sbogdan1 Opublikowano 19 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 9 godzin temu, dariuszj napisał: Niby jak ma zapewniać bezpieczeństwo przestrzeni powietrznej jak żadne służby zajmujące ruchem lotniczym ani piloci samolotów z niej ani informacji przez nią przekazywanych nie korzystają. Obowiązek korzystania z niej został wprowadzony przez tzw. "ustawę covidową" i nie ma to nic wspólnego z bezpieczeństwem przestrzeni powietrznej W rzeczy samej ... Ja jak zwykle pod prąd, a bardziej dostadnie to DT zwykłemu modelarzowi chcącemu polatać koło nogi, jest to tak potrzebne jak Q majtki. To samo było z DR ... No ale podnieta musi być z nowego ,,ficzera,, ludzie zafiksowani i zestresowani, jak mawiała Pawlakowa ,,Ot i nastał koniec na samym początku ..." 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pjk11 Opublikowano 21 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia On 4/15/2024 at 6:06 PM, Michal_P said: Witam, Czy któryś z bardziej ogarniętych "smartfonowo" kolegów, orientuje się od której wersji Androida, to cudo techniki działa? Mam dość leciwy telefon (z Android 9) i niestety w Markecie mam info "twoje urządzenie nie jest zgodne z ta wersja". Jak bardzo chcesz uzywac DT, to zaktualizuj fona do 10. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 25 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia U mnie aplikacja już działa. Zainstalowałem wczoraj aktualną wersję aplikacji. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert.pilot Opublikowano 25 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 40 minut temu, samolocik napisał: U mnie aplikacja już działa. Zainstalowałem wczoraj aktualną wersję aplikacji. U mnie też działa od kilku dni, nawet nie piszę o tym bo maruderzy przejęli temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 25 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia Cześć, jak latam w podstawowej kategorii to w tym roku trzeba przed lotem gdzieś dzwonić? Przepraszam, że nie wiem, ale dawno nie latałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 25 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia To zależy, w którym miejscu chcesz latać. Tutaj to możesz sprawdzić: https://dronemap.pansa.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 25 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia O makabra. Na droneradar była prosta informacja czy mogę latać, a tutaj niebieskie pole bez oznaczeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 25 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia O makabra, tam trzeba zrobić dwa kliknięcia. Z lewej w ikonkę z pytajnikiem, a potem kliknij w miejsce na mapie, które chcesz sprawdzić. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard_I Opublikowano 25 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia Po uruchomieniu aplikacji mam komunikat "Wystąpił błąd przy pobieraniu danych użytkownika". Proszę o pomoc. Miałem nie zweryfikowany numer telefonu. Naprawiłem błąd i jest O.K. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 25 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia Czarek, przy poprzednich regulacjach ludzie w większosci latali na dziko. Teraz to pewnie będzie 90 %. No chyba, że ktoś chce napisać doktorat o nowych zasadach i nie ma co robić tylko uczyć się co oznaczają skróty użyte w tej aplikacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 25 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia Przy poprzednich regulacjach nikt nie latał na dziko, tylko w pełni legalnie. Loty rekreacyjne były dozwolone bez uprawnień, szkoleń itd. Wystarczyło trzymać bezpieczny dystans do osób postronnych i budynków. Również ubolewam, że teraz to tak skomplikowane. Jednak przeklikanie się po ikonkach, lub poczytanie instrukcji, czy tego co jest napisane w okienkach nie jest żadnym doktoryzowaniem się. Masz lotnisko w granicach ATZ - strefy wokół lotniska Aeroklubu w Kobylnicy. Nawet za tych poprzednich, lepszych przepisów nie mogłeś sobie pozwolić na pełną wolną amerykankę Teraz, bez żadnych telefonów możesz latać do wysokości 120m jeśli strefa jest nieaktywna. Lub 100m jeśli aktywna. W aktywnej strefie do 120m - telefon do Kobylnicy. W każdym przypadku, przed startem logowanie w DroneTower, ale i tak musisz to włączyć, żeby zobaczyć, czy Kobylnica jest aktywna, wiec niewielka różnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 25 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia Dziękuję Czarek. Twoje info dotyczy tylko modeli do 900 g czy też większych, o większej masie do 25 kg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal_P Opublikowano 30 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia Jak bardzo chcesz uzywac DT, to zaktualizuj fona do 10.Bardziej muszę niż chce. Mieszkam i latam (głównie piankowe modele) w obszarze dość ruchliwym na niskim pułapie - nawet jest tu wojskowa strefa niskich lotów (przeważnie nieaktywna). Zgłoszenie nie sprawiało mi dotychczas kłopotów (może minutę klikania w telefonie).Okazuje się, że autor aplikacji coś zmienił / poprawił - dziś bez aktualizacji telefonu, udało mi się zainstalować DT w moim starawym już Xiaomi redmi 6 (android 9).Wysłane z mojego Redmi 6 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Market Opublikowano 30 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia W dniu 25.04.2024 o 21:14, robas69 napisał: dotyczy tylko modeli do 900 g czy też większych, o większej masie do 25 kg? Strefy lotnicze są zarządzane przez różne podmioty i niestety każdy z nich nieco inaczej opisuje swoje reguły (i dotyczy to ogólnie ruchu lotniczego, nie tylko BSP). Strefy są również elastyczne (jest strefa, ale np. nieaktywna). W danym miejscu może być kilka nakładających się stref. Wymagania dla stref mogą być wzajemnie zależne jedna od drugiej. Więc samodzielne czytanie tych reguł z dronemap.pansa.pl i składanie w całość do sumarycznego wyniku bywa trudne - jest strefa aktywna czy nie, jestem w CTR 1-6 km czy powyżej 6 km, wyjątki mnie dotyczą czy nie, na jakiej wysokości mogę tutaj latać, itp. itd. A DT wyręcza pilota, interpretuje jednolicie te zasady i pokazuje wynikowy status z uwzględnieniem najbardziej niekorzystnej z nakładających się stref. Dlatego najlepiej ustawić swoje parametry lotu (waga, wysokość, czas, promień działania), a DT sam pokaże czy lot w danym miejscu jest możliwy, zabroniony, czy dozwolony pod pewnymi warunkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi