endriuRC Opublikowano 6 Marca Udostępnij Opublikowano 6 Marca W Poniedziałek kupiłem model FunJet2 firmy Multiplex w wersji kit czyli bez wyposażenia. Model po wyjęciu z pudełka bardzo fajnie zapakowany nie ma prawa się nic uszkodzić. Model zakupiłem w sklepie Rc4max w Sosnowcu Wyposażenie jakie dodałem Serwa TowerPro Mg90 Regulator Redox 60A Silnik Turnigy 28-36 2200kv Śmigło APC 5X5 Pakiet 2300mah 14.8v (4S) 75C Model pięknie się prezentuje statycznie mam nadzieję że również dobrze będzie się nim latało a co najważniejsze SZYBKO ! ?. Silnik nie jest oryginalny. Przyjaciel ogarnął mi wręge wydrukowaną drukarką 3D. Jak narazie czekam na przesyłkę z Modelemax na Regulator i baterię. Po weekendzie zamontuje Wyposażenie ustawię model wraz z wyważeniem i w weekend oblot (akurat 17 Marca mam urodziny to się dobrze składa ??). Muszę delikatnie wręgę silnikową podszlifowac równo z oryginalną aby dobrze pasowało do mocowania w modelu. Waga 875 g a na pudełku pisze że 600g ?? jak zamontuje całe wyposażenie to zważę Rozpiętość skrzydeł 783 mm Długość kadłuba 750 mm Powierzchnia skrzydeł 14 dm² Obciążenie powierzchni 60 g/dm² Wykonanie Elapor (pianka EPP) 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 6 Marca Udostępnij Opublikowano 6 Marca 1- przesmaruj zawiasy np. uhupoor bo szybko się wyłamią 2- wręga ok ale przydało by się zrobić otwory wentylacyjne do silnika i ryzyko ze jak motorek się rozgrzeje to PLA popłynie Miałem kiedyś latał szybko i powoli, Multiplex robi dobre modele tak ze będziesz zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ares Opublikowano 6 Marca Udostępnij Opublikowano 6 Marca 3 godziny temu, endriuRC napisał: W Poniedziałek kupiłem model FunJet2 firmy Multiplex w wersji kit czyli bez wyposażenia. Polecam zabezpieczyć jakimś elastycznym wężykiem lub chociaż koszulką termo wystające fragmenty anten z kadłuba. Najlepiej wkleić rurki w kadłub i dopiero w to włożyć anteny. Przy dużej szybkości ladowania łatwo o uszkodzenie takich delikatnych antenek. Model bardzo ładny , mam Herona i Easy Glidera koledzy latają Fun Cubem. Multiplex to piankowce najwyższej jakości więc będziesz usatysfakcjonowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuRC Opublikowano 7 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 10 godzin temu, Marek_Spy napisał: 1- przesmaruj zawiasy np. uhupoor bo szybko się wyłamią 2- wręga ok ale przydało by się zrobić otwory wentylacyjne do silnika i ryzyko ze jak motorek się rozgrzeje to PLA popłynie Miałem kiedyś latał szybko i powoli, Multiplex robi dobre modele tak ze będziesz zadowolony. Silnik będzie schowany w modelu co daje pelne chłodzenie poprzez wloty które są pod kabiną i na u góry. Co do uhu porą dobry pomysł nigdy tego nie stosowałem. Jaka warstwę tego uhu pkra nałożyć? I czym najlepiej smarować ? 8 godzin temu, Ares napisał: Polecam zabezpieczyć jakimś elastycznym wężykiem lub chociaż koszulką termo wystające fragmenty anten z kadłuba. Najlepiej wkleić rurki w kadłub i dopiero w to włożyć anteny. Przy dużej szybkości ladowania łatwo o uszkodzenie takich delikatnych antenek. Model bardzo ładny , mam Herona i Easy Glidera koledzy latają Fun Cubem. Multiplex to piankowce najwyższej jakości więc będziesz usatysfakcjonowany. Dziękuję Arku za sugestię. Antenki są schowane w nacięciach w skrzydłach i delikatnie przychwycone cyjanoalrylem aby nie wypadły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 7 Marca Udostępnij Opublikowano 7 Marca Skąd ten pomysł z UHU Porem? Mam modele MPXa, Funjeta też (miałem też wersję FPV która latała koło godziny) , gdzie gołe zawiasy wytrzymały grube godziny lotu (Twinstar mój ma już solidnie ponad 100h nalotu, a zawiasy wciąż w idelanym stanie). Jedyny moment kiedy te zawiasy pękają, to przy uderzeniach (co dziwne nie jest). Jeśli zawias zerwę przy glebie, to kleję go CA z przyśpieszaczem (dosłownie - składam dwie części razem, zalewam CA, psikam przyśpieszaczem i gotowe) i mam spokój na długie godziny (albo do kolejnej gleby). Jeśli zaś chodzi o wręge to PLA na 100% popłynie, lepiej tę podkładkę z drewna wystrugać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuRC Opublikowano 7 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca Godzinę temu, Patryk Sokol napisał: Skąd ten pomysł z UHU Porem? Mam modele MPXa, Funjeta też (miałem też wersję FPV która latała koło godziny) , gdzie gołe zawiasy wytrzymały grube godziny lotu (Twinstar mój ma już solidnie ponad 100h nalotu, a zawiasy wciąż w idelanym stanie). Jedyny moment kiedy te zawiasy pękają, to przy uderzeniach (co dziwne nie jest). Jeśli zawias zerwę przy glebie, to kleję go CA z przyśpieszaczem (dosłownie - składam dwie części razem, zalewam CA, psikam przyśpieszaczem i gotowe) i mam spokój na długie godziny (albo do kolejnej gleby). Jeśli zaś chodzi o wręge to PLA na 100% popłynie, lepiej tę podkładkę z drewna wystrugać. Chłopaki z modelarni IKAR w Katowicach wyfrezuja mi wręge ze sklejki 3mm. Także nie będzie miało się co topić ?. Dobrze że założyłem temat osoby które znają się na druku 3d i właściwościach uświadomiły mnie ze PLA się roztopi, dziękuję wam za to! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 7 Marca Udostępnij Opublikowano 7 Marca Uhu jako wzmocnienie zawiasów stosuje od zawsze bo pękają a to że Patrykowi nie pękają to super, po co taka gruba sklejka spokojnie 1,5 mm wystarczy. Oj ale się zrobili wygodni, włośnica, papier ścierny i pól godzinki gotowe ? a może szybciej ?. A nie wiem czy zauważyłeś kadłub ma wlot z przodu i silnik wysysający powietrze z tyłu wiec otwory wentylacyjne wskazane, powietrze przepływające przez kadłub będzie chłodzić wszystko. 4 godziny temu, endriuRC napisał: Jaka warstwę tego uhu pkra nałożyć? I czym najlepiej smarować ? 13 godzin temu, Ares napisał: Ja smaruje cieniutko palcem, mam wyczucie ? zginam lotkę tak żeby była maksymalnie wychylona smaruje potem druga i zostawiam z neutrum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 7 Marca Udostępnij Opublikowano 7 Marca Tyle, że UHU nic nie wzmocni, jak sobie go pomalujesz... To wielokrotnie słabsze i bardziej rozgiągliwe od Elaporu, przed niczym nie zabezpiecza. Poza tym - skoro stosujesz od zawsze, to kiedy miały pękać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuRC Opublikowano 7 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 22 minuty temu, Marek_Spy napisał: Uhu jako wzmocnienie zawiasów stosuje od zawsze bo pękają a to że Patrykowi nie pękają to super, po co taka gruba sklejka spokojnie 1,5 mm wystarczy. Oj ale się zrobili wygodni, włośnica, papier ścierny i pól godzinki gotowe ? a może szybciej ?. A nie wiem czy zauważyłeś kadłub ma wlot z przodu i silnik wysysający powietrze z tyłu wiec otwory wentylacyjne wskazane, powietrze przepływające przez kadłub będzie chłodzić wszystko. Ja smaruje cieniutko palcem, mam wyczucie ? zginam lotkę tak żeby była maksymalnie wychylona smaruje potem druga i zostawiam z neutrum Nie mam piłki wlośnicowej, a chłopaki sami zaproponowali więc skorzystam. Delikatnie przesmaruje uhuporem nie zaszkodzi a na pewno coś wzmocni. Co do wlotów powietrza to zauważyłem że są dwa więc wylot powietrza też musi być spory. A teraz pytanie o kąt wychylenia silnika: W tym modelu jest możliwość regulacji silnika góra/dół. Do oblotu ustawić kąt ba 0° czy delikatnie ustawic w górę bądź dół ?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 7 Marca Udostępnij Opublikowano 7 Marca Delikatnie w dół, bo lekko może rwać do góry przy dodawaniu gazu. Ale polecam oblatywać na zero, bo od wyważenia zależy ile trzeba tego skłonu, a to nie są duże wartości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuRC Opublikowano 7 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 1 minutę temu, Patryk Sokol napisał: Delikatnie w dół, bo lekko może rwać do góry przy dodawaniu gazu. Ale polecam oblatywać na zero, bo od wyważenia zależy ile trzeba tego skłonu, a to nie są duże wartości. Przy wyważeniu idealnie prosto czy delikatnie na do przodu ma lecieć ? Pytam bo pierwszy raz mam jeta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 7 Marca Udostępnij Opublikowano 7 Marca Lekko do przodu jest bezpieczniej. Ale Funjet to zadziwiajaco wybaczający model, więc bez obaw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ares Opublikowano 7 Marca Udostępnij Opublikowano 7 Marca 5 godzin temu, endriuRC napisał: Dziękuję Arku za sugestię. Antenki są schowane w nacięciach w skrzydłach i delikatnie przychwycone cyjanoalrylem aby nie wypadły. Jeśli tak to spoko , nie zauważyłem tego i myślałem ,że sa wystawione luzem . Także już wszystko wiadomo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sbogdan1 Opublikowano 7 Marca Udostępnij Opublikowano 7 Marca Gratuluje zakupu ... Andrzej odpuść UHU na zawiasy bo to syfiasty klej który żółknie z biegiem czasu i wygląda to paskudnie, i to co wspominał Patryk zabezpieczenie żadne. Antenki hmm ... zostaw je w kadłubie nic nie klej, kadłub nie jest z ,,węgla,, więc sygnał tak czy siak badzie niezakłócony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuRC Opublikowano 7 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 17 minut temu, sbogdan1 napisał: Gratuluje zakupu ... Andrzej odpuść UHU na zawiasy bo to syfiasty klej który żółknie z biegiem czasu i wygląda to paskudnie, i to co wspominał Patryk zabezpieczenie żadne. Antenki hmm ... zostaw je w kadłubie nic nie klej, kadłub nie jest z ,,węgla,, więc sygnał tak czy siak badzie niezakłócony. Dzięki Boguś za informację odpuszczam uhupor. Tak sobie pomyślałem aby zamontować krzyżak z 2212 do mojego silnika rozstaw śrub pasuje idealne. Wrege oryginalną rozwiercić zgodnie z otworami w krzyżaku i krzyżak przykręcić do oryginalnej wręgi za pomocą śrubek i nakrętek. Bardzo dobry pomysł ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sbogdan1 Opublikowano 7 Marca Udostępnij Opublikowano 7 Marca 22 minuty temu, endriuRC napisał: Dzięki Boguś za informację odpuszczam uhupor. Tak sobie pomyślałem aby zamontować krzyżak z 2212 do mojego silnika rozstaw śrub pasuje idealne. Wrege oryginalną rozwiercić zgodnie z otworami w krzyżaku i krzyżak przykręcić do oryginalnej wręgi za pomocą śrubek i nakrętek. Bardzo dobry pomysł ? Jędrek nie kombinuj, składaj wg tego co daje MPX, jest to konstrukcja przemyślana łącznie z tym co zawiera. Z reguły panuje moda aby być bardziej papiescy niż papież i kombinujemy jak koń pod górę co tu jeszcze spier...ć, taki żarcik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuRC Opublikowano 7 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca Godzinę temu, sbogdan1 napisał: Jędrek nie kombinuj, składaj wg tego co daje MPX, jest to konstrukcja przemyślana łącznie z tym co zawiera. Z reguły panuje moda aby być bardziej papiescy niż papież i kombinujemy jak koń pod górę co tu jeszcze spier...ć, taki żarcik Tak na prawdę chciałem kupić silnik dedykowany ale jest od 7 do 12V a ja chce wsadzić 14.8V i jest problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sbogdan1 Opublikowano 7 Marca Udostępnij Opublikowano 7 Marca Rekomendowany to ROXXY BL Outrunner C35-36-1960kv ew... ROXXY C35-36-2270kV 1 silnik ROXXY Outrunner C35-36-1960 kV do napędu FunJet ULTRA 2 w komplecie z instrukcją dotyczącą małych części Dane techniczne: Producent: Multiplex Typ: Outrunner Prędkość znamionowa [kv]: 1960 Maks. napięcie robocze [V]: 16,8 Prąd ciągły [A]: 52,0 Moc [W]: 750 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuRC Opublikowano 7 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 1 godzinę temu, sbogdan1 napisał: Rekomendowany to ROXXY BL Outrunner C35-36-1960kv ew... ROXXY C35-36-2270kV 1 silnik ROXXY Outrunner C35-36-1960 kV do napędu FunJet ULTRA 2 w komplecie z instrukcją dotyczącą małych części Dane techniczne: Producent: Multiplex Typ: Outrunner Prędkość znamionowa [kv]: 1960 Maks. napięcie robocze [V]: 16,8 Prąd ciągły [A]: 52,0 Moc [W]: 750 Rekomendowany do FunJet ULTRA 2 a ja mam FunJet 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sbogdan1 Opublikowano 7 Marca Udostępnij Opublikowano 7 Marca Wg Nastika w specyfikacji jest wymieniony właśnie silnik ROXXY C35-36-2270kV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi