Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co ja się naszukałem tego wątku wcześniej, a teraz niechcący znalazłem. To może wkleję linka bo do tamtego nie można juz komentować, ale poczytać można

 

Opublikowano

Kwestia środka ciężkości jest dość zagmatwana. Znalazłem parę wątków o tym modelu.

Taka ciekawostka. Instrukcja zaleca SC  w 245mm od tej kropki na kadłubie, która jest przedłużeniem wirtualnym linii natarcia skrzydeł. Na rcgroups pisza o odległości 4 cale, 4,5cale, 145mm, 120mm od wlotów.

Tak że jest ciekawie. Wszystkie wymiary na zdjęciu wyglądają tak

image.thumb.png.735df98793c25c9177704b7d76959017.png

 

No nic, przeliczę po swojemu, bo sądzę, że producent nie policzył skrzydeł pasmowych, albo go porzucam na pusto.

Dla porównania w moim starym f-18 parkflayerze SC było gdzieś tutaj

image.thumb.png.c21acf6c71eecbefcffa64f6ecde78cd.png

Opublikowano

Trochę pokleiłem, nic szczególnego, żeby się chwalić w międzyczasie. Klasyka.  Rurki węglowe w skrzydła, cztery serwa. W każdym razie bryła juz jest.

Zrobiłem test SC ustawionego na 10cm od wlotu.

Kąt sterów płytowych ustawiłem na taki, korekta będzie po oblocie

20230716_115826.thumb.jpg.b3ef1acf13de1f53bb87a4cadbb90724.jpg

 

Testy środka ciężkości

Opublikowano
On 7/8/2023 at 10:16 PM, robertus said:

Instrukcja zaleca SC  w 245mm od tej kropki na kadłubie, która jest przedłużeniem wirtualnym linii natarcia skrzydeł. Na rcgroups pisza o odległości 4 cale, 4,5cale, 145mm, 120mm od wlotów.

Srodek ciezkosci w instrukcjach jest czesto ekstremalnie zachowawczy (mocno ciezki z przodu). Kazdy moj model ma go przesuniety mocno w tyl. Freewing Gripen na przyklad lata najlepiej jak sie przesunie go o 5cm w tyl (moj ma chyba 5.5cm w tyl)
To tez troche kwestia wlasnych preferencji/umiejetnosci i tego czy uzywa sie duzo expo w nadajniku oraz gyro w modelu.
Te trzy wartosci jakie podales sa w zakresie 15% od siebie.

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
16 godzin temu, robertus napisał:

Model jest już w sumie gotowy do oblotu. Pomaluję go po oblocie.

 

Robert.

nie wiem jak inni, ale ja bardzo czekam na szczegóły zastosowanych rozwiązań i wyposażenia... :-) Pochwalisz się?

Opublikowano

W sumie nie ma czym.

Rozpiętość: 111cm

Długość: 160cm

EDF FMS 70mm 4S

Akumulator 4S 3000mAh

Waga do lotu 1650g

Serwa lotki, taileron, kierunek.
Tak wygląda zamontowany edf. Oblałem go pianą dla wzmocnienia mocowania i utworzenia tuneli. Nie, nie są gładkie.
Za edf zrobiłem po prostu kierownicę która rozdziela powietrze na dwa strumienie
6dee388e5100bbc4ec147e88dfa4394c.jpg

A tak wygląda kieszeń na akumulator pod kabina pilota.
Na razie muszę do ważyć mu ogon 10g ciężarkiem.
3a21fd834968cb8beb9afd37e03c043e.jpg
 

Opublikowano

Powodzenia przy oblocie! 
Jeśli jeszcze nie zdecydowałeś się co do wyboru malowania to od siebie mogę zasugerować wzór zaprezentowany przez Kanadyjczyków na Tiger Meet 2003.

CF-18 Tiger Bird


Tak, wiem, że to CF-18, a nie F/A-18C. Jednak ciekawe malowanie jest warte małego odstępstwa :D 

 

Opublikowano

Poszedłem tym tropem i dmuchnąłem dyszami na wagę. Ot prosty test. Waga ugięła się tylko na 850 gramów.

Porównanie z F-16? 1400 gramów

Tadam!

 

No nic nie będzie makietowo ale będzie skutecznie.

Z takim tunelem mam 1400 gramów

 

20230829_185234.thumb.jpg.bafcfffa361378b43ef456aa46b9be3d.jpg

20230829_185246.thumb.jpg.90799706dc12948bcbf6b74b697338bc.jpg

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.