Jump to content

Drukowany BF-109E 1/12


Recommended Posts

W ostatnim czasie pracuję nad Messerschmittem BF-109E w skali 1:12 z rozpiętością 850mm, do wytwarzania na drukarce 3D.
Ze względu na rozpiętość taką jak esiaki opcją będzie wyposażenie pasujące z właśnie takiego modelu, czyli silnik 2212, pakiet 3s 1300, serwa 9g.
Mocniejsza opcja to: silnik 2216 lub 2217 - taki aktualnie jest zamontowany, pakiet 3-4S w zależności od KV i śmigła.
Aktualnie z silnikiem oraz serwem steru wysokości waży 445 gram.
Do pierwszego lotu muszę zrobić kilka drobnych poprawek i pomalować model.
 

bf109e_1.png

bf109e_2.png

181875375_2784600468468531_9201890950875876287_n.jpg

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ładny. Czy powiększales stateczniki i powierzchnie sterowe? Wyglądają na tycie - jak w oryginale. 

 Ile ważą same plastiki?

 

Powodzenia w oblocie.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję, stateczniki zostały jak w oryginale, a lotki nieznacznie powiększyłem. Same plastiki (PLA) ważą 370g, ale nie jest to koniec - dojdzie kilka drobnych wzmocnień (maksymalnie 10 gram). 

Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, wacek.matuszak napisał:

Świetnie wygląda i bez farby. Z przyjemnością obejrzę film z oblotu. Pozdrawiam.

Dziękuję bardzo, również pozdrawiam. 

46 minut temu, marek rokowski napisał:

hehe

to miałbym dla Ciebie przeciwnika- choć mój trochę większy - bo założyłem że to będzie rekreacja a nie kombacenie;) i skończyło się na 100cm rozpiętości...

 

 

 

jak3 2.jpg

Wygląda świetnie, bardziej szczegółowy niż mój BF-109. Myślałeś żeby dodać w skrzydle poza wzdłużnymi wzmocnieniami także poprzeczne (po skosie)? Nie będzie bez tego podatne na skręcanie? 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 10.05.2021 o 08:56, marek rokowski napisał:

Jaczek  ma zbieżne skrzydła i to powinno załatwic sprawę;)

samo skrzydło wzocnione jest tez 4 ma weglami: natarcie 2 w dzwigarze głównym  i ostatni w dzwigarku pomocniczym w okolicy początku lotki

Na pewno wzmocnienia z prętów węglowych pomogą go usztywnić. W Messerschmicie mam w podobnych miejscach otwory na pręty węglowe (dźwigar główny 2szt, pomocniczy 1szt), jednak nie wpadłem na to żeby umieścić je też na natarciu.

W weekend przetestowałem zespół napędowy - Silnik 2217 1100kV, pakiet 4S 1350mAh na 2 śmigłach: 8x4 oraz 8x6. Pobór prądu na pierwszym to 15,7A, na drugim 24A, a moc kolejno 232W i 342W. Ze specyfikacji prąd maksymalny dla tego silnika to 18A więc zostanę przy śmigle 8x4.
Zacząłem rysować linie podziału blach:

dziob2.jpg

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Fajnie to wychodzi. Jakiej średnicy/głębokości/szerokości masz te nity i linie?

Ja staram się robić głębokość 0.6mm, szerokość 1-1.5mm. A nity średnicy 2-3mm.

Inaczej będą widoczne dopiero z bardzo małej odległości a co za tym idzie powierzchnia drukowanego modelu zepsuje cały efekt. Albo bedziesz musiał szpachlować model aby pozbyć sie faktury wydruku co w sumie skonsumuje też nity i podziały...

Link to comment
Share on other sites

21 minut temu, japim napisał:

Fajnie to wychodzi. Jakiej średnicy/głębokości/szerokości masz te nity i linie?

Ja staram się robić głębokość 0.6mm, szerokość 1-1.5mm. A nity średnicy 2-3mm.

Inaczej będą widoczne dopiero z bardzo małej odległości a co za tym idzie powierzchnia drukowanego modelu zepsuje cały efekt. Albo bedziesz musiał szpachlować model aby pozbyć sie faktury wydruku co w sumie skonsumuje też nity i podziały...

Wczoraj wydrukowałem na próbę przedni segment kadłuba z liniami o głębokości 0,1mm i jest dokładnie tak jak piszesz, są ledwo widoczne. Nity mają średnicę 1mm i myślę, że wyglądają odpowiednio do modelu tej wielkości, ale w razie czego łatwo będzie to zmienić - wszystkie nity są kopią jednego nitu. Nie spodziewałem się że trzeba robić aż tak głębokie linie, jeśli miałyby byc drukowane równolegle do stołu (prostopadle do kadłuba) to kolejne warstwy przy dyszy 0,4mm nie spotkałyby sie ze sobą gdyby były przesunięte o te 0,6mm. Stosujesz w tym miejscu fazy, zaokrąglenia żeby przejść płynnie na głębokość 0,6mm? 

Link to comment
Share on other sites

Dodałem kilka detali np. zastrzały statecznika poziomego, poprawiłem linie podziału w sposób jaki opisał wyżej Przemek. W wolnym czasie zabiorę się za malowanie wcześniej wydrukowanego modelu i puszczę na drukarce zmieniony kadłub.

Aktualnie model na renderze wygląda tak: 467696991_bf109v70.thumb.png.d7a0c469b1be2c6fcdff68e312bf75ce.png

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ładny. Chyba ładniejszy od tego z 3dlabu. Ale na serio rozważ powiększenie sterów... żeby nie było potem "a nie mówiłem"?!

Ten zastrzał będzie drukowany? Rozumiem że jako dodatkowa i przyklejana część? 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 16.05.2021 o 20:28, japim napisał:

Ładny. Chyba ładniejszy od tego z 3dlabu. Ale na serio rozważ powiększenie sterów... żeby nie było potem "a nie mówiłem"?!

Ten zastrzał będzie drukowany? Rozumiem że jako dodatkowa i przyklejana część? 

Tak jak piszesz, zastrzał drukowany osobno i przyklejany, nie ma na celu usztywnienia steru, choć pewnie troszkę pomoże. Bardziej chodziło mi o to żeby wyglądał podobnie do oryginału. Sterów na razie nie zamierzam powiększać, w moim wcześniejszym Ki-61 były jeszcze mniejsze i dawały radę, nawet musiałem zmniejszać wychylenia, bo był zbyt agresywny jak dla mnie. W każdym razie dziękuję za radę. 

 

Wydrukowałem poprawiony kadłub:

DSC_0367.thumb.JPG.029374f4079a23155e47328434b1a6ec.JPG

 

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Wierzcie lub nie ale jeszcze nie miałem okazji nim polecieć. Brak czasu albo wietrzna pogoda, a na koniec samochód odmówił posłuszeństwa. Nie siedziałem bezczynnie kiedy BF stał na szafce i zacząłem rysować kolejny model. 

Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, japim napisał:

 

Jaki? ?

Nie, żadne Jaki, od Jaka jest juz Marek ;) . Ki-84 też w skali 1/12, kiedy będę przy komputerze to dodam screena jak na razie wygląda. 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.