Skocz do zawartości

EXTRA 300 KS 2,3m - relacja z budowy


Rekomendowane odpowiedzi

Dotarły nowe śmigła więc wziąłem się za wyważenie. Spróbuję na początku założyć Fiale 24x10. Przy okazji wyważę i wymienię śmigło w mxie (23x8) gdyż krawędź natarcia jest już trochę zniszczona. Ja robie to tak:

Najpierw nawiercam otwory na wiertarce stołowej wykorzystując dedykowany przyrząd lub nakladkę piasty silnika przyklejoną taśmą dwustronną. Obroty wiertarki na maksa. Następnie zakładam śmigło na wyważarkę i przy pomocy taśmy malarskiej oceniam niewyważenie.

20211014_200435.thumb.jpg.020bdb27b50a85259a7ceba1e8abb457.jpg

Następnie matowię papierem 400 tylną powierzchnię lżejszej łopaty.

20211014_200507.thumb.jpg.d17b78785db77d0958e80aa409bf5f43.jpg

teraz szykuję 5 mililitrów dwuskładnikowego lakieru samochodowego. Na zdjęciu jest jakiś najtańszy lakier ale następnym razem zakupie lakier o wysokiej odporności na zarysowania gdyż tą metodą można regenerować krawędzie natarcia śmigieł ale do tego celu ten lakier słabo się sprawdza.

20211014_200636.thumb.jpg.52a899c08e85255fa151674cbe55aab1.jpg

Wykorzystują aerograf nakładam cienkie warstwy lakieru na tylnią powierzchnię łopaty, po każdej warstwie podsuszam lakier przez 10 - 20 sekund dmuchawą i sprawdzam wyważarką efekt. Tu poszło około 10 warstw.

20211014_203108.thumb.jpg.9e534dafcc4baf2b9cd774b34c5cb097.jpg

Po wyschnięciu lakieru poleruję delikatnie położony lakier tarczą bawełnianą dopracowując finalne wyważenie.20211014_204356.thumb.jpg.ada2cfbcead57875810e630506ebce02.jpg

I gotowe, a jak Wy to robicie?

 

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, koniorc napisał:

I gotowe, a jak Wy to robicie?

A podobnie, otwory wiercę wiertarką stołową , szablonem jest nakładka piasty, ale jej nie przyklejam tylko środek ustala kołek włożony w otwór śmigła.

Po wywierceniu pierwszego otworu nakładkę blokuję śrubą czy kołkiem , później drugi otwór wiercę po przekątnej i jeszcze raz blokuję wkładając w drugi otwór śrubkę, wiercę pozostałe otwory i gotowe.

Do wywarzania używam takiego ustrojstwa z hobby king, taki pręt gwintowany z stożkowymi talerzykami , montuję śmigło pomiędzy stożkami i kładę to na krawędzi dwóch szklanek , i w ten sposób widzę nawet najmniejsze odchyłki.

A do dowarzenia łopaty to używam lakierów do paznokci , dlatego np drewniane śmigło umiało mieć różową końcówkę.:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zwykłym 58 , nie pro , z tłumikiem typu pitts , który raczej nie dodaje mocy , śmigło fiala 24/8 miałem  7500 obr , na niedotartym silniku.Model ważył coś około 8,5 kg , mocy raczej nie brakowało .Ja bym odkręcił tłumik ,tzn całe kolanko i zmierzył obroty , jeśli będzie więcej , to coś nie "pykło" z kolankiem " kształt albo długość" . Jeśli nie będzie poprawy a wręcz obroty zmaleją , to pokombinuj z wyprzedzeniem zapłonu . to tyle na początek .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś testowałem na skróconym kolanku (długość ok 20 cm), dalej max obroty 6200. Po odkręceniu kolanka podobnie, max obroty 6200. Na fabrycznym ustawieniu śrub L 1 3/4, H 1 1/6, ma za ubogą górę, obroty 6200 uzyskuję przy położeniu śruby H od 1 1/2 do 2 1/2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, extra67 napisał:

Witam.A to moje postepy w budowie.Garb dopasowany i przyklejony.Troche pracochłonne ale już jest.

Ładnie idzie , dobre tempo , do końca roku model będzie gotowy, a z tego co pamiętam to masz juz od dawna wyposażenie do niego , silnik boxer 60ccm i tytanowe serwa savoxa , dobrze kojarzę?

Chętnie was obserwuję jak modele powstają , sam na razie nic nie planuję nowego , a model 2,7m sie nie liczy , na razie nie  nie jest mi potrzebny i lepiej niech tak zostanie, u mnie to nie jest budowa modelu a sposób na fajnie spędzony wolny  czas.

Ale muszę przyznać że model budowany ponownie taki sam jak się juz budowało to całkowicie inna budowa, nie ma wątpliwości nie ma stresu , co bym nie wyjął z pudełka to od razu wiem co to jest i gdzie ma być, no komfort nieporównywalny w porównaniu z pierwszą budową.

Ale garba wiem jak się robi i kilka ich już wykonałem i nic się nie zmieniło jak nie lubiłem robienia i dopasowywania garba tak dalej nie lubię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj napisalem do firmy mvvs z prośbą o pomoc. Dziś dostałem odpowiedź:

 

Exhaust pipe is slightly longer than  standard, which  can cause lower top RPM. Torque curve is move to lower RPM.  

But is should not be so much. Unfortunately, we have not test data of engine with Fiala props. Size is clear, but depend on width of prop blade also.

More interesting info is that engine has same power output with / without exhaust.

Is there any RPM drops at full throttle?

Please check karb adjustment. H needle open 1 turn and 10 minutes. You can try slightly close H needle ( about 10 min.)

Check if throttle and choke is mechanically truly full open.

Check fuel hoses and vent of fuel tank.

Please try use new fuel (not older than 6 weeks) or fuel from different producer.

After full throttle run, when you stop engine, could you turn with propeller smoothly?

 

Będę jeszcze z nimi korespondował natomiast zastanawia mnie ich rekomendacja nastawienia śruby H na 1 do 1 i 10 minut. Ja musze dać 1,5 obrotu i do 2,5 nic się nie zmienia. Jakie macie nastawy gaźnika w tym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie wiem i mało się znam ale jakieś tam własne doświadczenia mam.

Śmigło śmigłu nierówne latałem na drewnianych śmigłach od początku przeważnie na fiali , w modelu 2,2m juz pomijam fakt że śmigło fiali w połączeniu z tłumikiem kanister to kiepskie skojarzenie , model wisiał na śmigle jak by był rażony prądem, skakał po całym lotnisku jak koń naturliwy.

Ale co jeszcze zauważyłem to model latał ciągle w zakresie od połowy mocy do pełnej mocy a statystycznie to ciągle go trzeba pałować , po przesiadce na śmigło węglowe nie dość że pewnie i stabilnie wisi to jeszcze jak się okazuje silnik potrafi ciągnąc i w zakresie poniżej połowy mocy , i juz nie ma potrzeby ciągłego pałowania silnika.

Niezłym przykładem jest też Extra Krzysztofa , latał na śmigle bieli 28x10 ale coś był za słaby czy coś i zmienił je na bielę 29x10 i było idealnie , ale w tym roku przeleciał się Darka takim samym modelem na śmigle Falcon  chyba 28x10 i było Łooo kur.....  i z tego co mówił jeszcze tego samego dnia zamówił takie śmigło.

Ja z barku doświadczenia a i ewentualnych niemałych kosztów które by trzeba było ponieść na eksperymenty , zerżnąłem cały setup od Darka ten sam silnik , te same wydechy, to samo śmigło , jedynie kolana wydechowe pan Breczka miał w ofercie dedykowane do tego modelu ,tego silnika i tych tłumików to kolana kupiłem gotowe a Darek robił sam.

Ale powiem ci że mocy to jest od groma , tak naprawdę to nawet nie używam więcej jak połowy przepustnicy , no chyba że potrzebuję szybko się pionowo wznieść na sporą wysokość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja muszę najpierw odzyskać moc a później pomyśle o węglowym śmigle. Dostałem kolejne wskazówki od mvvs, będę w weekend sprawdzał zgodnie z tym co mi napisali

 

H needle 1,5 turn open is pretty much. Propeller or exhaust should not cause it.

Most probably there will be something in carb. In attachment is service manual for walbro carb. Please check last page “service procedure for lean carburetor.

Also please check pressure hose between carb and engine (fuel pump side of carb). No damage, not too much bent. Do you have original hose? Not the collored one.

Please try run with the engine without hose on metering side of carburetor.

 

When nothing help, please send use engine and ignition for check and repair .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszą całkiem rozsądnie moje 3W chodzi w miarę dopiero poniżej 1 obrotu na H  największe obroty ma przy 0.7 obrotu. Ale to jest zupełnie nie współmierny wskaźnik ponieważ obroty iglicy zależą od ciśnienia pompowanego paliwa a to w gaźnikach walbro zależy od iglicy i kowadełka, od iglicy w sensie czy jest nowa i szczelna a od kowadełka jak wysoko jest podniesione co przekłada się na czas otwarcia i zamknięcia iglicy. Tak najprościej mówiąc każdy gaźnik będzie miał inaczej i jak kupisz zestaw naprawczy do gaźnika też będzie inaczej. Można próbować podgiąć kowadełko tak aby uzyskać większe lub mniejsze czasy otwarcia ale wtedy od nowa zaczyna się zabawa z iglicą. Wiem czas otwarcia to nie wszystko jeszcze przepływ i sprawność mębrany ale i tak się już rozpisałem.

Powodzenia Konrad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.