Skocz do zawartości

Buduję swój drugi model i potrzebuję kilku rad odnośnie m.in. miejsca montarzu czujników.


Scislov
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ponad rok temu zbudowałem swój pierwszy model, tak dla testów i bez żadnego przygotowania. Po rozwiązaniu kilku problemów, model był za ciężki jak na swoją rozpiętość, nieaerodynamiczny itp. ale latał. Teraz gdy mam trochę doświadczenia, zaczynam robić model mustanga o rozpiętości 1.30m, a jako że jestem elektronikiem-programistą, chcę w pełni zelektryfikować samolot :D. To znaczy zaprogramować asystenta lotu, autopilot, gps, dosłownie wszystko co się da.

I tutaj jest moje pytanie, ponieważ do tego celu potrzebuję zamontować czujnik kąta natarcia, rurkę prandtla i wysokościomierz barometryczny. Nie wiem jednak gdzie montuje się te czujniki, aby nie było zakłóceń od śmigła i zawirowań powietrza. Wystarczy wysokościomierz zamknąć wewnątrz samolotu i wsadzić w jakąś gąbkę? Rurkę prandtla i czujnik kąta natarcia chciałem zamontować na końcówce skrzydła, ale to jest chyba miejsce najbardziej narażone na uszkodzenia.

Mam również jeszcze inne pytanie. Czy w jakiś sposób można zrobić lekkie i aerodynamiczne podwozie do lądowania na ściernisku/wysokiej trawie, czy w takich warunkach zostaje jedynie lądowanie na brzuchu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
2 godziny temu, Scislov napisał:

Czy w jakiś sposób można zrobić lekkie i aerodynamiczne podwozie do lądowania na ściernisku/wysokiej trawie, czy w takich warunkach zostaje jedynie lądowanie na brzuchu?

Z moich doświadczeń, żadne podwozie w kontakcie z wysoką trawą nie daje rady, brzuch jest najlepszy :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach