT Wykres Cm vs α - tak naprawdę podaje Ci informację dość istotną czy Cm jest równe zero dla dodatniego kąta natarcia modelu. To głównie koryguje się dekalażem, czyli kątami zaklinowania skrzydła i statecznika poziomego (w małych zakresach można położeniem SC) Ale właściwe położenie SC to wykres Cm vs CL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spYchu Opublikowano 4 Lipca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2021 8 godzin temu, jarek_aviatik napisał: Zapas stateczności podłużnej w XFLR5 sprawdza się przy pomocy wykresu Cm vs CL jest to stosunek ΔCm / ΔCL * 100% Dziękuję za radę, wcześniej liczyłem zapas stateczności z (NP-CG)/MAC*100%. Obliczyłem tak jak napisałeś i kiedy wziąłem 2 punkty w miejscu gdzie krzywa jest najbardziej pochyła wyszło mi 9,5% (dla CL około 0), a w miejscu gdzie jest najmniej pochyła (dla CL około 1,1) 4,5%. Sprawdziłem wszystkie wymiary w XFLR5 i są zgodne z modelem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek_aviatik Opublikowano 5 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2021 12 godzin temu, spYchu napisał: Dziękuję za radę, wcześniej liczyłem zapas stateczności z (NP-CG)/MAC*100%. Obliczyłem tak jak napisałeś i kiedy wziąłem 2 punkty w miejscu gdzie krzywa jest najbardziej pochyła wyszło mi 9,5% (dla CL około 0), a w miejscu gdzie jest najmniej pochyła (dla CL około 1,1) 4,5%. Sprawdziłem wszystkie wymiary w XFLR5 i są zgodne z modelem. Jeśli wykres Cm od Alfa lub od CL nie jest linią prostą to oznacza, że SC ma współrzędną pionową Z. Do prawidłowego obliczenia zapasu stateczności robi się aproksymację liniową wykresu. Z tego co podajesz, to SC miałeś za bardzo do tyłu jak na oblot. Zapas stateczności do oblotu przyjmuję się na 15% - potem możesz zmniejszyć, aby był bardziej manewrowy. Ja jestem leniwy i korzystam z cg ecalc, i weryfikuję prawidłowość w XFLR5. Powodzenia. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 9 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2021 Hej. Są jakieś postępy w poprawie Me109? Udał się ponowny oblot? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spYchu Opublikowano 10 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2021 Cześć, od tamtej pory Messerschmitt stoi w miejscu. Prędzej chyba będzie oblot Ki-84 jak tylko będzie czas. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 24 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2022 Poleciał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spYchu Opublikowano 25 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2022 (edytowane) W dniu 24.03.2022 o 13:53, japim napisał: Poleciał? Nie miał okazji, od czasu nieudanego oblotu Messerschmitta niewiele się działo u mnie w temacie modeli. Dostosowałem go pod druk z PLA-LW, dodam zdjęcia jak będzie wydrukowany. Edit: Model już wydrukowany i złożony, białe elementy to PLA-LW, czerwone PLA+. Malowanie dopiero po oblocie, bo nie wiem co z tego będzie ?. Do lotu na esiakowym setupie z akumulatorem 3s 1500mah waży 540g. Edytowane 26 Marca 2022 przez spYchu dodanie zdjęć 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spYchu Opublikowano 27 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2022 Poleciał. Całkiem przyjemny w pilotażu, zwrotny i łatwy do opanowania, w sam raz na pierwszy lot po długiej przerwie. Esiakowy setup to trochę za mało jak dla mnie, ciąg jest jak najbardziej w porządku - nawet na rozładowanym do połowy akumulatorze leci pionowo w górę, ale z prędkością jest już słabo. Kolejny lot prawdopodobnie po malowaniu. PS Wybaczcie jakość nagrania, telefon zgubił ostrość i dzwonił przez co lądowanie się nie nagrało 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi