Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. GL Opublikowano 5 Kwietnia 2023 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2023 Na modelarni SilesiaAeroTeam poskładaliśmy dziesiątki różnych zestawów, ale (z pewnymi wyjątkami) praktycznie nie robiliśmy modeli od zera. Teraz postanowiliśmy zrobić coś dużego, klasycznego, ładnie i solidnie - od początku do końca własnymi siłami. I tak zaczęła się budowa Wicherka Max. Model został w proporcjach do oryginalnego planu przeskalowany do rozpiętości 3,30m. Będzie miał lotki i ze względu na wielkość również klapy. Materiały: wycinanka sklejkowa, listwy świerkowe (i inne), balsa, pokrycie Oratex. Zastosujemy silnik DLE-55. Więcej zdjęć z tego projektu jest i będzie uzupełniane w przyszłości: https://www.silesiaaeroteam.pl (Budowa modelu) 8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 5 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2023 Widzę ze będzie to dwupłat.Kibicuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GL Opublikowano 5 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2023 Nie, będzie to górnopłat z ewentualną możliwością przełożenia płata na dół, aby kiedyś polatać w obu konfiguracjach i przekonać się jak to wpływa na lot. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 5 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2023 Cytat Teraz postanowiliśmy zrobić coś dużego, klasycznego, ładnie i solidnie - od początku do końca własnymi siłami. Moim zdaniem nie wyjaśnia to zupełnie dlaczego akurat Wicherek ale chętnie pokibicuję ? Jak na prosty model z materiałów krajowych to znacznie wyrośnięty ... ale tradycje produkcji ciasta drożdżowego tez mamy zacne, zatem "Wicher" czemu nie ? ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Pablo_433 Opublikowano 5 Kwietnia 2023 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2023 silnik 50 ccm rozp 2,8 metra profil symetryczny waga 8 kg lata bajka 14 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GL Opublikowano 6 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2023 Piękne modele i super się prezentują w parze ?. A te czerwone wykończenia, to folia czy farba ? Jak to najlepiej zrobić na Oratexsie (planujemy ANTIQUE lub biały NATURAL i czerwone wykończenia) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_433 Opublikowano 6 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2023 całosć oklejona folią oracover srebrna i czerwona tak jak miał na początku kolory Pan Wiesław SCHIER ,teraz robie podwozie najbardziej podobne do wicherkowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. GL Opublikowano 18 Maja 2023 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2023 Prace idą systematycznie i mamy gotowe do oklejenia skrzydło. 7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_433 Opublikowano 18 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2023 Pięknie zrobione skrzydła gratulacje tak wygląda mój z innym podwoziem 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. GL Opublikowano 10 Lutego Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 10 Lutego Wicher gotowy! Teraz trzeba poczekać na pogodę, bo na razie to nawet nie można wynieść przed modelarnię do zdjęć. Tymczasem wisi i czeka. 8 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amadi Opublikowano 10 Lutego Udostępnij Opublikowano 10 Lutego Piękny Jaka masa do lotu wyszła? Czekamy na oblot i nagranie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ares Opublikowano 10 Lutego Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 13 minut temu, GL napisał: Wicher gotowy! Piękny! Jaki profil zastosowałeś bo na oko widzę ,że nie jest to oryginalny typu R? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GL Opublikowano 10 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego Masa z pustym zbiornikiem to 15.0 kg Profil NACA 2416 3 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobRoy Opublikowano 10 Lutego Udostępnij Opublikowano 10 Lutego Zrezygnowałeś z zastrzałów ... ? Jak łączysz i zabezpieczasz skrzydła w kadłubie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GL Opublikowano 10 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego Zastrzałów nie ma, jest rura, która wchodzi w skrzydła prawie do klapek zasłaniających serwa, a od wewnątrz kadłuba wkręca się śruby, które łapią nakrętki kłowe na pierwszym żebrze. Nie mam zdjęcia niestety. Tak dla ścisłości, to ja akurat w tym modelu niewiele robiłem, to konstrukcja zbudowana przez Piotra i Mariusza: https://www.silesiaaeroteam.pl/?modelarze,2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.pirat Opublikowano 23 Lutego Udostępnij Opublikowano 23 Lutego pięknie to wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sroka Opublikowano 24 Lutego Udostępnij Opublikowano 24 Lutego Witam , mam pytanie i to kieruje się własnym doświadczeniem w lotnictwie i modelarstwie, nikt nie wypowiada się na temat wyważenia powierzchni kontrolnych ( lotki, st, wysokości i kierunku ) a to bardzo ważne. W mniejszych modelach wolno latajacych można to sobie darować . Widziałem nieraz jak latają modelem z kamerą , stery drgają i nikt nic na ten tema nic nie robi lub też wypowiada się. Acha, klap się nie wywala, żadnych. Przyjemnych lotów, Mirek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GL Opublikowano 7 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca Z moich obserwacji wynika, że przyczyną drgań są luzy (nawet minimalne luzy) na ramionach serw lub ramionach powierzchni sterowych + mało sztywne popychacze. Wagowo, to te powierzchnie są jednak bardzo lekkie i nie potrzeba ich równoważyć, natomiast pod względem aerodynamicznym to jest to zależne od modelu i faktycznie często robi się flatter zakończony zniszczeniem steru. Jakiś czas temu w dużym motoszybowcu urwało prawie równocześnie obie lotki przy szybkim przelocie na pełnej mocy silnika. Przyczyna to prawdopodobnie niedostosowany profil do osiągniętej prędkości a przy tym wspomniane luzy na popychaczach i niska sztywność całego steru. W tym Wicherku otwory w ramionach serw/sterów są spasowane przez wiercenie wiertłem dobranym na +/- 0,1 mm, a tam gdzie były wcześniej zbyt duże względem snapa zostały zakute w otworze panewki odcięte z wkładu długopisu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sroka Opublikowano 7 Marca Udostępnij Opublikowano 7 Marca Witam, w zasadzie poruszone zostały wszystkie drobne drugorzędne powody drgań płaszczyzn sterujących, ALE !!! głównym powodem drgań sterow jest niewyważony lub błędnie wyważony ster. Wspomniano luzy na zawiasach, w takich warunkach następuje "stukot" na zawiasie, w dużym lotnictwie jest to możliwe usłyszeć ( czasami). Brak sztywności steru będzie miało głównie wpływ na jakość lotu i to doprowadzi do zerwania przy każdej szybkości modelu itp. Drgania (tz flater ) wywołane z powodu braku wyważenia nastąpią dopiero przy uzyskania większej lub dużej szybkości modelu lud szybowca itp. Poprawnie wyważony ster nawet przy luzach w innych punktach połączeń będzie " pływał ) . Znam te zagadnienia bardzo dobrze majac wiecej jak 50 lat doświadczenia przy obsłudze różnego rodzaju samolotów, szybowców, śmigłowców i tak dalej a nie pomijając doświadczenia w modelarstwie latającym, więc.... poswiecic troche czasu i wywarcie stery a model, popychacze i mechanizmy wykonawcze wam podziękują a wy będziecie z przyjemnością wracać na lotnisko żeby sobie polatać. Acha,, także posiadamy uprawnienia Zawodowego Pilota z bardzo dużym nalotem za sterami i nie nic gorszego jak w nocy , w chmurach, w deszczu i śniegu zaczyna lotki i wolant drzeć bo z jakiegoś powodu ciężarek wyważający odpadł a zdarzyło się to kilka razy a to już temat na inna wymianę wiedzy aerodynamicznej. Przyjemnych lotów.. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Klos Opublikowano 7 Marca Udostępnij Opublikowano 7 Marca W moim modelu PSS PZL Orlik powodem drgan lotek byla ich bardzo mala sztywnosc i zbyt tyle polozenie SC. Zaczynaly drgac juz przy sredniej predkosci z dosc duzo czestotliwoscia; robily brrrrr. Bylo to calkiem smieszne. Bylo to jakies 25 lat temu, zanim telefony mialy kamery wiec nie mam filmu. Zaczelo sie to juz w pierwszym locie podczas wyjazdu na wydmy, ~300km od domu. W sklepie wedkarskim kupilem odwazniki i drut, wkleilem tak jak na zdjeciu. Dzialalo bez zarzutu przez nastepnych 12 lat do czasu rozbicia modelu. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi