Skocz do zawartości

ASP 91 4-takt


robloz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Może głupie pytanko:

jaki wasz model napędza w/m silnik? Wiadomo, wyliczenia swoją drogą a praktyka swoją.

Leży sobie po skasowanym modelu i chcę się zorientować na jaki model (wagę ) mogę sobie pozwolić.

Głównie interesuje mnie Decathlon. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Do jakiej wielkości Decathlon'a? Mój 91 FS co prawda OS nie ASP siedział w górnopłacie jakieś 190cm rozp. i masie początkowej > 6,5 kg. Twój model nie będzie miał takiej masy więc spokojnie powinien poradzić sobie zakładając nawet, że ASP przy tej samej pojemności co OS są troszkę słabsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, Decathlon będzie miał ok. 180 cm. Próbuje zrobić wiarę lekko, ale zobaczymy ile wyjdzie.

Moje pytanie wzięło się stąd że do tej pory był  we "fly baby" o masie 4600g. + śmigło 14x6.  Nieraz (zwłaszcza przy silnym wietrze) miał problemy że wznoszeniem.

Może inne śmigło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszło mi do głowy aby ten silnik założyć do SPACEWALKER II (46-53) (1600mm) dedykowany 0,70 4-t.

Jest troszkę za duży, ale ........ ?

Co sądzicie o tym pomyśle.  😁

Czy lepiej saito 0.80 też 4-t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
17 godzin temu, f-150 napisał:

Raczej nie. Przy tej wielkości modelach to klasa 120.A z czego to RWD że tak niska waga?

Konstrukcja balsowo sklejkowa, na ten moment mam zrobione płaty / kadlub/ usterzenie / podwozie i calosc wazy okolo 3kg, dojdzie wyposazenie, poszycie - wie chcialbym sie zamknac w 5500-6000gr, mam jeszcze SAITO 150 4T ale ten wydaje mi sie zaduzy... myslalem wsadzic 15cm, - ASP .91 4T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 9 z planów Schiera , waży 3,2kg i lata na fs40. Nie chodziło mi tylko o masę. Przy tym rozmiarze modelu pierścień na masce będzie miał ok. 26-28 cm średnicy a do FS 91 założysz śmigło 13 góra 14 cali o małym skoku. Poza tym wyważenie przy krótkim przodzie skończy się dołożeniem ołowiu i wzrostem masy i spadkiem  osiągów. Więc gdzie tu sens i logika. Co lepiej wozić, zbędny balast czy mocniejszy i cięższy silnik. 

A tak generalnie to ja się na tym nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.11.2022 o 22:26, f-150 napisał:

 

 

6 godzin temu, f-150 napisał:

 

Właśnie sugerowałem się śmigłem i kupiłem Saito 150 , gdy do mnie dotarł wydal mi się zbyt duży i zbyt ciężki i nabylem ASP91 i wydał mi się optymalny pod ten model. No nic, przymierze oba i zobaczymy :) mysle ze wyważenie tu zdecyduje bo przecież logikę trzeba brać pod uwagę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.