Skocz do zawartości

Jak zmniejszyć zużycie paliwa w silniku MVVS 10 cm3 Diesel


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Kolegów,

 

Potrzebuję porady jak zmniejszyć zużycie paliwa w silniku Diesla MVVS 10 cm3. Wiem że Czesi mają na to metody , ale nie chcą się podzielić wiedzą. Kanały dolotowe zostały wypolerowane , przerobiony gaźnik , i rozpylacz , niestety te zabiegi nie wpłynęły na poprawę ekonomii silnika. Takie same silniki na takiej samej porcji paliwa potrafią pracować pięć razy dłużej !

Jeżeli ktoś zna jakieś ,,patenty" na wydłużenie czasu pracy , to proszę o pomoc.

 

Dziękuję z góry

 

Pozdrawiam

 

Piotr

Opublikowano

Jedyne co mi przychodzi do głowy, to to, że w 10cc dieslu powinien pracować gaźnik od żarowego 6,5-7,5. Jeśli to masz ogarnięte, to nie mam pomysłów.

  • Lubię to 1
Opublikowano

1. Po co?

2. Mniej eteru więcej oleju napędowego/nafty dopóki chce zapalić i chodzić.

3. Gaźnik z OS a o małej gardzieli lub wytoczyć samemu (nie rc)

4. Tłumik o małym oporze

5. Wyjąć podkładkę/dać cieńszą pod głowicą

Opublikowano

Do autora tematu.Po co chcesz to robić?Przecież samozaplon z natury pali i tak 2x mniej paliwa niż tej samej pojemnosci żarowy. No chyba ze chcesz mieć ciężki,duży silnik o mocy silnika 2,5ccm

Opublikowano
2 godziny temu, Grzesiek napisał:

Do autora tematu.Po co chcesz to robić?Przecież samozaplon z natury pali i tak 2x mniej paliwa niż tej samej pojemnosci żarowy. No chyba ze chcesz mieć ciężki,duży silnik o mocy silnika 2,5ccm

Witam,

 

Model klasy TEXACO. Limitowana masą modelu ilość paliwa. 7 cm3. Czesi na tej ( lub zbliżonej ) ilości robią czasy ok. 5 min ! Mój pracuje 1 min .Nie chcą podzielić się wiedzą jak przerobić silnik.

Piotr

Opublikowano

7 cm3 to jak pamiętam mają zbiorniki do F2C  mające silnik 2.5 cm3 i są one bardzo oszczędne ,a przypadkiem pojemności nie pomyliłeś bo jak na mój gust coś tu nie jest halo .

 

Opublikowano

Podzielam zdanie Marka. Nie jest możliwe aby motor 10ccm palił 7cm paliwa na 5min.Kolego zapodaj zdięcie i dane tego modelu.Według przepisow to model twój nie moze ważyć więcej jak 3kg,a do tego to już 10cm silnik nie jest potrzebny.Miałem kiedyś lata 90 trenerka ważącego 2,5kg i latał na ruskim KMD 2,5cm.

PS.przepisy texaco.

https://m.facebook.com/1475407769362981/posts/2959031704333906/?locale=ar_AR&refsrc=deprecated&_rdr.

Opublikowano
2 godziny temu, Grzesiek napisał:

Podzielam zdanie Marka. Nie jest możliwe aby motor 10ccm palił 7cm paliwa na 5min.Kolego zapodaj zdięcie i dane tego modelu.Według przepisow to model twój nie moze ważyć więcej jak 3kg,a do tego to już 10cm silnik nie jest potrzebny.Miałem kiedyś lata 90 trenerka ważącego 2,5kg i latał na ruskim KMD 2,5cm.

PS.przepisy texaco.

https://m.facebook.com/1475407769362981/posts/2959031704333906/?locale=ar_AR&refsrc=deprecated&_rdr.

No właśnie, chyba kolega Piotr coś namieszał. Przepisy mówią że ta dycha to max. (pewnie chodzi o stare benzynowce) a modelik z silnikiem 10 to coś na wyrost i to znaczny.

Opublikowano

Witam,

 

Należy pamiętać iż klasa TEXACO USA różni się przepisami od TEXACO Europa. Poniżej podaję wytyczne dot. ilości paliwa w stosunku do masy. Podane czasy pracy silników reprezentacji czeskiej ( i włoskiej ) zostały zmierzone przez zawodników z naszej reprezentacji SAM Polska , którzy startowali na zawodach ME w Czechach w roku 2022.

 

Masa modelu (gramy) paliwo (cm3)
0 - 600 1 cm3
601 - 1000 2 cm3
1001 - 1400 3 cm3
1401 - 1800 4 cm3
1801 - 2200 5 cm3
2201 - 2600 6 cm3
2601 - 3000 7 cm3
3001 - 3400 8 cm3
3401 - 3800 9 cm3
3801 - 4200 10 cm3
4201 - 4600 11 cm3
4601 - 5000 12 cm3

 

Pozdrawiam

 

Piotr

Opublikowano
1 godzinę temu, Nielot napisał:

pewnie chodzi o stare benzynowce

i to jest to,  konwersja na benzynę a nie  samopały

kiedys dawno, dawno temu  Maciek F. robił komwersję KMD 2,5 na benzynę...silnik pracował jak złoto  przy minimalnym  spalaniu paliwa

 

a jak to zrobić...swieca iskrowa Picture 3 of 4 o gwincie takim jak żarowa + cewka zapłonowa + kondensator + czujnik Halla + bateria

Opublikowano

A ja myslę ze to spalanie dychy 7cm na 5 min jest to absolutnie nie realne.Jak sobie przeliczysz cykle spalania to wydatek mieszaniny paliwowo-powietrznej nie pozwoli na zapłon.Będzie jej poprostu za malo.A nawet jezeli to ta dycha bedzie miala moc półtorówki.Przy wadze 10x większej niż 2,5ccm.

16 godzin temu, Piciu napisał:

Kanały dolotowe zostały wypolerowane 

Nie wiem czy wiesz ale 2-takcie nie powinno sie takich zabiegów robić,ponieważ wewnątrz silnika zachodI skraplanie paliwa,a przecież nie oto chodzi.Robi się szlifowanie wyrownujące,jeżeli takowe potrzebna lub powiększanie kanałow ale nigdy nie na lustro.

Opublikowano

Pracował 1,5 minuty, gaźnik raczej dorobiony, śmigło przewymiarowane obroty 2,5-3 tys. Poza tym MVVS 10 do oltimera pasuje jak dupa pawiana do pingwina. Zamów sobie PAW 60 pod zawody na długotrwałość i będziesz Pan zadowolony ?

Opublikowano

1 - zmniejszenie otworu w dyszy gaźnika i wydłużenie samej dyszy

2 - większe śmigło = mniejsze obroty

3 - modyfikacja składu paliwa - tu kłania się empiria 

to tak na początek

?

Opublikowano

Właśnie obejrzałem inny filmik i na nim trochę ponad minutę ,swoją drogą powiedziałbym latają majestatycznie .Tak jak napisano duże przewymiarowane śmigło ,gażnik o małej dyszy i wysoki , być może rozprężony i dlatego używany na pierwszym filmie  jest rozrusznik .Ręki nie dam uciąć ale w 5 minut zna 7cm3 , nie wierzę .

Opublikowano
13 godzin temu, Paweł Prauss napisał:

1 - zmniejszenie otworu w dyszy gaźnika i wydłużenie samej dyszy

 

Dyszy czy gardzieli gaźnika? Bo to robi różnicę.

Opublikowano

Zapewne Błazej dyszę potraktował jako rozpylacz.a przelot przez gaźnik to gardziel.Tak czy siak Paweł miał na myśli Venturiego.

  • Lubię to 1
Opublikowano

image.png.0588fde87fce05086231432479f8ef92.png

(pic from wiki)

 

Gardziel to gardziel, dysza to dysza. W gardzieli może być zwężka Venturiego. Ktoś zimniejszy nie ten otworek i się zdziwi. :P

 

  • Lubię to 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.