Skocz do zawartości

EXTRA 300 KS 2,3m - relacja z budowy


Rekomendowane odpowiedzi

Maska jest mocowana na 3 śrubki M4 ( 2 na górze i 1 na dole) oraz 2 haki sklejkowo-kompozytowe na dole. Rozwiązanie takie jak w wersji 2,7m. Ważne jest przy kryciu balsą kabinki wypuścić pokrycie min. 6mm do przodu tak aby licowało z maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawych patentów jakie udało mi się przy tym modelu wymyśleć to dobry sposób na zrobienie systemu pull- pull. Okazało się że dostępne zestawy są za krótkie. Zakupiłem więc na znanym portalu stalkę do budowy przyponów wędkarskich o wytrzymałości 75 kG. Linka ma średnicę razem z koszulką z tworzywa 1 mm. Do tego specjalne wędkarskie szczypce do stalek i modelarska rurka mosiężna fi 3 x 0,5. Wygląda to tak

20211106_152350.thumb.jpg.d7f6b910e36f75a59f04a6b3d3bcc652.jpg

dla przykładu po zaciśnięciu (ściskamy dość mocno jedną dłonią):

20211106_152707.thumb.jpg.e3bdd1accd501b737a02614925dbc991.jpg

i taki przyponik bez problemu wytrzymyje 52 kG naciągu

20211106_153558.thumb.jpg.74801ea3c3e41a8d7532fcd0718d90f8.jpg

(ten zielony kettlebell z tyłu waży 20 kg)

a na modelu wygląda to tak:

20211106_151051.thumb.jpg.7a3e4f5488ef898bd236f8af833c359f.jpg

  • Lubię to 1
  • Dzięki 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dostałem informację od Mvvs, że sprawdzili cały silnik, wykonali procedurę dla "ubogiego gaźnika" i silnik na takim samym tłumiku jak u mnie ma zakładaną moc, 7000 rpm na Mejziku 24x10. Nie znaleźli wyraźnej usterki. Silnik odesłali więc jak dojdzie to sprawdzę jak działa na ich ustawieniach gaźnika. Szybko działają i jest dobry z nimi kontakt. Zobaczymy jak sytuacja rozwinie się dalej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i niestety porażka. Silnik pracuje jak wcześniej, czyli na śmigle 24x10 tylko 6200 rpm. Logika by mówiła że coś jest źle albo z wydechem albo układem paliwowym. Pozbyłem się filtra paliwa, odpinałem rurkę odpowietrzającą i dalej to samo. Dziwi mnie tylko to że serwis pisał że śruba H powinna być odkręcona zgodnie z instrukcją 1 i 10 min albo mniej a odesłali silnik z odkręconą śrubą H na 1 i 3/4 czyli tak jak im wysłałem. Popatrzcie proszę na te zdjęcia, może zauważycie coś co mogłem źle zrobić.

20211127_133742.thumb.jpg.30aff018c9e63f1f82cb312ad9195c84.jpg20211127_133733.thumb.jpg.9a897b7f3db74282b9bd0ec0ab871376.jpg20211127_133721.thumb.jpg.d9154c2b2cb0c31cb92e70de3df7681f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, koniorc napisał:

Logika by mówiła że coś jest źle albo z wydechem

A zapłon w MvvS nie ma opcji 2 map zależnie od wydechu ?

Nie posiadałem nigdy takiej benzynki ale cos tam o uszy mi się obiło o tym fakcie, chyba że temat już przerabiałeś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, są 2 mapy. Przerabiałem to przed wysłaniem do serwisu. Serwis sprawdził silnik na takim samym tłumiku jak mój i moim module zapłonowym, silnik kręcił 7000 rpm. Ja nic nie zmieniając założyłem na model i mam 6200 rpm. Jutro jeszcze sprawdzę która mapa jest aktywna. Chyba już czas GP lub DA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, koniorc napisał:

Jutro jeszcze sprawdzę która mapa jest aktywna. Chyba już czas GP lub DA

Jedyne co mi do głowy przychodzi to że zrobili pomiar na innym śmigle niż ty, może jakieś mieli sprawniejsze śmigło.

Co nie zmienia faktu że tak patrzę , obserwuję i analizuję , i pewnie nie tylko ja , i powiem ci że niesmak pozostał i po tym silniku i po tej reklamacji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis silnik testowal na śmigle mejzlik 24x10 (7000 rmp) ja na fiali 24x10 (6200 rpm). Różnica 200-300rpm była by logiczna ale nie 800 rpm. Jeszcze do nich napisze bo prosili o informacje zwrotną ale naprawdę mnie dziwi dlaczego gaźnik po naprawie i testach miał nastawy takie jak im wysłałem z wyraźnie zawyżoną nastawą sruby H.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zapytam z ciekawości ;)

 

Jak wszystko tak samo i takie samo to :

 

1. Jakie paliwo ? 

2. Jaki olej ?

3. Jaka mieszanka ?

4. Jak dawno mieszane i jak długo przechowywane ?

5. Jaka średnica przewodów paliwa ?

6. Jak zbiornik zamontowany / rodzaj materiału tłumiącego ?

 

No i śmigło robi różnicę.

 

Im bardziej zaawansowany silnik tym ma większe wymagania i nie wybacza najmniejszych błedów.

Doświadczenie pokazuje, że najczęstszą obecnie przyczyną awarii jesteśmy my sami ;)

 

Mam nadzieję, że za bardzo się nie naraziłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.