Piciu Opublikowano 16 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2023 Witam Kolegów, Potrzebuję porady jak zmniejszyć zużycie paliwa w silniku Diesla MVVS 10 cm3. Wiem że Czesi mają na to metody , ale nie chcą się podzielić wiedzą. Kanały dolotowe zostały wypolerowane , przerobiony gaźnik , i rozpylacz , niestety te zabiegi nie wpłynęły na poprawę ekonomii silnika. Takie same silniki na takiej samej porcji paliwa potrafią pracować pięć razy dłużej ! Jeżeli ktoś zna jakieś ,,patenty" na wydłużenie czasu pracy , to proszę o pomoc. Dziękuję z góry Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 16 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2023 Jedyne co mi przychodzi do głowy, to to, że w 10cc dieslu powinien pracować gaźnik od żarowego 6,5-7,5. Jeśli to masz ogarnięte, to nie mam pomysłów. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witold_pi Opublikowano 17 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2023 1. Po co? 2. Mniej eteru więcej oleju napędowego/nafty dopóki chce zapalić i chodzić. 3. Gaźnik z OS a o małej gardzieli lub wytoczyć samemu (nie rc) 4. Tłumik o małym oporze 5. Wyjąć podkładkę/dać cieńszą pod głowicą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 17 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2023 Do autora tematu.Po co chcesz to robić?Przecież samozaplon z natury pali i tak 2x mniej paliwa niż tej samej pojemnosci żarowy. No chyba ze chcesz mieć ciężki,duży silnik o mocy silnika 2,5ccm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
symon5 Opublikowano 17 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2023 Turbinka Kowalskiego 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piciu Opublikowano 17 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2023 2 godziny temu, Grzesiek napisał: Do autora tematu.Po co chcesz to robić?Przecież samozaplon z natury pali i tak 2x mniej paliwa niż tej samej pojemnosci żarowy. No chyba ze chcesz mieć ciężki,duży silnik o mocy silnika 2,5ccm Witam, Model klasy TEXACO. Limitowana masą modelu ilość paliwa. 7 cm3. Czesi na tej ( lub zbliżonej ) ilości robią czasy ok. 5 min ! Mój pracuje 1 min .Nie chcą podzielić się wiedzą jak przerobić silnik. Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
symon5 Opublikowano 17 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2023 7 cm3 to jak pamiętam mają zbiorniki do F2C mające silnik 2.5 cm3 i są one bardzo oszczędne ,a przypadkiem pojemności nie pomyliłeś bo jak na mój gust coś tu nie jest halo . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 17 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2023 Podzielam zdanie Marka. Nie jest możliwe aby motor 10ccm palił 7cm paliwa na 5min.Kolego zapodaj zdięcie i dane tego modelu.Według przepisow to model twój nie moze ważyć więcej jak 3kg,a do tego to już 10cm silnik nie jest potrzebny.Miałem kiedyś lata 90 trenerka ważącego 2,5kg i latał na ruskim KMD 2,5cm. PS.przepisy texaco. https://m.facebook.com/1475407769362981/posts/2959031704333906/?locale=ar_AR&refsrc=deprecated&_rdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 17 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2023 2 godziny temu, Grzesiek napisał: Podzielam zdanie Marka. Nie jest możliwe aby motor 10ccm palił 7cm paliwa na 5min.Kolego zapodaj zdięcie i dane tego modelu.Według przepisow to model twój nie moze ważyć więcej jak 3kg,a do tego to już 10cm silnik nie jest potrzebny.Miałem kiedyś lata 90 trenerka ważącego 2,5kg i latał na ruskim KMD 2,5cm. PS.przepisy texaco. https://m.facebook.com/1475407769362981/posts/2959031704333906/?locale=ar_AR&refsrc=deprecated&_rdr. No właśnie, chyba kolega Piotr coś namieszał. Przepisy mówią że ta dycha to max. (pewnie chodzi o stare benzynowce) a modelik z silnikiem 10 to coś na wyrost i to znaczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piciu Opublikowano 17 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2023 Witam, Należy pamiętać iż klasa TEXACO USA różni się przepisami od TEXACO Europa. Poniżej podaję wytyczne dot. ilości paliwa w stosunku do masy. Podane czasy pracy silników reprezentacji czeskiej ( i włoskiej ) zostały zmierzone przez zawodników z naszej reprezentacji SAM Polska , którzy startowali na zawodach ME w Czechach w roku 2022. Masa modelu (gramy) paliwo (cm3) 0 - 600 1 cm3 601 - 1000 2 cm3 1001 - 1400 3 cm3 1401 - 1800 4 cm3 1801 - 2200 5 cm3 2201 - 2600 6 cm3 2601 - 3000 7 cm3 3001 - 3400 8 cm3 3401 - 3800 9 cm3 3801 - 4200 10 cm3 4201 - 4600 11 cm3 4601 - 5000 12 cm3 Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 17 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2023 1 godzinę temu, Nielot napisał: pewnie chodzi o stare benzynowce i to jest to, konwersja na benzynę a nie samopały kiedys dawno, dawno temu Maciek F. robił komwersję KMD 2,5 na benzynę...silnik pracował jak złoto przy minimalnym spalaniu paliwa a jak to zrobić...swieca iskrowa o gwincie takim jak żarowa + cewka zapłonowa + kondensator + czujnik Halla + bateria Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 17 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2023 Myślę, ze kolega Piotr wie o czym mówi: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 17 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2023 A ja myslę ze to spalanie dychy 7cm na 5 min jest to absolutnie nie realne.Jak sobie przeliczysz cykle spalania to wydatek mieszaniny paliwowo-powietrznej nie pozwoli na zapłon.Będzie jej poprostu za malo.A nawet jezeli to ta dycha bedzie miala moc półtorówki.Przy wadze 10x większej niż 2,5ccm. 16 godzin temu, Piciu napisał: Kanały dolotowe zostały wypolerowane Nie wiem czy wiesz ale 2-takcie nie powinno sie takich zabiegów robić,ponieważ wewnątrz silnika zachodI skraplanie paliwa,a przecież nie oto chodzi.Robi się szlifowanie wyrownujące,jeżeli takowe potrzebna lub powiększanie kanałow ale nigdy nie na lustro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witold_pi Opublikowano 17 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2023 Pracował 1,5 minuty, gaźnik raczej dorobiony, śmigło przewymiarowane obroty 2,5-3 tys. Poza tym MVVS 10 do oltimera pasuje jak dupa pawiana do pingwina. Zamów sobie PAW 60 pod zawody na długotrwałość i będziesz Pan zadowolony ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 17 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2023 1 - zmniejszenie otworu w dyszy gaźnika i wydłużenie samej dyszy 2 - większe śmigło = mniejsze obroty 3 - modyfikacja składu paliwa - tu kłania się empiria to tak na początek ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
symon5 Opublikowano 18 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2023 Właśnie obejrzałem inny filmik i na nim trochę ponad minutę ,swoją drogą powiedziałbym latają majestatycznie .Tak jak napisano duże przewymiarowane śmigło ,gażnik o małej dyszy i wysoki , być może rozprężony i dlatego używany na pierwszym filmie jest rozrusznik .Ręki nie dam uciąć ale w 5 minut zna 7cm3 , nie wierzę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Granacik Opublikowano 18 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2023 13 godzin temu, Paweł Prauss napisał: 1 - zmniejszenie otworu w dyszy gaźnika i wydłużenie samej dyszy Dyszy czy gardzieli gaźnika? Bo to robi różnicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
symon5 Opublikowano 18 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2023 Jak dla mnie to jest proste , jasne i zrozumiałe otwór dyszy gażnika a jego dysza . Nie trawię pytania . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 18 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2023 Zapewne Błazej dyszę potraktował jako rozpylacz.a przelot przez gaźnik to gardziel.Tak czy siak Paweł miał na myśli Venturiego. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Granacik Opublikowano 18 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2023 (pic from wiki) Gardziel to gardziel, dysza to dysza. W gardzieli może być zwężka Venturiego. Ktoś zimniejszy nie ten otworek i się zdziwi. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi