Skocz do zawartości

EXTRA 300 KS 2,3m - relacja z budowy


Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, koniorc napisał:

Dziś mój silnik pojechał do Czech do MVVS na naprawę. Dam znać jak coś się dowiem.

Tak to od początku wyglądało że  finalnie silnik wyląduje w serwisie z reklamacją.

 

Godzinę temu, koniorc napisał:

A puki co latam Mx2, dziś piękna pogoda, dobrze jest mieć model rezerwowy

Bo to dobry i w miarę tani model i dla początkującego pilota i dla zaawansowanego , można się pokusić o budżetowe wyposażenie co się będzie mściło , ale od biedy jak się nie ma kasy to na własnym przykładzie latałem 2 sezony na najtańszym silniku za 800zł i tanich serwach turnigy i hobby king, a radości było co niemiara , fakt model często kaprysił , trząsł sterami ale dawał radość, po dwóch latach doszedłem że nadmierne oszczędności to nie tędy  droga i model przeszedł lifting na bogato , nowe wyposażenie wciągnęło z 3,5tyś ale model śmiga dwa lata i nie zaliczył nawet jednej najmniejszej awarii, nie licząc pękania kolana wydechowego bo pękało chyba z 4 razy.

Ja mam jutro wolne , i pogoda ma być również ładna to już zaklepałem sobie cały dzień na latanie , jutro śmigam extrą 2,7m , miała już nie latać w tym roku ale trzeba korzystać z ładnej pogody.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z faktem że muszę poczekać na naprawę silnika a trzeba coś robić zakupiłem zestaw większej siostrzyczki :)

20211031_195736.thumb.jpg.e6565faf23194d22919d56bfb9ba97cd.jpg

Konstrukcja i technologia sprawdzone, czego chcieć więcej na zimowe wieczory. Macie jakieś sprawdzone sposoby na zatwierdzenie niezbędnych inwestycji przez żonę :) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo panie , toś zaszalał.

Gratulacje, będzie zabawa.

 

14 minut temu, koniorc napisał:

Macie jakieś sprawdzone sposoby na zatwierdzenie niezbędnych inwestycji przez żonę :) ?

W moim przypadku kiedyś działało oglądanie ofert akordeonów, żona jeszcze się dorzucała do wydatków aby mi tylko nie strzelił do głowy zakup instrumentu.

Ale to działa w granicach rozsądku jeśli chodzi o ponoszenie kosztów.

W przypadku tego modelu niektóre zakupy aż bolą prawie że fizycznie i tak naprawdę mało które zakupy wyposażenia maja rozsądne ceny

Aby nie drażnić małżonki wydaje mi się że lepiej sprawdzi się metoda "czego oczy nie widzą tego duszy nie żal".

No tanio nie będzie , ale dofinansowane modele z natury sa drogie ale w zamian odwdzięczają się kompletną niezawodnością.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy mniejszych wydatkach powiedzmy 1000zł , znakomicie sprawdza się metoda aby za podobną wydaną kwotę zafundować coś małżonce , np kupowałem serwa za 1200zł to żonie zafundowałem za tysiaka wizytę w salonie kosmetycznym i do tego jeszcze wyszła torba kosmetyków.

Szczęście przeogromne , a wręcz żona będzie wyczekiwała kiedy sobie cos będziesz kupował.

Niestety wadą jest to że tanio nie jest, i o ile łatwo przejdzie kilka serwomechanizmów , to nie mam pojęcia jak w ten sposób kupić np silnik, np GP-123 który kosztuje około 5 tyś.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.10.2021 o 23:06, koniorc napisał:

Czas na wybór wyposażenia:

20211001_192406.thumb.jpg.cd07adf7962916ded01e79e1ba42a314.jpg

  idąc od przodu:

-7 serw savox 1270 tg, dźwignia gazu-tarcza plastikowa z zestawu serwa, dźwignie lotek i wysokości alu 1,5 cala, dźwignie kierunku alu 3,5 cala

-3 x 2 cele akumulatorów SONY US18650VTC6 3000mAh Li-Ion 18650, 3 oddzielne baterie zafoliowane w 1 pakiet

-Powerbox spark switch

- zbiornik 0,7 l

- odbiornik futaba R7008SB

-powerbox professional

- przewody zasilające 1 mm2, konektory T-dean

-przeguby kulowe M3 MP JET

-koła przednie 4 cale z alu felgą

Zastanawiam się jeszcze czy zostawić jeden popychacz miedzy serwami kierunku (co ma zapobiec przesztywnieniu układu), czy zamontować drugi, co radzicie?

 

Czy 2 serwa na kierunku to nie jest delikatne przegięcie, po co...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, jb napisał:

Czy 2 serwa na kierunku to nie jest delikatne przegięcie, po co...?

No jedno 25kg to tak na styk pasowało by takie 30-35kg ale jak ktoś planuje 2.7m to dwa jak znalazł na kierunek ? może Konrad szedł w tym kierunku a może poprostu ma zaufanie do tych serw i jak pisze Wiesiek oszczędności typu 100 mszczą się później kosztując 300 + 200 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jb napisał:

Czy 2 serwa na kierunku to nie jest delikatne przegięcie, po co...?

Może Konrad lubi długo na nożyku latać

A w ten sposób serwo 20kg w modelu 2,2m pada po 10 czy15min, tutaj jest większa waga modelu i sam ster kierunku tez jest większy , to nie wiem ale do ciągłego bujania się na żyletce takie jedno serwo może być na styk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lubię latać na nożu ale główny powód założenia 2 serw to chęć ich zdublowania w razie awarii jednego z nich. Poza tym chciałem się nauczyć "servo matching". Zasilam serwa 7,4V wiec te savoxy 1270 powinny mieć 35 kGcm momentu. Dziś jeszcze dodałem drugi popychacz żeby było zgodnie ze sztuką.

20211102_150602.thumb.jpg.1838c7ee85fccfeb92b7e342dc9d6325.jpg

Ta Extra na znacznie większy ster kierunku niż mx2, a jak dla mnie 1 serwo 1270 na kierunku w mxie było ok. Na zdjęciu poniżej postawiłem 2 takie same kanistry przy ogonach.

20211102_151622.thumb.jpg.bda38c8b6e01676eb0a1f1b1d2a2e1cb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi już się dawno ten kierunek rzucił w oczy że, duże to.

Ja z jednym serwem 1270TG  na kierunku latałem jakiś czas w extrze 2,7m , dawało radę ale to gibałem się modelem w zawisie na śmigle wisząc , albo jakieś beczki kręciłem i to wszystko na nożyku latał sporadycznie a jeśli już to krótko, ale tu to jeszcze większy jest ster a i model ciężki więc obawy i strach były uzasadnione.

Dwa serwa daja radę , czasami 5min lata tylko na żyletce , w jedną stronę na jednym skrzydle a w druga na drugim i tak do znudzenia:).

Ale nie nastawiał bym się tak do końca  że przy awarii jednego serwa drugie przejmie pałeczkę , nie wiem czy kojarzysz jak mi wiosna padło serwo bezszczotkowe blue bird , tak się zacięło że nie wiem czy młotkiem by go ruszył , tak że nie było szans że gdyby nawet było drugie serwo to nie było by w stanie ruszyć uszkodzonego serwa.

Wysypała się przekładnia powodując zacięcie mechanizmu, i tutaj to tez nie wiem czy latanie na nożyku nie nie zabiło tego serwa , niby mocne chyba 27kg ciągu , mx nie jest za ciężki a mimo to serwo nie dało rady zrobić nawet 10 lotów , nie pamiętam ile latało ale miało pomiędzy 5 a 10 lotów i zgon, w dodatku trzeba było lądować z wychylonym kierunkiem co było nawet trudne.

Dlatego juz jakiś czas temu dałem sobie spokój z badziewiem bo to się nie opłaca, uczepiłem się tych savoxów 1270TG , mam ich trochę na wyposażeniu i zero z tym problemów , a niebieski Mx ma juz trochę nalatane drugi rok zaliczył z tymi serwami i ten model mało nie lata.

Nie wiem czy cena jest niska czy wysoka , ale na pewno  jest uczciwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej 100cc extra planuje savox 1230 na kierunek plus dodatkowa dzwignia aby linki nie ciągneły bezpośrednio za serwo. Puszczał ktoś savox 1230 na 7,4V?

Ostatnio widać tręd ,że powierzchnie sterowe "rosną" zastraszająco szybko. Co kolejna wersja modelu v2, v3,..v100 robią się coraz większe. Czy jest to przepis na najlepszy model 3d...??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgoda, i w związku z tym że Extra 2,3 jest większa i cięższa od Mx2 postanowiłem zwiększyć w niej moment sterowania sterem kierunku dając 2 serwa. Używam jednego typu serw do wszystkich funkcji bo mając jedno w zapasie zawsze mogę szybko wykonać naprawę. Więc może wyszło trochę za mocno ale każdy buduje jak mu pasuje :)

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.