Skocz do zawartości

ZLIN 212


jarek996

Rekomendowane odpowiedzi

Poniewaz nie mam w swoim hangarze ZADNEDGO modelu do latania naprawde REKRAACYJNEGO, wiec uderzylem dzisiaj w model samolotu ZLIN 212. Jest to jakis stary zestaw (plat klasyczny , a kadlub GFK). Ma byc to model do polatania TZW bezstresowego, czyli ani szybko, ani skomplikowanie ?   Za zestawik (NOWY) dalem tylko 60 EUR, wiec cena bardzo fajna, no i dosyc nietypowy modelik. Jest tak stary, ze cala jego "elektryfikacja" to GRAUPNER SPEED i stare pakiety. Trzeba bedzie to przelozyc na normalny "jezyk" i wstawic jakiegos bezszczotkowca (najlepiej byloby cos z moich klamotow). Model ma 100 cm rozpietosci i ma wazyc gotowy do lotu 750 G.

O jakim silniku wiec  tutaj mowimy ? Pakiecik chyba jakies 3S 1500 mAh?

 

 

5d722771-6c71-4d18-b4f4-ba9e68219fd0.jpg

cf4ff028-d7f3-467f-9b5b-2c95e496a3fa.jpg

 

 

Mam takie dwa  silniki  "na skladzie". Myslicie, ze bedzi OK, czy zbyt "potezne"?

Ten drugi troszke  lzejszy, ale czy nie za wysokie KV ?

 

https://hobbyking.com/en_us/turnigy-d3542-6-1000kv-brushless-outrunner-motor.html?gclid=CjwKCAiAp7GcBhA0EiwA9U0mtlE_VaIUk6Oxzs4OSlL-r4tbUl03zS6_Sih26tyYt6d0tc3lVnYRIhoCf_MQAvD_BwE&___store=en_us

 

https://hobbyking.com/en_us/turnigy-d3536-5-1450kv-brushless-outrunner-motor.html?___store=en_us&gclid=CjwKCAiAp7GcBhA0EiwA9U0mtrfAL44HWfuKoXmrHBB37FBT2F3_P_6XnPn5IeM-m2K_QSvje3gTUBoCxuEQAvD_BwE

 

Rekomendowane smigla (w zaleznosi od napedu) to : 9x5 lub 8x4

 

 

Tutaj jest dyskusja CZYM zastapic GRAUPNERA :

 

https://www.modelboatmayhem.co.uk/forum/index.php?topic=58446.0

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahaha ! Zawsze sie staram NIE rozwalic, a jednak zdarza sie ?

W tym roku latalem (dosyc sporo) TYLKO moimi scigaczami i nic nie spadlo. Tego bedzie chyba jeszcze ciezej rozbic, bo pewnie "lekko" lata i wolno laduje. Nie to co moje diably.

 

Myslicie, ze ten silnik bedzie OK ?

 

https://www.modelmotors.cz/product/detail/195/ 

Moge go miec za 25 EUR. W modelarni niestety nic do niego nie posiadam (TZN serwa, regulator i LiPo to mam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie silniki które podałeś są mocno przewymiarowane (oprócz ostatniego AXI 2217/12). Szukaj zamiennika dla klasy 400 taki jak np. ten https://nastik.pl/produkt/dualsky-eco-2312c-v2-kv1150/

Dawno temu zrobiłem Biesa takiej wielkości jak Zlin i latam (nadal)na silniku Dualsky 2834CA-7 kV-1250 i pakieciku 3s 1500mAh. Na filmie widać, że napęd daje radę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kesto napisał:

Wszystkie silniki które podałeś są mocno przewymiarowane

 

No ale ja lubie nawet Zlinem pociagnac ze 300m w pionie ?

 

Oczywiscie zartuje. Tez tak uwazam i szukam mniejszego. Ten AXI niestety sprzedany, ale mam na oku dwa inne. Wagaa okolo 70 G i moc okolo 260-280 W. Nie chce rakiety, bo to bedzie zle wygladalo w locie. Smiglo 9x5 

 

Taki mam w poblizu: https://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=927&p=emax-gt-2215-10-1100kv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten EMAXik tak troszke na granicy (przeznaczenie: modele o wadze 200-600g).

Zlin (WG instrukcji) ma wazyc w granicach +- 750G. Wole miec jednak wiecej mocy na drazku, jak tylko "akurat". Moze czasem zycie uratowac. Ale masz racje, ze ten OS jest moze zbyt duzy (choc tak samo lekki jak EMAX z mojego linku.

Pozostane wiec przy https://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=927&p=emax-gt-2215-10-1100kv

le OSa chyba tez wciagne . Tani jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, jarek996 napisał:

Ten EMAXik tak troszke na granicy (przeznaczenie: modele o wadze 200-600g).

Zlin (WG instrukcji) ma wazyc w granicach +- 750G. Wole miec jednak wiecej mocy na drazku, jak tylko "akurat". Moze czasem zycie uratowac. Masz racje, ten OS jes moze zbyt duzy. Pozostane przy https://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=927&p=emax-gt-2215-10-1100kv

le OSa chyba tez wciagne . Tani jest ?

 

Grubo przeceniasz co ten Zlin będzie potrzebował :D

Albo nie doceniasz Emaxa.

 

Pamiętaj, że te 600g, podane przez producenta silnika, musi zawierać też antyaerodynamiczne deprognioty.

A Zlin ma całkiem przyjemną aerodynamikę.

A jeśli musisz mieć cięższy model (bądź chcesz, bo ja np. niektóre modele preferuje cięższe) to lepiej władować akumulator (bo dłużej polatasz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 11.01.2023 o 18:05, jarek996 napisał:

AXI 2808/24 GOLD LINE | AXI MODEL MOTORS s. r. o.

 

No i AXI (z reglem) ktory kupilem za 18 EUR niestety ma za duza srednice ! Teraz jak juz mam model w domu, to widze jaki ma waski "dziubek" . Srednica wregi silnikowej, to tylko 30 mm i nie "rozchodzi" sie w szersza od razu, wiec silnik musi miec mniej.

AXI ma az 35 mm srednicy. 

 

E-Max o ktorym myslalem wczesniej ma 28,5 mm srednicy, ale (bo zawsze jest jakies ALE) musze miec jeszcze miejsce na kablektore wychodza z przodu silnika. Wiec raczej tez odpada ?

Chociaz moze i nie. Kable moge pociagnac dolem!!!

Storlek (diameter x längd): 28.5 x 33.5 mm

DUALSKY o ktorem rowniez myslalem, ma 28.8 mm srednicy. Popatrze jeszcze czy nie ma czegos co ma okolo 25-26 mm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wczoraj grzebiac przy moich bikach w garazo-modelarni, niechcecy zerknalem na mojego malego PITTSa i mnie oswiecilo ! PITTS wisi bez maski i swieci silnikiem ktory wejdzie do ZLINa !!! Jest to ten silnik Amazon.com: HobbyKing PROPDRIVE v2 2830 1200KV Brushless Outrunner Motor : Toys & Games

 

Ma tylko 28 mm srednicy wiec miesci sie w ZLINowej waskiej mordce !  Moc na 3S tez odpowiednia. 

Moze dzisiaj go przekrece do ZLINa, ale najpierw musze "odbyc" 120 km na rowerze. 

W ZLINIE ponaciaglam wczoraj poszycie (bylo mocno "zwiedniete"). Teraz napiete jest jak afrykanski bebenek!  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.