Skocz do zawartości

Poprawa podwozia


TomekP
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chciałbym się Was poradzić w temacie poprawy podwozia w modelu, który zbudowałem z załączonych planów. Finalna waga do lotu to 870g, podwozie z drutu stalowego nierdzewnego 3mm z modelemax. Niestety każde lądowanie wiąże się z koniecznością prostowania goleni, a często i przy starcie się podegną na nierównościach (za każdym razem z kierunku stateczników). Podwozie jest blisko krawędzi natarcia i nieszczególnie jest tam miejsce, zeby dać jakiś zastrzał bliżej natarcia, który mógłby zapobiegać wyginaniu się podwozia. Myślałem o tym, żeby usunąć podwozie ze skrzydła i zrobić nowe z duralu, które będzie montowane do kadłuba, jednak wtedy wypadnie kilka cm przed miejscem montażu wskazanym na planie. Może ktoś podpowie czy to będzie miało jakiś znaczący wpływ na start lub lądowanie? Ewentualnie zamienić drut w skrzydłach na większą średnicę? Nie mam doświadczenia, czy drut 3mm na ta wagę modelu powinien być wystarczający czy nie.

 

Tomek

PT-19Speed400.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Genarlnie masz zły drut. Kupiłem sobie kiedyś też drut 3mm i jest taki twardy i sprężysty, że trudno go było podoginać na podwozie. Musiałem podgrzewać nad palnikiem gazowym.

 

Co do przeróbki, ważne jest aby koło było przed SC, a nawet przed krawędzią natarcia, wtedy nie będzie możliwości kapotażu. Więc sugeruj się, bardziej kołem na planach a nie miejscem skąd wychodzi drut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, robertus napisał:

Genarlnie masz zły drut. Kupiłem sobie kiedyś też drut 3mm i jest taki twardy i sprężysty, że trudno go było podoginać na podwozie. Musiałem podgrzewać nad palnikiem gazowym.

 

Co do przeróbki, ważne jest aby koło było przed SC, a nawet przed krawędzią natarcia, wtedy nie będzie możliwości kapotażu. Więc sugeruj się, bardziej kołem na planach a nie miejscem skąd wychodzi drut.