Skocz do zawartości

EXTRA 300 KS 2,3m - relacja z budowy


Rekomendowane odpowiedzi

Nie robiłem redukcji, kieszenie wkleiłem na żywice zageszczoną aerosilem i taką kompozycją wypełniłem szczelinę. Natomiast faktycznie bylem zaskoczony relatywnie dużym luzem i wklejalem kieszenie z wykorzystaniem przyrządu (widać to na zdjeciach). Jeśli mierzyłeś i wejdzie w otwory większa rura z kieszeniami to ja bym tak zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś podkleiłem wszystkie śruby mocujące dźwignie serw niebieskim klejem do śrub. Śmieszna sprawa bo śruba mocującą dźwignię lotki która odkręciła się podczas docierania jakimś cudem odnalazła się na końcu kadłuba. Musiałem jeszcze napiąć o 2 obroty system pull-pull, pewnie się trochę rozciągnął. Przesunąłem powerboxa do tylu. Reszta ok, jutro wyreguluje gaźnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś walczyłem z silnikiem. Niestety prawdopodobnie założyłem za duże śmigło (Xoar 25/10) bo silnik wkręcał się tylko na 5600 obr/ min generując około 11kG ciagu. Trochę mnie to dziwi gdyż producent dla tłumika canister zaleca 26x10. Jest plan żeby zakupić śmigło 24/10 i na nim spróbować.

Ale mimo wszystko zrobiłem krótki lot :). Model w powietrzu wyraźnie stabilniejszy od mx2, przy lądowaniu za to wyraźnie szybszy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, koniorc napisał:

Ale mimo wszystko zrobiłem krótki lot :)

To gratuluje.

Co do śmigła to śmigło śmigłu nie równe, szarpałem się z modelem cały sezon i nie chciał wisieć jak bym tego chciał zawsze gdy potrzebny był stabilny ciąg to silnik ciągnął albo za mocno albo za słabo.

Problemy zaczęły się po zamontowaniu tłumika kanister , a skończyły się jak ręka odjął po przesiadce z Fiali 23x8 na Falcon 23x8, i na tym węglowym śmigle nawet nie potrzebuję krzywej gazu , natomiast na fiali nawet krzywa gazu nie pomagała.

Co do ciągu to jak uruchamiałem pierwszego mx-a do silnika rcgf 55 z HK zamontowałem jakieś drewniane śmigło Aerostar z HK 22x8 i na tym śmigle silnik pociągnął 15kg , nie wiem jakie obroty zakręcił (dużo za duże;)) ale wynik robi wrażenie.

 

Czyli odczucia są takie że jednak prędkość wzrosła względem Mx, ale pocieszę cię że 2,7 m ma jeszcze większą prędkość podczas pierwszych lotów.

Pomijając to że jest bardzo wrażliwy na nawet minimalnie podwyższone wolne obroty bo zaczyna pędzić, to mimo wszystko da się do do tego przyzwyczaić i zapanować nad prędkością modelu np podczas lądowania.

W 2,7m stabilność oczarowuje juz w pierwszym locie , jak ten model 2,3m jest takim kompromisem po środku pomiędzy 2,2m a 2,7m  to jest nieźle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie, czekamy na przyklejony garbik. 

Ja u siebie przy pracy nad sterami i lotkami doklejam ścianki z balsy łączące przednie kesonki. Tworzy to niejako rurę, wystarczy balsa 1-1,5mm słoje pionowo, a sztywność skrętna lotki czy steru rosnie dwukrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam moge podac orientacyjnie Llistwa  balsowa 8x8 na wzmocnienie kadluba,rura  wglowa10x8  jako kolki ustalajace skrzydla i stateczniki poziome, deska balsowa 2x100x1000 na pokrycie  kabiny i garbu.listwa balsowa trojkatna 20x20 natarcie ,deska balsowa 10x100x1000 zostanie pocieta na listewki i  przyklejona na wykaczenie splywu i natarcia  przy zawiasach.6x6 kabina,2x8 kabina mam sosne,spod kadluba 4x4 sosna.Pewnie nie jest to wszystko bo  gro juz mialem. Ilisci nie napisze bo kupowalem z naddatkiem.Dam jeszcze fotki  gdzie to mam  zamontowane lub bedzie ale troche pozniej. 

8x8balsa,spod 5x5,4x4 6x6 i2x8 deska balsowa10x100x1000 bedzie pocieta na listewki i  przyklejona przy zawiasach i wykaczona listwa trojkatna 20x20 natarcie i zawiasy

20211012_172237.jpg

20211012_154117.jpg

20211012_153958.jpg

20211012_153337.jpg

20211012_153117.jpg

20211012_153002.jpg

 

 

20211012_152934.jpg

20211012_171750.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się pochwalę, że widziałem jak powstaje model Konrada. Widziałem też końcowy efekt. Konrad to doświadczony modelarz i wyszło naprawdę fajnie.

 

Najbardziej jestem pod wrażeniem, że zbudował model w oparciu tylko o zdjęcia, które robiłem przy budowaniu prototypu.

Ja mimo, że to rysowałem i wymyślałem rozwiązania w tej konstrukcji to przy budowie musiałem wracać wielokrotnie do komputera i rozkminiać o co mi chodziło :)

 

Konrad zrobił krótką relację. Obiecuję, że zrobię dokładną relację krok po kroku tak jak relację z budowy Ekstry 2,7 -

 

No i tak informacyjnie.  Wiem od Marcina - https://builderrc1.pl/ , że jest dużo pytań o model 1,8 m. Mogę już powiedzieć, że będzie i to już przed wiosną. Rozkminiam jeszcze czy robić na kształt Ekstry czy Jaka 55. A może MX.

Jakieś sugestie?

 

Hej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kszczech napisał:

No i tak informacyjnie.  Wiem od Marcina - https://builderrc1.pl/ , że jest dużo pytań o model 1,8 m. Mogę już powiedzieć, że będzie i to już przed wiosną. Rozkminiam jeszcze czy robić na kształt Ekstry czy Jaka 55. A może MX.

Jakieś sugestie?

Moje zdanie się nie liczy bo nie mam w planie budowy nowego modelu , jedyna opcja abym zabrał się za nowy projekt to całkowita kasacja któregoś z MX-ów , takich niedużych modeli chcę mieć na stanie dwa , często tym latam a jakieś drobne uszkodzenia się przytrafiają więc jeden chcę mieć  gotowy w zapasie na czas naprawy, ale całkowita destrukcja pewnie by mnie skłoniła do decyzji że jak buduję od zera to niech to będzie coś nowego.

Ale własne zdanie mogę mieć i mogę się nim nawet podzielić , mam nadzieję że się nikomu nie narażę bo taki wybór to kwestia gustu a o gustach się nie dyskutuje.

Model Yak jakoś mi nie leży , nie wiem dla czego ale zawsze go traktowałem jak by nie istniał.

Model Mx-2 juz istnieje to czy ja wiem czy to dobry kierunek na nowy projekt?  mnóstwo czasu trzeba przesiedzieć na komputerze aby zrobić dokładnie to co już się ma od dawna zrobione.

Modele extra są dośc popularne a dwie extry w ostatnim czasie zaprojektowałeś , jedna 2,7m a druga 2,3m , no nie wiem czy kolejna extra to było by coś nowego.

I już pewnie Krzysiu wiesz co mi po głowie chodzi , a oczywiście model VERTIGO   , modele extry mają minę jak by im ktoś wpier....... a one miały się za chwilę rozpłakać, model Vertigo to zupełne przeciwieństwo  to zakapior który prowokuje wyglądem i z każdej strony dobrze się prezentuje.

Tak wiem że jest problem bo Badan mógł by dostać palpitacji serca jak by zobaczył że zerżnąłeś jego wizję agresywnie wyglądającego modelu , ale zapytać by nie zaszkodziło , a nóż powie "Rysuj śmiało to będzie dla mnie zaszczyt:)"

Ale najlepiej by było zrobić głosowanie , niech potencjalni budowniczowie sami sobie wybiorą co chcieli by zbudować i czym latać w klasie 30ccm

 

;)

Vertigo 2M 2016_2.JPG

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Krzysztof za miłe słowa, jeszcze trochę pracy przede mną żeby extra zaczęla miodnie latać.

W kwestii modelu 180 cm to jak wiesz ja miałem ten

Jest on co prawda trochę mniejszy od 180 cm ale z napędem elektrycznym przy masie 2500g latał świetnie. Niestety padło w locie serwo wysokości (hs 225 mg) i po modelu. Przy projekcie 180cm można by dać 2 takie serwa na wysokość lub jedno porządne klasy standard i wyeliminować taki potencjalny wypadek a z napedem elektrycznym model mogl by ważyc trochę ponad 3kg i latać lepiej od tego na filmie.

Miałem tez kiedyś Yaka 180 cm z silnikiem żarowym 30 cm, on juz ważył 4,2 kg i latał przeciętnie do 3d słabo się nadawał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.