Marcin Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Właśnie składam Extrę i mam pytanie o dobór wyposażenia. Lotki mam na serwach GWS Micro 2BB - wielkościowo jak 225MG, parametry: # prędkość: 0.17sec/60st. (4.8V) lub 0.14sec/60st. (6.0V) # moc: 5.4kg/4.8V lub 6.4kg/6V Natomiast głowię się, co z ogonem. Poprzedni właściciel miał po jednym serwie na kierunek i wysokość. Ja mam dwa wolne 82MG i 635HB. Myslałem, żeby 82MG dać dwa na dwie połówki wysokości, natomiast kierunek na 635HB w systemie pull-pull. Albo jedno 82MG na wysokość i jedno na kierunek dadzą radę?
Chomik Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Ja mam na kierunku 635HB i z tego co pytałem to dość dobre rozwiązanie. Osobiście dałbym dwa HS 82 na wysokość i HS 635 na kierunek Ale nie wiem czy te serwa micro na lotkach to dobry pomysł, choć parametry mają raczej wystarczające. Jaki planujesz napęd ??
Marcin Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Czyli robię pull pull kierunek i dwa serwa na wysokość. Napęd - OS 70 Surpass II i smiglo APC 14x4 W Calość zasilana pakietem 5cel NiMh Sanyo, a docelowo Lipol 1500mah 2S plus BEC 5A Dualsky VR-5.
kobe24la Opublikowano 1 Września 2009 Opublikowano 1 Września 2009 Ja w swojej Extrze wysokość mam na dwóch HS 85MG. Sprawują się bardzo dobrze. Także spokojnie możesz HS 82 zakładać, bo mają podobne parametry :wink: Kierunek Pull-Pull HS 5625MG.
Marcin Opublikowano 1 Września 2009 Opublikowano 1 Września 2009 No to luzik. Ja dzis postaram sie zacząć temat w spalinach, żeby tutaj nie smiecić już wiecej
Chomik Opublikowano 1 Września 2009 Autor Opublikowano 1 Września 2009 Marcin luz Extra 300 to Extra 300 warto pokazać kilka opcji żeby później ktoś widział alternatywy Moja Extra jest skończona !! :jupi: Jedyny problem to regulacja silnika z którą walczę cały czas, ale dzielnie Z miarę możliwości i pogody, bo coś zapowiadają burze :? Jakby było ładnie jutro wieczorem chcę zrobić oblot :twisted:
Marcin Opublikowano 1 Września 2009 Opublikowano 1 Września 2009 No ok, to będe tutaj śmiecił Za radą Krzyśka zmieniłem rozłożenie serw. GWS Micro 2BB z metalowymi trybami poszły na ogon, po jednym na kierunek i na wysokość. Musiałem zrobić ze sklejki redukcję, gdyż otwory po serwach były ciut za duże. Jutro mam zamiar wpakować 82MG na lotki. Silnik w łożu nie może być zamocowany bezpośrednio do wręgi silnikowej - zabraknie 5cm żeby wypuścić śmigło za owiewkę. W związku z tym zrobię 'domek' do którego dokręcę wręgę. I teraz pytanie - zrobić domek już ze skłonem w prawo? A jeśli tak, to ile? I, o ile rozumiem, jeśli zrobię skłon w prawo, to i sam silnik nie może być centralnie do wręgi przykręcony tylko lekko odchylony od środka.
radek872 Opublikowano 1 Września 2009 Opublikowano 1 Września 2009 Przy 4 takcie tak delikatne serwa mogą Ci sie rozsypac przy pierwszym odpaleniu tymbardziej, że model jest mały delikatny i nie ma co przejmowac tych drgań.Daję głowę,że te serwa nie pochodzą Ci długo.Mimo, że są to serwa MG nie zapominaj, że to dalej delikatne mikro serwa, a one snie są przystosowane na takie warunki dlatego wiekszosć modelarzy decyduje się na elektryfikacje aby zbic na serwach czego nie można robić na spalinie Domek możesz zrobic z kątem chociaz mało prawdopodobne, że trafisz idealnie i trzeba będzie na 90% korygować, więc prosciej będzie zrobic na prosto i przymocowac łoże z odejsciem od osi, a kat ustawiać podkładkami takie sa moje przymyślenia a decyzja i tak należy do Ciebie
Marcin Opublikowano 4 Września 2009 Opublikowano 4 Września 2009 Domek vs rurki Tzn czy silnik da się zamocować na 4 rurkach? Chodzi mi o to, że łoże silnika do wręgi silnikowej mógłbym przykręcić na śrubach M4 wpuszczonych w aluminiowe rurki robiące za ten 5cm dystans.
radek872 Opublikowano 7 Września 2009 Opublikowano 7 Września 2009 Napęd elektryczny i po problemie ten model który kupiłes był sukcesywnie ulepszany i wkładając spaline popsujesz zabawe
Marcin Opublikowano 7 Września 2009 Opublikowano 7 Września 2009 Pierdziele elektryka. Za duże koszty. Do spaliny wszystko mam
Chomik Opublikowano 8 Września 2009 Autor Opublikowano 8 Września 2009 Szukajcie, a znajdziecie.... Proście, a będzie wam dane..... Wczoraj, czyli 7 IX, oblatałem moja Merry :jupi: :rotfl: :jupi: :rotfl: :jupi: :rotfl: !!!! W sumie zrobiłem 5 lotów po ok 5 min. Fotki i zdjęcia będą, tylko nie są na moim aparacie, ale będą Wnioski ?? Zabawka była warta KAŻDEGO grosza (a trochę tych groszy pochłonęła) !! Lata po prostu bosko Przy pierwszym locie nogi miałem jak z waty (Diabeł jest światkiem), trzęsły się jakby się miały zaraz rozpaść :devil: tz. adrenalinka... Z lądowaniem nie ma najmniejszego problemu. Podwozie wzmocniłem jak poradził mi kobe24la i się trzyma, a chwilami było bum :rotfl: Zaraz znów idę latać... ;D
Kwasiu Opublikowano 8 Września 2009 Opublikowano 8 Września 2009 Gratulacje, już myślałem, że zawiśnie na ścianie na zawsze
meloow Opublikowano 8 Września 2009 Opublikowano 8 Września 2009 dziś (lataliśmy popołudniu) widziałem osobiście jak to lata no Chomik musi się jeszcze dużoooo nauczyć gdyż lądując na "pac" połamał już dwa śmigła :rotfl: , ale modelik jest super no i ten dzwięk Saito 4T.
Chomik Opublikowano 9 Września 2009 Autor Opublikowano 9 Września 2009 Fakt, silniczek piedzi aż miło słuchać :mrgreen: A złamane śmigła to pech który mnie prześladuje od początku mojego latania :rotfl: i Meloow bardzo dobrze to wie i może to potwierdzić. Nad lądowaniem pracuje co lot ;D Z resztą żyletę przez całe lotnisko zrobiłem już w drugim locie :devil:
Marcin Opublikowano 11 Września 2009 Opublikowano 11 Września 2009 Bez zasilania i paliwa 2300g. Zbiornik 210... zasilanie jakies 100g.... plus kawałek sklejki żeby wręgę silnikową z góry wzmocnić. Jak wbiję się w 2700 do lotu to będzie dobrze.
Chomik Opublikowano 12 Września 2009 Autor Opublikowano 12 Września 2009 Moja kochana Merry wyszła na 2700g do lotu i uważam że to bardzo fajny wynik Mdelik lata jak po sznureczku. Wczoraj nawet zacząłem się bawić i wykręciłem korkociąg płaski odwrócony Modelik zatoczył się aż było miło patrzeć, zastanawiałem się tylko czy silnik już zgasł czy zgaśnie za chwilę :mrgreen: ale wszystko było oki Pozdrawiam !!
Chomik Opublikowano 19 Września 2009 Autor Opublikowano 19 Września 2009 "Witam ponownie jak na drugiej części meczu" Na wstępie przepraszam na nie obecność, ale komp odmówił mi posłuszeństwa, a ja nie miałem za bardzo czasu, bo wciąż latałem moja Merry :rotfl: Ale po koleji..... Docieranie: A potem tragedia... brak doświadczenia i pomysłów zaniosłem Merry do Pana Cieślika, który siedzi w tym już jakieś 50 lat 4 i pół godz zabawy..... "ale tego się nie da zrobić :rotfl: " Ktoś powiedział co dwie głowy to nie jedna.... i tak wspólnie wpadliśmy na pomysł który się sprawdził ;D Pierwsze wyjście na latanie..... Diabeł mi świadkiem, przy pierwszym locie nogi mi się trzęsły :devil: Maszynka robi wrażenie w każdym momencie :jupi: Od kogoś kiedyś przeczytałem: "model wart każdej złotówki na niego wydanej" - potwierdzam, prawda ;D Ale oblot trzeba opiś :faja: Później już było tylko gorzej..... :rotfl: Ale dzisiejszy efekt.........: wkrótce możliwe wideo :faja: peace :faja:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.