Jump to content

Czy teoria z praktyką łączy się tylko w teorii?


jarek_aviatik
 Share

Recommended Posts

52 minuty temu, grzegor napisał:

Teoretycy też czasem powinni spoglądnąć za siebie aby nie zrobić amfibii...nieomylnej

 

Tytuł wątku brzmi: "Czy teoria z praktyką łączy się tylko w teorii?"

Przedstawiam film, który obrazuje, że jeden nowoczesny program daje bardzo zbliżone wyniki do testów tunelowych.

Czyli pokazuje, że teoria może łączyć się z praktyką pod pewnymi warunkami.

 

Nie wiem czy wiesz, ale obecnie tylko biedne kraje robią rzeczywiste testy jądrowe, USA zaprzestało tego wiele lat temu. Robią te testy nazwijmy to "komputerowo"

 

Nie wiem jaki był cel Twojego komentarza Grzegorzu - jest nie na temat. Bez rozwinięcia jest raczej zaczepny.

Patryk wspomniał tu na Forum o efekcie Dunninga-Krugera.

Z racji, że bardzo interesuję się psychologią, zgłębiłem ten temat.

To co napisałeś potwierdzałoby spotęgowany efekt Dunninga-Krugera, który objawia się agresją wobec osób posiadających wiedzę teoretyczną.

Najczęściej agresja pojawia się kiedy osoba z wiedzą teoretyczną obala tezy głoszone przez tzw. "praktyka"

 

Jakby nie było, to nauka pcha świat do przodu - Fakt testy praktyczne weryfikują założenia teoretyczne. Po to są.

 

Chcesz przyczynić się do merytorycznej dyskusji na temat wątku, to bardzo proszę. Uzupełnij listę dlaczego teoria mija się z praktyką:

Wg mnie głównymi powodami są:

  1. - błędne założenia projektu;
  2. - zbyt szybkie zakończenie analizy wstępnej projektu lub jej brak - nie przewidziano wszystkich warunków pracy (czasem jest to po prostu niemożliwe)
  3. - dokładność wykonania elementów przez praktyków - tu jest bardzo zabawna historia o samolotach Jakowlewa - gdy będziecie w Muzeum Lotnictwa w Krakowie poproście Janka Hoffmanna to ją opowie.
  4. - brak pieniędzy na badania 

 

 

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, grzegor napisał:

Emocje i tyko one przyciągają widownię - zaczną czytać - żadnej zaczepki. Joł - Choć trochę więcej pytaj potomków praktyków

Nie zależy mi na emocjach, ani na zmasowanym przyciągnięciu widowni.

 

To zabawne - jak wiele osób na tym forum uważa mnie za teoretyka. Gdyby tak było nie robiłbym zawodowo tego co robię. Ale w mojej pracy oprócz umiejętności praktycznych potrzebna jest jeszcze wiedza teoretyczna i to nie z jednej dziedziny.

Z tego co napisałeś - to nie jesteś w stanie nic merytorycznego wnieść do tego wątku. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Im dokładniejszy model rzeczywistości w komputerze tym lepiej.

Teraz np. tworzy się całe pojazdy, samochody czy samoloty z dokładnością do każdej śrubki w komputerze. Zanim samochod wyjedzie z fabyki wiadomo juz jak będzie wyglądał, jak się zachowywał na drodze czy nawet jak będzie wymieniana żarówka.

Link to comment
Share on other sites

 

8 godzin temu, jarek_aviatik napisał:

1. - błędne założenia projektu;

 

Amerykanie postanowili zbudować super oszczędny samolot pasażerski. Założenie: jak najmniejsze zużycie paliwa z Nowego Yorku do Londynu. I wrzucili dane do komputera, żeby obliczył na zasadzie symulacji optymalne parametry. I wyszło:

Samolot musi mieć kadłub długi od Nowego Yorku do Londynu ? Zużycie paliwa: zero.

  • Dzięki 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
W dniu 10.08.2021 o 19:43, robertus napisał:

Im dokładniejszy model rzeczywistości w komputerze tym lepiej.

Teraz np. tworzy się całe pojazdy, samochody czy samoloty z dokładnością do każdej śrubki w komputerze. Zanim samochod wyjedzie z fabyki wiadomo juz jak będzie wyglądał, jak się zachowywał na drodze czy nawet jak będzie wymieniana żarówka.

A w praktyce teoria wygląda tak , że w aucie muszę wymienić całą lampę a nie żarówkę. ?

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.