Skocz do zawartości

Blejzyk First +


Piotrek_F3J
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Powoli będę się przymierzał do składania First+ produkcji blejzyk,model będzie sterowany-wysokość,kierunek,silnik. Cały zestaw waży jak na razie 600g ,więc docelowo model będzie ważył 900 -1000g . Czy doradzi ktoś jaki włożyć tam silnik ? Wznoszenie pod kątem 45st będzie wystarczające. Płaty lepiej polakierować lakierem/żywica czy oklejać folia ? Liczę na podpowiedzi bardziej doświadczonych modelarzy.

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w moim First + mam ten silnik:

https://hobbyking.com/en_us/turnigy2836-brushless-outrunner-1000kv.html

 

Silnika tego już co prawda nie kupisz, ale możesz poszukać czegoś o podobnych parametrach. Silnik o tej średnicy łatwo się mieści z przewodami. Ciąg wystarczający na wznoszenie pod kątem 45 stopni a nawet więcej. U mnie w połączeniu z pakietem 3S 2200 mAh też się dobrze wyważa bez konieczności jakiegokolwiek balastu.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.10.2023 o 14:07, Artur Lis napisał:

Prawie unikam, oklejania folią  skrzydeł styrodur - fornir .

Bardziej do mnie przemawia lakier samochody 2k kładziony poprzez natrysk pistoletem lakierniczym .

A to już gotowe płat po lakierowaniu 2k 

f3f1.jpg

f3f 2.jpg

f3f3.jpg

Wygląda bardzo ładnie! Zdradzisz jaki lakier używasz ? I jakim papierem przed natryskiem szlifujesz skrzydło ? 

Usterzenie będzie klasyczne Patryk :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak klasyczne to wrzuć dane modelu w ten arkusz:
http://www.tailwindgliders.com/files/Sailplane Calc Cruciform Tail May 2016.zip

 

I pokaż co wychodzi :)

Szkoda fajnego modelu (bo First calkiem fajnie lata), żeby się potencjalnie słabiej prowadził

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Piotrek_F3J napisał:

Wygląda bardzo ładnie! Zdradzisz jaki lakier używasz ? I jakim papierem przed natryskiem szlifujesz skrzydło ? 

 

 Proszę , 

Ja to  robię tak, gruntuje skrzydło żywicą epoksydową rzadką rozprowadzam ją "" Kartą stałego klienta "" 

Na połówkę skrzydła o rozpiętości 1 - 1,3m  rozrabiam żywicy 10gram i tyle jej na to potrzeba .Więcej żywicy nie mam co rozrabiać bo i tak jest jej  za dużo . Po około 20godzinach powtarzam robotę, drugą warstwę  żywicą .  Żywica ma tu zadanie zamknąć wszystkie pory forniru i zagruntować aby się lakier nie przesiąkł przez fornir do rdzenia styropianowego / styrodurowego . Po utwardzeniu żywicy robię delikatny szlif papierem o gradacji 220 , 320 , 400, 800  odtłuszczam Acetonem i maluje natryskowo .

Lakier akrylowy bezbarwny NOVAKRYL 540

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Artur Lis napisał:

 Proszę , 

Ja to  robię tak, ...Żywica ma tu zadanie zamknąć wszystkie pory forniru i zagruntować aby się lakier nie przesiąkł przez fornir do rdzenia styropianowego / styrodurowego .

Kiedyś dawno temu uświadomiłem sobie że fornir jest klejony zazwyczaj na żywice do rdzenia styropianowego a niektórzy producenci dają tkaninę szklaną dla wzmocnienia jako przekładkę więc lakier nawet jak przesiąknie to nic nie zrobi styropianowi. 

Ja stosowałem prze wiele lat kilka metod w zależności jak się chce mieć model: np. na lekko wystarczy sam lakier,  jak bardzo elegancko ale nam na  wadze nam nie zleży to wyrównanie szpachlówką dla zakrycia por ( u Ciebie robi to żywica), szlifowanie na to lakier potem pasta polerska tak żeby mucha nie mogła stanąć i robiła szpagat,  a jak nie zleży nam mocno na wadze a bardziej na estetyce i zabezpieczeniu skrzydła na długie lata przed śladami wszelkich uszkodzeń od roślinności, patyków kamyków itp. przy lądowaniu to folia reklamowa oracover https://www.oracover.de/film/oracover przyklejana na zimno. Ale do mniejszych modeli lepiej na lekko czyli tylko sam lakier wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, horn3t napisał:

a jak nie zleży nam mocno na wadze a bardziej na estetyce i zabezpieczeniu skrzydła na długie lata przed śladami wszelkich uszkodzeń od roślinności, patyków kamyków itp. przy lądowaniu to folia reklamowa oracover https://www.oracover.de/film/oracover przyklejana na zimno. 

 

Właśnie mam zamiar oklejać teraz model taką folią i zastanawiam się czy wybrać folię matową czy błyszczącą. Moje wątpliwości wynikają z tego, że w sumie miałem 3 modele First Plus. Dwa pomalowane, ale nie "na lustro" a raczej z powierzchnią matową i te latały bardzo dobrze. Jeden był oklejony folią modelarską błyszczącą, na połysk i tego się szybko pozbyłem, bo nie latał najlepiej. 

Temat czy lepsza powierzchnia idealnie gładka czy nie był już nie raz poruszany, ale jakichś jednoznacznych wniosków chyba nigdy nie było. Stąd jestem ciekaw opinii. Może też Patryk się odniesie do tematu jak to wygląda przynajmniej w takich starszych profilach jaki jest np. w First.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, dariuszj napisał:

 

 Stąd jestem ciekaw opinii. Może też Patryk się odniesie do tematu jak to wygląda przynajmniej w takich starszych profilach jaki jest np. w First.

Ogólnie to tak, z grubsza to może tak wyglądać.

Tzn. SD7037 jest profilem bardzo nośnym, a przez to w takim modelu ma problemy z separacją laminarną. A niegładka powierzchnia trochę temu radzi.

 

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.