Viper Opublikowano 2 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2022 Od jakiegoś czasu przyglądam się modelom drukowanym i jak na razie nie wzbudzały mojego entuzjazmu, z racji większej wagi niż modele porównywalnej wielkości wykonane z innych materiałów, a dwa, że jakoś ten plastikowy dotyk jest nieprzyjemny. Od jakiegoś też czasu rozglądam się za różnymi modelami Zero, gdyż to jeden z moich ulubionych myśliwców. I zupełnie przypadkowo odkryłem przed Świętami, że ktoś sprzedaje na pewnym portalu aukcyjnym drukowany model zero rozpiętości 1m wykonany z podobno dużo lżejszego materiału, niż standardowe stosowane dotąd filamenty, czyli PolyLight 1.0 LW-PLA. Model zaprojektowany przez 3DLabPrint, jest pierwszym z projektów stworzonych z myślą właśnie o tym filamencie i niskiej wadze (seria LW). https://3dlabprint.com/shop/a6m2zero/ Postanowiłem zaryzykować i kupiłem. Pierwsze wnioski: - w dotyku nie ma wrażenia plastiku, a raczej jakby czegoś zbliżonego do tektury (jak dla mnie na plus) - wydaje się rzeczywiście lekki, aczkolwiek z pierwszych pomiarów, mój egzemplarz chyba ciut przekroczy wagę deklarowaną w instrukcji, ale i tak wydaje się że będzie nieźle - co do sztywności konstrukcji, to trudno mi się jeszcze wypowiadać bo nie skleiłem do końca i nie wkleiłem wzmocnień, ale powinno być dobrze A tak to wygląda na obecnym etapie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 3 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 W zasadzie wszystko poklejone, gotowe do ostatecznego złożenia i wyposażenia. Wygląda że jednak waga mojego zestawu nieco przekracza deklarowaną w instrukcji. Według instrukcji waga części z LW-PLA powinna wynosić 224g, jak widać na fotce poniżej waga mojego zestawu sklejonego z LW-PLA + osłona i mocowanie silnika (czarne ze zwykłego filamentu) wynosi 303, powiedzmy odejmijmy od tego wagę osłony, mocowania silnika wraz z małymi usztywniaczami wklejonymi w skrzydło to da około 33 g i wychodzi już, że 270g ważą sklejone części z LW-PLA (różnica +/- 46g). Niby dobrze, ale liczyłem na lepiej. Czy to wynik błędów druku/ustawienia drukarki??? Nie wiem, nie znam się na drukowaniu, a swojej jeszcze nie mam. Chętnie usłyszę, czy komuś udało się uzyskać wagę deklarowaną przez producenta w instrukcji. Ale ogólnie i tak nawet to co jest nie sprawia wrażenia cegły, klei się przyjemnie, wszystko do siebie dobrze pasuje. Mam nadzieję, że moja waga do lotu będzie oscylować w granicach 520-550g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu 7 Opublikowano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 Mam nadzieję, że moja waga do lotu będzie oscylować w granicach 520-550g. Eeee...chyba trochę przesadzasz. Jak będzie 800-850 z malowaniem ,wyposażeniem i pakietem, to wyjdzie SUPER. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 3 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 To policz sobie, zaokrąglając waga sklejonego modelu 320 + jakiś silnik +/- 50 g, regiel +/- 25, 3 serwa 27g, odbiornik 5g, bateria 3s 1300mAh 125-130g = 557g, no dobra niech będzie z górką na ewentualne nieprzewidziane sytuacje (malowanie aero lub sprayem aż tak wiele nie dołoży), to niech będzie 570. Sorry pomyliłem się, ale jeszcze pokombinuję , ale na pewno nie żadne 800-850g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 a dużo farfocli zostało Ci wewnątrz wydruku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 Z tego co widzialem to nauczyli sie tez trybu wazy. Problem w tym ze silnik 50g i 1 pakiet 3s 1300 nie dadzą kombatowego charaktetu i na 100% nie starczą na 7 minut walki na full gazu. Tak wychodzi w Ki61. Plastiki ważą 450g, a drugie 500g waży sam napęd 350W 6s, który daje modelowi 7minut przy 100km/h non stop. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 3 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 Jak model waży o prawie połowę więcej 300 versus 450 to i zespół napędowy musi mieć odpowiednio większy, ale polemizowałbym z tym zespołem napędowym na 6s w modelu o wadze do lotu 900g. Miałem niejednego akrobata 3d, o ciągu zbliżonym lub przekraczającym 2:1 i odejściu takim że hej, o wadze do lotu +/- 800-900g i wszystkie latały na 3s. Ale nie ma o co bić piany. W instrukcji modelu sami Twórcy sugerują silnik leopard 2830 i baterię 3s 1300 lub 4s 1500. Silnik waży z tego co podejrzałem 56g i daje 200W mocy, co prawda ich model jest nieco lżejszy. Jak wszystko skleję, założę serwa, popychacze, odbiornik i pomaluję, poważę jeszcze raz i przesymuluję wszystko w ecalcu, ale nawet jeżeli wyjdzie mi przewidywana waga do lotu w najgorszym razie i 600g (tu już biorę duży zapas) to jestem pewien, że spokojnie znajdę dynamiczny silnik na 3s. A co do farfocli to nie, bardzo ładny wydruk, jedynie kosmetycznie usuwałem jakieś pojedyncze włoski. A co do wagi modelu i wielkości baterii to przytoczę takie doświadczenie jakie już kiedyś opisywałem na forum. Otóż dawno temu miałem edf-a stingera na turbinę 64mm, bardzo fajna, przyjazna maszyna. Sprawdzałem w nim różne baterie 3s 1600 - najlżejsza, 3s 1800- o średniej wadze i 3s 2000 czy 2200 - ciężka, już nie pamiętam, wszystkie były o podobnej wydajności prądowej. I zagadka, na jakiej baterii latał najlepiej, tzn. najdłużej, o największym zakresie prędkości, najdynamiczniej, najlepiej się wznosił, najlepiej/najłatwiej lądował, szybował? Tak, tak, na najmniejszej i najlżejszej zarazem, czyli 3s 1600, na 1800 - cięższej, jeszcze się dało polatać, aczkolwiek latał prawie na full i w zasadzie nie szybował, a prędkość lądowania była zdecydowanie większa, za to na 3s 2000, czy 2200, z fajnego modelu zrobił się cegłolot, sam wyrzut był koszmarem, latał cały czas na full, najkrócej, pionowo prawie nie się nie dało, o szybowaniu też można było zapomnieć, a lądowanie to była kontrolowana katastrofa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 z tym 6s to wynik regulaminu Aces, nie wszystkie rozmiary śmigła są dozwolone. Mam funracera multiplexa i latam na 3s 2400 ale na śmigle 10/7 niedozwolonym w Aces. ale to taka dygresja, bo cały model nie jest raczej regulaminowy 8 minut temu, Viper napisał: A co do farfocli to nie, bardzo ładny wydruk, jedynie kosmetycznie usuwałem jakieś pojedyncze włoski. miło słyszeć, bo jak sobie przypomne jak w środku wygladał ich pierwszy projekt pod LW-PLA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 Akrobat odchodzi z miejsca, bo ma wielkie śmigło i w kij ciągu statycznego, ale nie rozpedzisz go nawet w locie nurkowym powyżej 70km/h.... latalismy tak IARem 80... na śmigle 11x5 i pakiecie 3s ciagu pod dostatkiem ale co z tego jak powyzej 65km/h nie poleciał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 3 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 2 godziny temu, pacek napisał: z tym 6s to wynik regulaminu Aces, nie wszystkie rozmiary śmigła są dozwolone. Mam funracera multiplexa i latam na 3s 2400 ale na śmigle 10/7 niedozwolonym w Aces. ale to taka dygresja, bo cały model nie jest raczej regulaminowy miło słyszeć, bo jak sobie przypomne jak w środku wygladał ich pierwszy projekt pod LW-PLA Sorry, nie znam regulaminu Aces. Latałem co prawda esiakami, ale czysto dla funu, a potyczki jakie organizowaliśmy na lotnisku też raczej były dla funu. Ale w takim razie skoro pojawia się technologia druku sporo lżejszych modeli, to może dobrze by było ten regulamin uelastycznić (tak tylko proponuję ) A prędkość to nie tyle pochodna śmigła, ile kV silnika, co oczywiście przekłada się też na wielkość śmigła. Pamiętam funjety napędzane silnikiem od Trexa 450 ze śmigłami coś chyba koło 6 cali, na 3s przekraczały setkę i to z dużym zapasem bez żadnego problemu. Przepraszam za moje rozważania, uściślę więc, mam nadzieję zrobić ten model tak lekko jak się da, ale nie kosztem osiągów, ma być dynamiczny, ale nie hyperdynamiczny, gdyż zero był przede wszystkim niezwykle zwrotnym myśliwcem, a nie rakietą ,na siłę nie będę wkładał większego zespołu napędowego niż będzie wymagała tego rzeczywista waga Panowie jesteście z Wwy i okolic, zrobię, spotkamy się, zobaczycie, polatamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 30 minut temu, Viper napisał: Sorry, nie znam regulaminu Aces. Latałem co prawda esiakami, ale czysto dla funu, a potyczki jakie organizowaliśmy na lotnisku też raczej były dla funu. Ale w takim razie skoro pojawia się technologia druku sporo lżejszych modeli, to może dobrze by było ten regulamin uelastycznić (tak tylko proponuję ) A prędkość to nie tyle pochodna śmigła, ile kV silnika, co oczywiście przekłada się też na wielkość śmigła. Pamiętam funjety napędzane silnikiem od Trexa 450 ze śmigłami coś chyba koło 6 cali, na 3s przekraczały setkę i to z dużym zapasem bez żadnego problemu. Przepraszam za moje rozważania, uściślę więc, mam nadzieję zrobić ten model tak lekko jak się da, ale nie kosztem osiągów, ma być dynamiczny, ale nie hyperdynamiczny, gdyż zero był przede wszystkim niezwykle zwrotnym myśliwcem, a nie rakietą ,na siłę nie będę wkładał większego zespołu napędowego niż będzie wymagała tego rzeczywista waga Panowie jesteście z Wwy i okolic, zrobię, spotkamy się, zobaczycie, polatamy Widze ze nadal nie rozumiesz. Dobierz napęd, który zapewni 7 minut lotu z prędkością 100km/h i bedzie ważył mniej niz 500g. Co z tego ze pociśniesz 100km przez 30 sekund - reszta modeli obleci Cie dookoła. Albo spadniesz na ziemię i zaliczysz zero za runde. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 3 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 Rzeczywiście się nie rozumiemy. Dobiorę napęd odpowiedni do wagi modelu bo chcę mieć frajdę z latania nim, a nie wpisywać się w regulamin, jaki by on nie był. Nigdy nie brałem udziału w żadnych zawodach i jakoś specjalnie mnie to nie pociąga. Natomiast wkładanie do w miarę lekkiego modelu przewymiarowanego zespołu napędowego, jak dla mnie (podkreślam dla mnie) jest kompletnie bez sensu i odbije się negatywnie na osiągach tego modelu. Rozpoczynając relację chciałem zwrócić uwagę, że model drukowany może być lżejszy i chciałbym opisać swoje wrażenia z latania nim. Rzeczywiście umieściłem post w dziale kombat, bo tu zauważyłem pojawiają się opisy modeli drukowanych w podobnej wielkości. No ale skoro de facto tworzę model niezgodny z regulaminem, czyli nie kombat to bardzo proszę moderatora działu o przeniesienie wątku gdzie indziej, nie obrażę się i wtedy spokojnie będę mógł snuć i udowadniać swoje rozważania. I po co ta przepychanka, Ty lataj według regulaminu, a ja będę latał dla mojego i tylko mojego funu, obaj będziemy zadowoleni, a o to chyba chodzi w jakimkolwiek hobby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Autsajder1983 Opublikowano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 Kupiłem od nich plany i kilogram lekkiego materiału. Gdy materiał dojdzie zacznę testować. Na razie wydrukowałem maskę i inne elementy, które miały być z PLA (wydrukowałem z Impact PLA) Waga elementów taka jak w instrukcji. Jeśli chodzi o wyposażenie to też planuje zrobić go z lekkim Esowym napędem. Zobaczymy jak to będzie się drukowało i latało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 Viper -w takim razie piszesz w zlym dziale... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 3 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 Już się do tego przyznałem To niech ktoś przeniesie ten wątek gdzieś indziej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 4 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2022 20 godzin temu, Viper napisał: Mam nadzieję, że moja waga do lotu będzie oscylować w granicach 520-550g. Ta Twoja waga do lotu , to w ubraniu , czy bez ? ? Szybko po swietach zrzuciles . Niektorzy walcza do czerwca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 4 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2022 Nic mi nie mów Przestałem regularnie biegać i trochę widać, na szczęście piesek mnie dopinguje i wyciąga, wczoraj mi taką przebieżkę urządziła, że myślałem, że płuca wypluję, ale fajnie było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 4 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2022 13 godzin temu, Viper napisał: Natomiast wkładanie do w miarę lekkiego modelu przewymiarowanego zespołu napędowego, jak dla mnie (podkreślam dla mnie) jest kompletnie bez sensu i odbije się negatywnie na osiągach tego modelu. Rozpoczynając relację chciałem zwrócić uwagę, że model drukowany może być lżejszy i chciałbym opisać swoje wrażenia z latania nim. Viper - ja sie nie przepycham tylko po zaprojektowaniu i oblataniu 10 drukowanych modeli mowie jak jest - ze tak powiem od kuchni. Bylem juz w roznych zakamarkach tej technologii. Od Ki61 drukowanego z LW-PLA na 6s o masie 800g przez PZL Karas 23 o masie 1.6kg tez na 6s ale LiIon do goblina o rozpietosci 700mm i masie 300g z silnikiem od drona na 4s i pakiecik 550mAh. To co determinuje osiagi modelu to glownie naped. Jak chcesz latac szybko i dlugo to nie osiagniesz tego papierzakiem z lekkim napedem. Dlaczego? Bo opory lotu przy pewnej predkosci wymagaja pewnej konkretnej mocy i tego nie oszukasz - fizyki nie da sie zagiac. Na doborze napedu w ecalcu (ktory dla napedow smiglowych robi to naprawde dobrze) spedzilem wiele godzin. Probowalem chodzic roznymi drogami. Do latania dookola nogi mozna wsadzic 3s i lata model tak: LW-PLA i naped 6s Zwykle PLA i naped 6s 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 4 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2022 Masz swoje doświadczenia i je szanuję, a ja swoje. Możemy je wymienić, ale nie musimy ich wzajemnie stosować. Tak jak napisałem hobby mamy pojemne i każdy na szczęście jest w stanie znaleźć swoją niszę. A modele projektujesz fajne, bo je podglądałem, jak zrobisz wersje lekkie z tego LW-PLA, sam się chętnie nimi zainteresuję 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 4 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2022 59 minut temu, Viper napisał: jak zrobisz wersje lekkie z tego LW-PLA, sam się chętnie nimi zainteresuję Nie ma znaczenia z czego sa drukowane moje modele. Mozesz drukowac z PLA, PETG, Nylon, PC, PCTG, LW-PLA. Tylko ABS nie. Zanim 3Dlab zaczal projektowac modele w trybie wazy to moje od roku juz tak sa projektowane. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi