Piciu Opublikowano 16 Maja 2023 Opublikowano 16 Maja 2023 Witam Kolegów, Potrzebuję porady jak zmniejszyć zużycie paliwa w silniku Diesla MVVS 10 cm3. Wiem że Czesi mają na to metody , ale nie chcą się podzielić wiedzą. Kanały dolotowe zostały wypolerowane , przerobiony gaźnik , i rozpylacz , niestety te zabiegi nie wpłynęły na poprawę ekonomii silnika. Takie same silniki na takiej samej porcji paliwa potrafią pracować pięć razy dłużej ! Jeżeli ktoś zna jakieś ,,patenty" na wydłużenie czasu pracy , to proszę o pomoc. Dziękuję z góry Pozdrawiam Piotr
MASK Opublikowano 16 Maja 2023 Opublikowano 16 Maja 2023 Jedyne co mi przychodzi do głowy, to to, że w 10cc dieslu powinien pracować gaźnik od żarowego 6,5-7,5. Jeśli to masz ogarnięte, to nie mam pomysłów. 1
witold_pi Opublikowano 17 Maja 2023 Opublikowano 17 Maja 2023 1. Po co? 2. Mniej eteru więcej oleju napędowego/nafty dopóki chce zapalić i chodzić. 3. Gaźnik z OS a o małej gardzieli lub wytoczyć samemu (nie rc) 4. Tłumik o małym oporze 5. Wyjąć podkładkę/dać cieńszą pod głowicą
Grzesiek Opublikowano 17 Maja 2023 Opublikowano 17 Maja 2023 Do autora tematu.Po co chcesz to robić?Przecież samozaplon z natury pali i tak 2x mniej paliwa niż tej samej pojemnosci żarowy. No chyba ze chcesz mieć ciężki,duży silnik o mocy silnika 2,5ccm
Piciu Opublikowano 17 Maja 2023 Autor Opublikowano 17 Maja 2023 2 godziny temu, Grzesiek napisał: Do autora tematu.Po co chcesz to robić?Przecież samozaplon z natury pali i tak 2x mniej paliwa niż tej samej pojemnosci żarowy. No chyba ze chcesz mieć ciężki,duży silnik o mocy silnika 2,5ccm Witam, Model klasy TEXACO. Limitowana masą modelu ilość paliwa. 7 cm3. Czesi na tej ( lub zbliżonej ) ilości robią czasy ok. 5 min ! Mój pracuje 1 min .Nie chcą podzielić się wiedzą jak przerobić silnik. Piotr
symon5 Opublikowano 17 Maja 2023 Opublikowano 17 Maja 2023 7 cm3 to jak pamiętam mają zbiorniki do F2C mające silnik 2.5 cm3 i są one bardzo oszczędne ,a przypadkiem pojemności nie pomyliłeś bo jak na mój gust coś tu nie jest halo .
Grzesiek Opublikowano 17 Maja 2023 Opublikowano 17 Maja 2023 Podzielam zdanie Marka. Nie jest możliwe aby motor 10ccm palił 7cm paliwa na 5min.Kolego zapodaj zdięcie i dane tego modelu.Według przepisow to model twój nie moze ważyć więcej jak 3kg,a do tego to już 10cm silnik nie jest potrzebny.Miałem kiedyś lata 90 trenerka ważącego 2,5kg i latał na ruskim KMD 2,5cm. PS.przepisy texaco. https://m.facebook.com/1475407769362981/posts/2959031704333906/?locale=ar_AR&refsrc=deprecated&_rdr.
Nielot Opublikowano 17 Maja 2023 Opublikowano 17 Maja 2023 2 godziny temu, Grzesiek napisał: Podzielam zdanie Marka. Nie jest możliwe aby motor 10ccm palił 7cm paliwa na 5min.Kolego zapodaj zdięcie i dane tego modelu.Według przepisow to model twój nie moze ważyć więcej jak 3kg,a do tego to już 10cm silnik nie jest potrzebny.Miałem kiedyś lata 90 trenerka ważącego 2,5kg i latał na ruskim KMD 2,5cm. PS.przepisy texaco. https://m.facebook.com/1475407769362981/posts/2959031704333906/?locale=ar_AR&refsrc=deprecated&_rdr. No właśnie, chyba kolega Piotr coś namieszał. Przepisy mówią że ta dycha to max. (pewnie chodzi o stare benzynowce) a modelik z silnikiem 10 to coś na wyrost i to znaczny.
Piciu Opublikowano 17 Maja 2023 Autor Opublikowano 17 Maja 2023 Witam, Należy pamiętać iż klasa TEXACO USA różni się przepisami od TEXACO Europa. Poniżej podaję wytyczne dot. ilości paliwa w stosunku do masy. Podane czasy pracy silników reprezentacji czeskiej ( i włoskiej ) zostały zmierzone przez zawodników z naszej reprezentacji SAM Polska , którzy startowali na zawodach ME w Czechach w roku 2022. Masa modelu (gramy) paliwo (cm3) 0 - 600 1 cm3 601 - 1000 2 cm3 1001 - 1400 3 cm3 1401 - 1800 4 cm3 1801 - 2200 5 cm3 2201 - 2600 6 cm3 2601 - 3000 7 cm3 3001 - 3400 8 cm3 3401 - 3800 9 cm3 3801 - 4200 10 cm3 4201 - 4600 11 cm3 4601 - 5000 12 cm3 Pozdrawiam Piotr
d9Jacek Opublikowano 17 Maja 2023 Opublikowano 17 Maja 2023 1 godzinę temu, Nielot napisał: pewnie chodzi o stare benzynowce i to jest to, konwersja na benzynę a nie samopały kiedys dawno, dawno temu Maciek F. robił komwersję KMD 2,5 na benzynę...silnik pracował jak złoto przy minimalnym spalaniu paliwa a jak to zrobić...swieca iskrowa o gwincie takim jak żarowa + cewka zapłonowa + kondensator + czujnik Halla + bateria
Grzesiek Opublikowano 17 Maja 2023 Opublikowano 17 Maja 2023 A ja myslę ze to spalanie dychy 7cm na 5 min jest to absolutnie nie realne.Jak sobie przeliczysz cykle spalania to wydatek mieszaniny paliwowo-powietrznej nie pozwoli na zapłon.Będzie jej poprostu za malo.A nawet jezeli to ta dycha bedzie miala moc półtorówki.Przy wadze 10x większej niż 2,5ccm. 16 godzin temu, Piciu napisał: Kanały dolotowe zostały wypolerowane Nie wiem czy wiesz ale 2-takcie nie powinno sie takich zabiegów robić,ponieważ wewnątrz silnika zachodI skraplanie paliwa,a przecież nie oto chodzi.Robi się szlifowanie wyrownujące,jeżeli takowe potrzebna lub powiększanie kanałow ale nigdy nie na lustro.
witold_pi Opublikowano 17 Maja 2023 Opublikowano 17 Maja 2023 Pracował 1,5 minuty, gaźnik raczej dorobiony, śmigło przewymiarowane obroty 2,5-3 tys. Poza tym MVVS 10 do oltimera pasuje jak dupa pawiana do pingwina. Zamów sobie PAW 60 pod zawody na długotrwałość i będziesz Pan zadowolony ?
Paweł Prauss Opublikowano 17 Maja 2023 Opublikowano 17 Maja 2023 1 - zmniejszenie otworu w dyszy gaźnika i wydłużenie samej dyszy 2 - większe śmigło = mniejsze obroty 3 - modyfikacja składu paliwa - tu kłania się empiria to tak na początek ?
symon5 Opublikowano 18 Maja 2023 Opublikowano 18 Maja 2023 Właśnie obejrzałem inny filmik i na nim trochę ponad minutę ,swoją drogą powiedziałbym latają majestatycznie .Tak jak napisano duże przewymiarowane śmigło ,gażnik o małej dyszy i wysoki , być może rozprężony i dlatego używany na pierwszym filmie jest rozrusznik .Ręki nie dam uciąć ale w 5 minut zna 7cm3 , nie wierzę .
Granacik Opublikowano 18 Maja 2023 Opublikowano 18 Maja 2023 13 godzin temu, Paweł Prauss napisał: 1 - zmniejszenie otworu w dyszy gaźnika i wydłużenie samej dyszy Dyszy czy gardzieli gaźnika? Bo to robi różnicę.
symon5 Opublikowano 18 Maja 2023 Opublikowano 18 Maja 2023 Jak dla mnie to jest proste , jasne i zrozumiałe otwór dyszy gażnika a jego dysza . Nie trawię pytania .
Grzesiek Opublikowano 18 Maja 2023 Opublikowano 18 Maja 2023 Zapewne Błazej dyszę potraktował jako rozpylacz.a przelot przez gaźnik to gardziel.Tak czy siak Paweł miał na myśli Venturiego. 1
Granacik Opublikowano 18 Maja 2023 Opublikowano 18 Maja 2023 (pic from wiki) Gardziel to gardziel, dysza to dysza. W gardzieli może być zwężka Venturiego. Ktoś zimniejszy nie ten otworek i się zdziwi. 1
Rekomendowane odpowiedzi