Skocz do zawartości

El Easy reaktywacja


Ares
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, dajcie mi jakąś definitywną radę bo nie chcę sobie zniszczyć efektów 3 miesięcy pracy. Mam malować wstępnie? Kupiłem kiedyś lakierobejcę capparola. Może tym? Jak laminowałem ściany skrzynki mieczowej to mimo użycia piankowego wałka tkanina unosiła się/kleiła do niego. Może nabierałem za dużo żywicy? Nabierać jej z korytka malarskiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, robas69 napisał:

Panowie, dajcie mi jakąś definitywną radę bo nie chcę sobie zniszczyć efektów 3 miesięcy pracy.

Ja bym zrobił tak:

1. Kadłub przeszlifować i odkurzyć.

2. Zastosowałbym tkanine szklaną 25 g/m2.

3. Żywicę wylać na jakąś tackę lub coś płaskiego i przesączyć nią wałeczek piankowy.

4. Położyć suchą tkaninę na kadłub i delikatnie wałeczkiem przesączać w kierunku od kila do burt  tak aby uniknąć zmarszczek promieniście do zewnątrz (kadłub odwrócony do góry nogami).

Tkanina dobrze przesączona staje się przezroczysta i wygląda jak folia.

5. Po zakończeniu przesączania można ale nie koniecznie ręcznikiem papierowym odsączyć nadmiar przykładając go i dociskając do tkaniny.

6. koniec procesu.

 

Oczywiście zaraz niektórzy mnie opierniczą że źle i nie tak. Ja tak robię wykonując lokalne wzmocnienia w kadłubach modeli latających i jest ok.

Ewentualnie można przed laminowaniem pomalować 1 raz kadłub caponem i po całkowitym wyschnięciu laminować ale w przypadku sklejkowego kadłuba nie widze takiej potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj jedną podstawową zasade,tkaniny typu płutno o splocie prostym układają się gorzej niż o splocie  skośnym.Tak więc proponuję własnie skosny splot.Najlepsze tkaniny to są aeroglas ale nie są tanie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, robas69 napisał:

Podpowiedź, którą z tych 25 tek kupić 

Obojętnie, jak pisał Grzesiek splot skośny bedzie lepszy ale może być też ze splotem prostym. 

Która nie kupisz to będzie dobrze

np https://modelemax.pl/pl/tkaniny-szklane/11602-tkanina-szklana-25g-m-2mb-aeroglass-szerokosc-103-cm-splot-1-1

Zywica najlepiej L 285 bo Epidian strasznie śmierdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, robas69 napisał:

Arek, dziękuję. Podpowiedź, którą z tych 25 tek kupić https://modelemax.pl/pl/562-tkaniny-szklane

Zostaw te Modelemax , Havel  jest tani !!!   Havel Composites Polska (havel-composites.pl)

Godzinę temu, Grzesiek napisał:

Pamiętaj jedną podstawową zasade,tkaniny typu płutno o splocie prostym układają się gorzej niż o splocie  skośnym.Tak więc proponuję własnie skosny splot.Najlepsze tkaniny to są aeroglas ale nie są tanie.

Chciałeś powiedzieć , INTERGLASS  są drogie   a aeroglas jeszcze cenowo nie są aż takie drogie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, robas69 napisał:

Na stronie Havla tkaniny rozpoczynają się dopiero od 48 g/m2.

Patrzę na modelemax i co napisał Grzesiek. Nie ma tam tkanin skośnych.

Weź 48g, też będzie dobrze. Splot nie ma aż tak dużego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, robas69 napisał:

Kupię 25 g/m2 w Jeleniej bo u Havla dla 48 podają jakieś dziwne wymiary. Od Havla mam żywicę. Wałek piankowy taki zwykły z marketu budowlanego?

Tak Robert , wałek zwykły z marketu.

A propo tkaniny to zrób jak Ci wygodnie. To naprawdę nie ma dużego znaczenia jaką zastosujesz tkaninę.

Tak jak Mirek wcześniej napisał przy dużej gramaturze oklejenie jednym kawałkiem staje się niemożliwe ale 25 lub 50g/m2 bez problemu. Taka "firanka" ułoży się bez większych problemów.

Inaczej ma się rzecz gdy wykonujesz kadłub laminatowy w formie lub choćby płat w technice worka próżniowego: tam wiele rzeczy ma kluczowe znaczenie ale Ty tylko zabezpieczasz kadłub przed wilgocią i nieco go wzmacniasz więc nie ma co się przejmować.

Gdyby Ci jednak  wyszła jakaś zmarszczka to się za bardzo nie przejmuj tylko zeszlifuj to po zżelowaniu żywicy i to miejsce zamaluj ponownie odrobiną żywicy.

Po całkowitym  stwardnieniu ( około 7dni) sugeruję położyć na kadłub szpachlę w sprayu. Po jej przeszlifowaniu wychodzi gładka powierzchnia do malowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arek, dziękuję Ci bardzo. Czy może być taka szpachla? Kupiłem ją do poszpachlowania płetwy steru wykonanego ze sklejki z położoną żywicą Z-Poxy.

Szkoda, że już nikt nie chce się wypowiedzieć na temat apetytu surowej sklejki na żywicę z przesączanej tkaniny.

IMG20240221233055.jpg

IMG20240221233055.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, robas69 napisał:

Arek, dziękuję Ci bardzo. Czy może być taka szpachla? Kupiłem ją do poszpachlowania płetwy

Spoko,nie ma za co.

Jeśli chodzi o ten podkład to nie wiem,nie znam tej substancji.Ale podkład to nie jest szpachla i może być trudny do szlifowania.Najlepiej zrób jakąś próbkę i wtedy zobaczysz jak to wyjdzie.

Odnośnie żywicy to praktykuje się gruntowanie caponem balsy przed laminowaniem żywicą. Sklejka to nie balsa nie wciągnie zbyt wiele żywicy więc ja bym osobiście nie gruntował ale można to zrobić .Proponuję na kawałku sklejki zrobić próbkę i będziesz wszystko wiedział. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://allegro.pl/oferta/szpachlowka-w-sprayu-400-ml-na-bazie-akrylu-13411817079

 

Coś takiego, ale niestety jest droga .

Być może istnieje tańszy zamiennik.

Ciekawy jestem opinii innych kolegów.

Robiłem tą szpachlą laminatowy kadłub do elektroszybowca i po przeszlifowaniu uzyskałem ładną powierzchnię do malowania.

Szlifuje się dobrze ,jedyny minus to cena ale całkiem możliwe że można znaleźć coś tańszego ale równie dobrego.

Ja mam doswiadczenie tylko tą.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Prace nad modelem przebiegają wolno ale to przez brak czasu. Kolejne wolne dni muszę przeznaczyć na wiosenny serwis auta: jak mi wyliczyli w ASO cenę to doznałem palpitacji serca i postanowiłem zrobić to sam;)

Ale do rzeczy: narazie tylko wykonałem klapkę zamykającą kadłub , przygotowałem mocowanie zbiornika paliwa i solidnie pomalowałem żywicą przedział silnikowy . Tak więc nic szczególnego nie zrobiłem ale wrzucam foty abyście nie myśleli ,że jest całkowita stagnacja:)

Przyszła też paczka z kołami , ośkami , bowdenami i resztą galanterii.

Po całkowitym utwardzeniu żywicy zaczynam oklejać kadłub papierem japońskim .

Pozostanie położenie lakieru i instalacja wyposażenia.

Teraz pytanie: model ma 5 szt. serw . Tzn. 4szt. mini i jedno micro do gazu.

Posiadam BEC 3A i większe 5A. Myślicie ,że 3A do takiego modelu wystarczy?

Ten 5 Amperowy jest dosyć duży i mam trudność upakować go do kadłuba choć pierwotnie model na nim latał.

Ciekaw jestem Waszych opini.

 

20240302_190645.jpg

20240302_190711.jpg

20240302_190722.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zapach dobrze się kojarzy to jak najbardziej rozumiem.

A poważnie to trzeba pamiętać że opary żywic są bardzo szkodliwe i dobrze jest robić przy porządnej wentylacji i najlepiej w masce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.