Skocz do zawartości

EXTRA 300 KS 2,3m - relacja z budowy


Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki Wiesław za wsparcie, od wczoraj ja się juz nie stresuje tylko zadowolony czekam na nowy motorek ;). Na chwilę obecną jeszcze nie mogę na 100% winić serwisu. GP 61 połączę z canistrem mvvs poprzez korektę kolanka które mam obenie, oczywiście będzie ta sama paliwówka i zasilanie zapłonu. Jeśli GP da seryjną moc to już będzie pewność że mvvs 58 jest wadliwy i serwis coś pomieszał przy teście weryfikującym jego max obroty. Zobaczymy też jak potoczy się dalej reklamacja. 

Jakich obrotów i wartości ciągu mogę się spodziewać od GP 61 ze śmigłem Falcon 24x9?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, koniorc napisał:

Jakich obrotów i wartości ciągu mogę się spodziewać od GP 61 ze śmigłem Falcon 24x9?

ciągu raczej nikt nie zmierzy bo za dużo roboty żeby to precyzyjnie ogarnąć ew szukaj gdzieś na grupach na fb

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, enter1978 napisał:

Ale obstawiam że pociągnie 16kg do max 17kg.

skoro u Darka kręci na tak dużym śmigle 7k to nie trzeba być geniuszem żeby wywnioskować jaki ciąg generuje ten motor ;)

takie obroty robi np DA60 który potrafi wygenerować nawet 20kg ciągu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, diabolo napisał:

skoro u Darka kręci na tak dużym śmigle 7k to nie trzeba być geniuszem żeby wywnioskować jaki ciąg generuje ten motor

Ja tego silnika nawet nie widziałem na oczy jedynie  na fejsie widziałem  test i na węglowym śmigle 24x8 silnik kręcił 7200obr i ciągnął 16,5kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, enter1978 napisał:

Ja tego silnika nawet nie widziałem na oczy jedynie  na fejsie widziałem  test i na węglowym śmigle 24x8 silnik kręcił 7200obr i ciągnął 16,5kg

mam ten motor i w porównaniu do np DLE55 jest przepaść :) te same modele i podobne wagi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym tygodniu spróbuję rozpocząć relację krok po kroku jak poskładać ten samolot. Bo widzę, że model zyskuje popularność.

Jest tu dużo więcej części niż w poprzednich projektach i widzę, że może być trochę kłopotu aby to złożyć szybko i z przyjemnością.

 

Poniżej zamieszczam rysunek z tzw fajerłolem w celu wyjaśnienia do czego są otworki.

Czerwono to są otwory pod silniki DLE 61.

Niebiesko to do silników GP61, GP76, DA60.

Należy je rozwiercić do odpowiedniej średnicy w zależności od typu silnika.To informacja dla tych co już składają i pewnie tu zaglądają.

 

 

1995416378_Wrga1.thumb.jpg.c507240c20ff9b6708f547b9679945f1.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolego.Fakt model ma duzo wiecej elementow  niz Mx.Moja Extra jest prawie skaczona pozostalo tylko pokryc folia kadlub.Gdy kupowalem model nie posiadalem nic co pomoglo mi poskladac model.Troche czasu zajelo rozpacowanie co gdzie.Ale mozna . Caly kadlub zostal tak sklejony.Gdy dostalem fotki od pana Marcina to budowa ruszyla duzo szybciej.Ogolnie model buduje sie przyjemnie choc jest troche pracy.Dla mnie jest to czysta przyjemnosc.Wszystko ladnie pasuje jak nie pasuje znaczy ze element jest z innego miejsca. Ale mam pytanie do pana  Krzysztofa gdzie jest zaplanowany SC w tym modelu.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem Krzysztof a nie pan Krzysztof.

Trzeba było pisać, dzwonić to bym Ci udostępnił te zdjęcia. Ja miałem robić relacje wcześniej ale sytuacja zawodowa trochę mi pokrzyżowała plany.

O SC dużo Ci powie Darek. Śledzi ten wątek więc pewnie za chwilę się odezwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz dwa słowa o samym wyposażeniu poza silnikiem do tej extry. Zastanawiam się nad nią bądź nad Mx'em jako kolejny tartak. Chodzi mi głównie o to jakie serwa chcesz zastosować czy jedno czy dwa na lotki ? robi ten model wrażenie że musi mieć mocniejsze wyposażenie niż Mx. Może się mylę oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, extra67 napisał:

.Takie  oszczednosci  lubia sie mscic

To prawda oszczędności na pewno się zemszczą , ja to widzę tak że jak ktoś zrobi 3-4 loty w roku to można się pokusić na jakies tańsze serwomechanizmy , ale jak ktoś lata aby tylko była chwila wolnego czasu i każdy weekend od rana do wieczora , to z tańszymi serwami to jest męczarnia , i tylko awaria za awarią.

Ale wracając do serw savox 1270TG , to dobre serwomechanizmy ,bardzo trwałe ,i latam na tym dwa lata i zero problemów ale...

Kupowałem je wiosną po 290zł  za sztukę , a teraz w modelarskich sklepach ich nie ma a na allegro wszystkie oferty sa powyżej 400zł za szt,  no drogo się zrobiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.