Skocz do zawartości

EXTRA 300 KS 2,3m - relacja z budowy


Rekomendowane odpowiedzi

Nie chcę być pesymistą ale jestem pewny że Konrad wypróbował ustawienia z manuala jeszcze nim w ogóle do niego zajrzał.

Skoro po uruchomieniu silnika od razu wyszło że silnik niedomaga myślę że wypróbował wszystkie opcje regulacji włącznie z eksperymentami z wydechem.

I brak poprawy nie napawa optymizmem , ingerencja w gaźnik , silnik czy zapłon jest równoważna z utratą gwarancji.

Sezon i tak jest na ukończeniu to myśle że Konrad odeśle silnik do reklamacji bo dojdzie do wniosku że traci czas i nerwy, serwis go szybko ogarnie i odeśle silnik sprawdzony i sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
2 godziny temu, extra67 napisał:

Ja caly kadlub budowalem bez  fotek pomocniczych.Mialem duzo pracy z rozgryzieniem co gdzie

A ja tam z natury lubię rebusy zagadki itp to zawsze się dobrze bawiłem rozgryzając co gdzie i jak , choć czasami głowa umiała rozboleć, zdjęciami się podpierałem ale to nie za często jeśli chodzi o konstrukcję a często podpatrywałem i się upewniałem że nie zamontuję czegoś na odwrót.

Mnie osobiście tajemniczość i chęć rozpracowania nieznanego terytorium bardzo nakręca , dlatego pierwszy model zawsze szybko buduję a drugi taki sam to już mozolnie idzie mimo że mógł bym go zrobić dwa razy szybciej , ale o to chodzi że model budowany po raz drugi nie ma już tej tajemnicy , nie ma czaru , ot robota jak robota którą trzeba zrobić.

Co do budowy to na razie ją odłożyłem bo narzuciłem takie tempo że model planowany na dwie zimy zaczął mieć widoki na model zrobiony do tegorocznych świąt Bożego Narodzenia.

Na razie jednak będę podpatrywał ,budowy , obloty itp w tym temacie extry 2,3m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie że powstają kolejne sztuki. Ja dziś cały dzień walczyłem z silnikiem. Najpierw sprawdzilem dokladnie wszystkie rurki  wymieniłem filtr paliwa na taki o wyraźnie mniejszym oporze niż poprzedni. Sprawdziłem obie membrany i model powędrował na hamownie, ... no i to samo fiala 24x10 6200 rpm. Zmieniłem śmigło na xoar 25x10 5600 rpm i 14,5kG ciągu. W sumie nie ma tragedii.

Postanowiłem jedna zdjąć gaźnik i sprawdzić czy dysze są drożne i czy dźwigienka (metering lever) jest dobrze ustawiona. Przelałem kilka strzykawek paliwa poprzez króciec zasilający gaźnik z naprzemiennie otwartą igła L i H. Skorygowałem o dosłownie dziesiątą milimetra wygięcie dźwigni. Efekt jaki osiągnąłem to konieczność odkręcenia obu igieł o około 0,5 obrotu, ciąg odrobinę mniejszy i mniej równą pracę silnika. Dobra lekcja cierpliwości i pokory.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś na spokojnie ściągnąłem silnik z płatowca i sprawdziłem wszystko raz jeszcze, poprawiłem dźwignię (meteting lever) jeszcze dokładniej. Pozbyłem się nierównej pracy ale moc maksymalna bez zmian. Śruba H ustawiona na 2 obroty- tu coś jest nie tak  powinno być 1 do 1 i 10min. Pozostaje w kontakcie z serwisem, albo coś jeszcze podpowiedzą albo im odeślę silnik do serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, enter1978 napisał:

A tak z ciekawości zapytam, ile ten silnik powinien ciągnąć?

 

20 godzin temu, koniorc napisał:

Według producenta:

Recommended propeller RPM Exhaust
26"x10" Mejzlík 6100-6250 3511/3611
24"x10" Mejzlík 6400 3207

 

Znalazłem taki komentarz odnośnie owego silnika: 

"Mvvs 58 na normalnej puszce wykręcil na 24x10 z tego co pamiętam ponad 17kg, mam do niego kanister AMT myślę że na 26 calach da jakieś 18 kg"

 

I tak sobie myślę że to rakieta jest w tym modelu, no kwestia żeby chodził jak trzeba...!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, extra67 napisał:

proszę o ocenę natarcia czy zostawić czy jeszcze stepic

Tu powinien zabrać głos Krzysztof.

Ale mogę opisać swoje obserwację odnośnie tych krawędzi natarcia bo mam dwa takie same modele ale jeden ma tępe natarcia a drugi ma takie bardziej ostre niż tępe.

Tępe natarcia ma niebieski Mx , w efekcie model jest zauważalnie wolniejszy , i podczas powolnego lotu i podczas podejścia do lądowania, jest też stabilny w harrierze , ale ten spokój z czasem robi się nudny.

Ostre natarcia ma czerwony Mx, model bardziej wymagający , wolne przeloty jak i podejście do lądowania są zauważalnie szybsze , model jest mniej stabilny w harrierze w tej pozycji trochę ma chęć się kołysać i może zaskoczyć , i dokładnie dlatego był naprawiany od wiosny bo mu się oberwało właśnie w harrierze.

Ale ma też zalety , drygu mu nie brakuje , dynamika w bezwładnych fikołkach bije na głowę niebieski model z tępymi natarciami.

Model z ostrymi natarciami to trochę nerwus i jest bardziej emocjonujący a czasami wnerwiający ale na pewno nie jest nudny.

Dużo zależy jak sobie radzisz z pilotażem , i czy wolisz agresywne zachowania modelu czy wolisz bardziej spokój.

Ja do dziś nie jestem zdecydowany którą wersję wolę , obydwa mają jakieś wady i zalety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie bardziej stępilem  krawędź natarcia. Wydaje mi się że ten profil to jakaś NACA, np. 0015. Zmierz sobie procentowa grubiość profilu i te 2 ostanie cyfry to właśnie grubość w procentach. W necie są dostępne programy do drukowania profili aeronynamicznych (np. profili 2), możesz sobie zrobić szablon. Jeśli nie trafiłem z profilem to może Krzysztof pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, extra67 napisał:

Już prawie jeden plat gotowy.Pozostalo tylko dokleic klin na splyw przy kaglubie i deikiatnie wyszpachlowac  gdzieniegdzie.I proszę o ocenę natarcia czy zostawić czy jeszcze stepic.

20211027_115615.jpg

20211027_115504.jpg

20211027_115421.jpg

 

"Stępić" jeszcze. Dzisiaj wieczorem postaram się wstawić rysunek i parę wymiarów.

 

Hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.