Motylasty Opublikowano 4 Lutego 2008 Opublikowano 4 Lutego 2008 Heniu widzę, że przyjdzie mi nic innego jak tylko poszerzyć bramę wjazdową na działkę, bo mniemam iż przejazdem ponownie zaszczycisz mnie razem ze swym Tigerkiem. Oby do wiosny, już nie mogę się doczekać by Go sfotografować w powietrzu.
Bobo Opublikowano 9 Lutego 2008 Opublikowano 9 Lutego 2008 Panie Heniu !Dziwi mnie ze kupil pan zestaw u Clarka (DH82A-Tiger Moth)za ok 600 € i nie kupil Pan zaraz tych zabkowanych paskow €5,30-za 16,05 Metra.Mysle ze budowa tego skaplikowanego urzadzenia do zabkowania to poprostu niewypal???MFG.Henry.
MareX Opublikowano 27 Lutego 2008 Autor Opublikowano 27 Lutego 2008 Dzisiejsze moje drogi zawiodły mnie znowu do "matecznika pasjonata", czyli do naszego Henia, gdzie stał poskładany jego ostatni, przecudnej urody model. Czekał wręcz na aparat foto, więc go nie zawiodłem i pstrykałem. Tak sobie stał: więc też od razu pierwsze ujęcie. A później już poleciało: z bliższej odległości i zacząłem znowu wpatrywać się w szczegóły i drobiazgi, których trochę, a raczej znaczna ilość, przybyła. np. owiewki przed kabinami, druga dysza Ventouriego, czy chodniki na skrzydłach. Tak te chodniki z bliska się prezentują, ale najlepsze są w nich /czego niestety nie widać zbyt dobrze/ boczne ograniczniki, aby butami panowie piloci w burtę kadłuba nie kopali /wyższy ogranicznik/ i w drugiej strony niższy, aby noga na płótno skrzydłą się nie ześlizgnęła. to zakończenie kadłuba w części ogonowej , stosowane przy niektórych TM-ach. Zwróćcie uwagę na te łebki śrub mocujących owiewkę. Linki napędów sterów całkowicie zgodne z oryginałem i znaczek przynależności klubowej do "Latających Tygrysów" A to "ustrojstwo" to też kopia z oryginału i zagadka: do czego to służy i co pokazuje skala, która tu jeszcze nie jest odwzorowana? Schodek do wchodzenia nad silnik celem tankowania maszynki i sprawdzania poziomu oleju. Widok od frontu i śmigiełko, które ma bez żadnych problemów ciągnąć tę już ok. 15 kg maszynę. Teraz dwie foty wykonawcy tego "ptaszęcia" : i Heniu z całym swym słusznym wzrostem, przy którym to dobrze widać wielkość modelu. W takim stanie gotowości do lotu, nie ma najmiejszych szans na wyjęcie modelu z pokoju, a i we fragmentach też są problemy z wniesieniem ich do i z pokoju. I jeszcze jedna uwaga. Zwróćcie uwagę na nieukrywany przez Henia frasunek rysujący się na Jego licu. Bo ma chłopisko problem nie lada. Kto i gdzie mu to bezpiecznie oblata? Ta troska przełożyła się na wyrażoną jakby mimochodem uwagę Henia, że pewnie by i to oddał za niewygórowaną i rozsądną cenę, komuś kto odważyłby się tym latać i miał po temu warunki. Ale jest to autentycznie Henia problem i w tej materii ja nic raczej nie jestem Mu w stanie pomóc. A co Wy o tym sądzicie?
Henryk S. Opublikowano 29 Lutego 2008 Opublikowano 29 Lutego 2008 Nasz MareX lubi zadawać zagadki. Widzę że ta okazała sie zbyt trudna do odgadnięcia,może ja pomogę. Tak to ,,ustrojstwo''będzie wyglądało po założeniu skali,jak na tej fotce.
klif5 Opublikowano 29 Lutego 2008 Opublikowano 29 Lutego 2008 No myślałem że to ustrojstwo do mierzenia pochylenia samolotu a to jest prędkościomierz :?:
jędrek Opublikowano 29 Lutego 2008 Opublikowano 29 Lutego 2008 Witam Trudna nie trudna . Prędkościomierz. Pisaliśmy z klifem razem.
darkarll Opublikowano 25 Maja 2008 Opublikowano 25 Maja 2008 Witam Tiger Moth z Kraśnika właśnie wykonał swoje pierwsze loty , silnik ZG 38 cm z przekładnią , śmigło 32/18 , napęd daje niesamowity ciąg i cudowne brzmienie , podczs pierwszego lotu silnik zgasł ( okazało się że gaźnik był zanieczyszczony) jednak pilot oblatywacz Darek Frączek posadził maszyne delikatnie i precyzyjnie ( drżenie rąk i przyśpieszona akcja serca ustąpiła dopiero po kilkunastu minutach ) nie będę się rozpisywał jak model lata , bo to poprostu trzeba zobaczyć i jeszcze podziękowania dla Pana Henia za udostępnienie planów dzięki którym można było dokończyć budowę Pierwszy start i kilka fotek
Eryk Opublikowano 25 Maja 2008 Opublikowano 25 Maja 2008 Model jest przepiękny i super się prezentuje gratuluje udanego oblotu i oby tak dalej.
TomekP Opublikowano 26 Maja 2008 Opublikowano 26 Maja 2008 Panie Heniu, a jak się czuje Pana tiger moth? Ulotniony?
Henryk S. Opublikowano 26 Maja 2008 Opublikowano 26 Maja 2008 Myślę Dariuszu Frączek że przeglądasz to forum,więc gratuluje pięknego modelu i udanego oblotu. To jest właśnie to,silnik 38cm3 z przekładnią,piękne brzmienie tego silnika,aż przyjemnie posłuchać. Teraz się zastanawiam nad moim napędem,czy zostawić tego MVVS 58cm3 lub zamjenic na ZG 38 z przekładnią. Tomku mój Tiger Moth jeszcze nie ulotniony,całkowity brak czasu na dokończenie. W pierwszej kolejności czeka na ulotnienie,potężny model który buduję,tylko jak kiedyś napisał MareX na zawsze w glebie uziemiony. Po ulotnieniu tego modelu będę miał bardzo dużo czasu,na dokończenie Tiger Moth i budowe następnej makiety.
TomekP Opublikowano 27 Maja 2008 Opublikowano 27 Maja 2008 W takim razie czekamy na ciąg dalszy relacji
Gość Anonymous Opublikowano 13 Czerwca 2010 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Witam, jestem z Wrocławia. Nazywam sie Sławomir. Modelarstwem param się już 45 lat. Pragnę zatelefonować do kolegi w sprawie Tiger Moth-a .Za kilka dni będę miał taki model. Czy mogę poprosić o nr telefonu? Sławek
MareX Opublikowano 14 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2010 Najskuteczniejszy sposób kontaktowania się z każdym z naszych użytkowników i kolegów forumowych jest poprzez "PW", albo maila, jeśli taki jest podany przez użytkownika. Pod każdym z wpisów zobaczysz takie małe prostokąciki i jednym z nich jest "PW". Naciśnij na ten prostokąt i po wyświetleniu się okna wpisz temat a nast. treść listu. Napiszesz Heniowi co Cię interesuje, on Ci niewątpliwie odpowie w ten sam sposób, a i być może poda swój nr telefonu. Tak przy okazji sugeruję zapoznanie się z naszym regulaminem i "powciskanie" różnych przycisków, aby zapoznać się z działaniem forum, jako takiego. No i coś więcej o swoich osiągnięciach modelarskich. W końcu tak długoletnia przktyka, to nie w kij dmuchał... :wink:
Gość Anonymous Opublikowano 8 Lipca 2010 Opublikowano 8 Lipca 2010 Witam, pragnę przedstawić relację z przygotowania Tiger Motha do lotu. Kilka dni temu przyszedł zamówiony u Toni Clarka silnik ZG38 z przekladnią i śmigłami. Dużo czasu zajęło przygotowanie do montażu. Toni Clark był bardzo cierpliwy i odpisywał na wszystkie moje pytania. Montaż silnika i tłumika wymagał wielu przeróbek w kadłubie. Ssanie zimnego powietrzna przez ,choke'' wymagało wycinania dodatkowych o tworów. Silnik po zamontowaniu został odpalowny. To wielka radość uruchamiać pierwszy raz taki silnik. Wbrew wszystkim radom ZG38 nie dociera się na oleju mineralnym. do pierwszego uruchomienia potrzeba mieszankę 1:40 z olejem Bel Ray 1HR. Silnik pracuje przepięknie. Śmigło 82 cm robi ogromne wrażenie. Dziś zamontowałem serwo do ssania. W sobotę dalsze docieranie i sprawdzanie wszystkich elementów narazonych na rozkręcanie. Zamieszczę dalsze fotki z postępu prac. Widok silnika po zamontowaniu. W środku kadłuba tłumik. Uploaded with ImageShack.us [url=http://img815.imageshack.us/ Uploaded with ImageShack.us
Gość Anonymous Opublikowano 11 Lipca 2010 Opublikowano 11 Lipca 2010 Silnik odpalony. Pracuje idealnie. I ten dźwięk...... Do pierwszego lotu już niewiele. Montaż zasilania, managera i kilku drobiazgów. Dziś sprawdzanie wyważenia i drobne prace.Na lotnisku przy tej pogodzie można nabawić się udaru słonecznego. Pozdrawiam. http://img62.imageshack.us/img62/3555/dscn2053u.th.jpg' alt='dscn2053u.th.jpg'> Uploaded with ImageShack.us[/img]
Tomek Opublikowano 11 Lipca 2010 Opublikowano 11 Lipca 2010 Rozmawiałem wczoraj z Panem Bielą na temat śmigieł. Stwierdził , że do makiet może zrobić w normalnej cenie każde śmigło, ale z odpowiednim malowaniem i bez napisów "Biela". Więc może warto zamówić w odpowiednim malowaniu, skoro to makieta a koszt ten sam? :wink:
Gość Anonymous Opublikowano 11 Lipca 2010 Opublikowano 11 Lipca 2010 Dziś dalszy postęp prac przed ulotnieniem Tiger Motha. Działają już napędy sterów kierunku i wysokości. Model złożony i sprawdzony środek ciężkości. Trochę przeważony jest do przodu.Ale dwa pakiety LI-Fe i, manager zasilania i odbiornik powinny wyrównać to przeważenie. Całość waży 13,3 kg. Czyli zgodnie z opisem u TC.http://img180.imageshack.us/img180/2336/dscn2057.jpg' alt='dscn2057.jpg'> Uploaded with ImageShack.us[/img]
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.