Skocz do zawartości

Su 29 50E Sebart


Rekomendowane odpowiedzi

Z tymi wtykami, też miałem kilka takich przypadków. Niby standardowy Hitec-a a nie chciały wejść w gniazda w odbiorniku JR-a. Musiałem się bawić w szlifowanie, bo zbyt duże były :)

 

A co do odejmowania masy, myśle, że nie ma co już przesadzać. Model wyszedł ci bardzo leciutko i na pewno będzie pięknie latał. Z niecierpliwością czekam na relacje z oblotów tego cuda ;D

Co do podwozia, to tutaj trzeba się zastanowić, albo druty jeśli to nie bedzie zdawać egzaminu, można też spróbować założyć większe koła piankowe np. 70mm lub większe.

 

a tak z innej beczki to też się zdecydowałem narazie włożyć OS 55AX do mojej Extry 300 z EF, dzisiaj zamówiłem łoże i tłumik (Slimline-a PIITTS Q-series). Zobaczymy jak będzie się sprawował, jak nie to kupie jakiegoś Saiciaka :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 323
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
na napedzie elektrycznym wychodzi 2800-3000g z pakietem u mnie 2050+170g paliwo

Przepraszam że się wtrącam ale jaki silnik i pakiet Ty widziałeś w tym modelu że ważył 2800 :shock: Porównywałem elektryka z silnikiem os-max 55AX i napęd elektryczny wychodzi cały (silnik, regiel, pakiet, ubec) <750g. A sam Os-max waży 520 + galanteria(zbiornik, paliwo) waga wyjdzie podobna a Ty dołożyłeś do tego tylko 600g :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak wyposażenie zalecane przez producenta

 

Red/Green version

Red/Blue version

Wing Span 61 in

Lenght 61 in

Weight: 84,6 oz RTF less battery

Radio: 4-Channel with 4 standard servos

Engine: Hacker A50-16S 368.5g)

ESC: X70 SBec-Pro 55g

Battery: Flight Power 564g

3300-6S or 3700-6S

Propeller: APC 17x8E

 

 

 

ten zalecany napęd waży 987g bez dodatkowego pakietu na odbiornik jakieś 100g Dolicz jeszcze skrzynkę na silnik elektryczny + 8 śrub metalowych m3 aby to wszystko poskręcać dodatkowe 60g. Po podsumowaniu całość daje 1147g

Os max waży 509g na oryginalnym tłumiku. Jak pewnie zauważyłeś ja mam tłumik pitts i silnik waży z nim około 480g do tego zbiornik 170ml/g + serwo micro, czyli jakieś 660g wychodzi + łoże, które odchudziłem

 

Uwierz, że za wszelka cenę starałem się dobrać napęd elektryczny nawet powycinałem otwory na chłodzenie, bo byłem zdecydowany na elektryka jednak ta waga mnie zdołowała :P . Różne silniki i pakiety brałem pod uwagę i za każdym razem wychodziło to tragicznie wagowo.Na tym os max-e mam bardzo niską wagę modelu i wystarczający do 3D zapas mocy

 

Z tymi wtykami, też miałem kilka takich przypadków. Niby standardowy Hitec-a a nie chciały wejść w gniazda w odbiorniku JR-a. Musiałem się bawić w szlifowanie, bo zbyt duże były :)

 

 

a tak z innej beczki to też się zdecydowałem narazie włożyć OS 55AX do mojej Extry 300 z EF, dzisiaj zamówiłem łoże i tłumik (Slimline-a PIITTS Q-series). Zobaczymy jak będzie się sprawował, jak nie to kupie jakiegoś Saiciaka :wink:

 

To jeszcze inny tłumik niz ja kupiłem ?? No i te kółka o których mówisz 70mm faktycznie wtedy pokana wszystkie dziury, ale ten model nie zasługuje na to żeby go tak oszpecić :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radku myślę że wymieniać podwozie to nie ma za bardzo sensu bo jeżeli lądujesz na trawie to lepiej mieć podwozie alu, jest mniej wrażliwe w odróżnieniu od węglowego ( takie jest moje zdanie z doświadczenia) Węglowe podwozie dobrze spisuje się na twardej nawierzchni a trawa to zawsze trawa nigdy nie wiesz na 100% czy nie zachaczysz coś twardszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko u nas na lotnisku sa miejscami takie dziury, że całe kółko wpada wtedy drut mocno sie poddaje i model jedzie dalej na podwoziu alu niestety wyrywa klocek miałem tak w fun flaju z 5 razy pod rzad az wkoncu dałem druty.Z tym wegleowym na trawie to faktycznie racja alu troszke pracuje przód tył wegiel nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te kalkulatory to bardzo optymistyczne w praktyce na tak wielkim smigle jest zawsze grubo z A na 4 celach tymbardziej.Pewnie patrzyłeś na silnki Dualsky na forach internetowych są specyfikacje po podpięciu miernika wygląda to całkiem inaczej niż w kalkulatorze pobór który podałes 46A jest na smigłe 14x7 pakiet 3700 starcza na 7 min lotu max :x

 

Tutaj parametry Dualskiego testy robiło Tomek z naszego forum

 

http://www.nastik.pl/dualsky-xm4260ca4-p-643.html

Na śmigle 12x6 osiąga ok. 2,8 kg ciągu przy ok 46 A .

Lub 11x7 3-łopatowe o 100 g mniejszy ciąg .

 

 

 

Film z oblotu będzie oczywiscie o ile model będzie chciał latać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Niestety musze czekać na druty 4,5mm na podowzie bo z tego co widzę na łące pojawiły się kępki trawy a na blaszaku przy pierwszym lądowaniu będzie rozwalone pół kadłuba nie chce doprowadzacćdo samozniszczenia, wiec zrobie w tym tyg nowe podwozie i jak pogoda pozwoli to oblatam model w sobote lub niedziele.Nie lubie ciagle czegos poprawiac chce ten model przyszykowac tak żeby w sezonie nic nie robić przy nim tylko latać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, muszę czekać na druty 4,5mm na podwozie.

Z tego, co widzę, na łące pojawiły się kępki trawy, a na blaszaku(podwoziu) przy pierwszym lądowaniu, będzie rozwalone pół kadłuba.

Nie chce doprowadzać do samozniszczenia, wiec zrobię podwozie jeszcze w tym tygodniu.

Jak będzie nowe podwozie i pogoda pozwoli, to oblatam w sobotę lub niedziele.

 

Pozwoliłem sobie przetłumaczyć, bo tym razem Radku, nie mogłem załapać tego zawiłego zdania.

Po za tym powodzenia w oblocie. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dawno nic tu nie pisałem , ale to nie znak, że model już jest w piecu niestety, ale mam problem z silnikiem i to nie tylko ja, ale kolega, który kupił tez 55AX ma to samo.Przy idealnym ustawieniu silnika w poziomie wszystko jest ok wchodzi na obroty idealnie nawet kiedy zostawie go na minnute na bardzo niskich wolnych i dam ostro w palnik wchodzi jak błyskawica.Problem zaczyna sie w pionie jak gazuje jest ok, ale kiedy tylko silnik pochodzi na wolnych w tej pozycji potem juz nie chce wejsc na pełne obroty dusi się i gasnie :crazy: :crazy:.Wyznaje zasade jak nie chodzi to nie latam bo wiem, że mnie pokusi cos wywinąc nisko i moze to byc tragiczne w skutkach.Pisałem już do goscia z Włoch Nassi twierdzi, ze lata na swiecy os 8 z paliwem 16% nitro i jest ok. U mnie to sie nie sprawdza.Może kwestia tego, że przepaliłem dopieroz 15 zbiorników, ale wg mnie po takiej ilosci paliwo ten silnik jest dawno dotarty, bo jak wiadomo OS-y sa dobrze dopasowane precyzyjna robota, więc nie wymagaja zbyt wiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie miałem 46AX 46LA i było idealnie po dotarciu wyregulowałem srubke składu mieszanki i silnik chodził w kazdej pozycji w pionie mozna było trzymac go n wolnych do woli a potem po ostrym dodaniu gazu wchodził na obroty tak samo jak w poziomie. W55 słychac wyraznie taki efekt jak w MVVS jakby przy otwieraniu przepustnicy wyciskał powietrze gaznikiem, lekki syk i spadają obroty

 

PS inne 46 na naszym lotnisku też regulowalismy z kolegami i chodziły bajecznie ta 55-a albo jest jakas wadliwa z tym nowym gaznikiem albo jest jeszcze cos o czym zapomniałem chociaż watpie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radek, a odpowiedz na jedno - w jakiej figurze, w jakiej sytuacji latając modelem będąc w pozycji pionowej silnik jest przez DŁUŻSZĄ chwilę na wolnych obrotach ? Dziób do dołu i lecąc poziomo lub lekko w dół to tak - to rozumiem ale dziób w górę ?? Dlaczego "wszyscy" sprawdzają - "po odpaleniu" obroty silnika w pionie - ale na maxa a nie minimalne ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy podchodze do zawisu nisko musze przeleciec nad ziemią 30cm dobre 100m aby wytracic szybkosc i wtedy silnik chodzi na wolnych potem zaciągam ster wysokosci i silnik nie może sie przydusic bo konczy sie to katastrofą.Jezeli nie zbiera sie w kazdej pozycji nie nadaje sie dla mnie do latania bo predzej czy pózniej zgasnie w powietrzu.Każdy silnik, który da sie tak wyregulowac w pionie potem odpłaca sie nezawodnoscia przez wiele sezonów

 

tak musi to bzykac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Ja też miałem nie dawno problem z 46 AX ,problem był taki jak opisywał radek872 ,ale pomyślałem że tylko wtedy gaśnie ,zawisów nie będę robił,wiec odpalam sprawdzam na ziemi ,jeszcze do pionu na wysokich nie gaśnie (nawet był lekko przelany) i w powietrze.Niestety zaraz po starcie silnik gaśnie.Sprawdzałem z 15 razy zbiornik ,świece, paliwo i nic. Pomyślałem żeby wystartować na przelaniu , odkreciłem iglice tak połowę obrotu i góra.Zaraz po starcie silnik wszedł na super obroty i chodzi jak wczesniej na ziemi, nigdy nie gaśnie nawet przy długim trzymaniu na niskich i podejściu do zawisu nawet się nie zadusi :D Zawsze teraz tak startuje nawet nie którzy na lotnisku się dziwią czego w pierwszych sekundach taki przelany ,nie wiem jaka jest przyczyna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.