Skocz do zawartości

VELA 3.4m f5j


Marcin83

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Patryk Sokol napisał:

Taki sam jak w Silencie, pionowy się w niczym nie zmienił

 

OK. Statecznik może nie, ale sam ster już tak :)

 

1 godzinę temu, Patryk Sokol napisał:

Silen ma grubszy profil i jest z czego rzeżbić zakończenie w tamtym stylu.

 

Tutaj się zdecydowanie nie zgodzę. Przy grubszym profilu jest zdecydowanie trudniej to zrobić, bo trzeba zejść z tej grubości do zera. Im cieniej tym łatwiej. 

 

Jeszcze kwestia tego łącznika. Czy produkcja wygląda tak, że końcówki skrzydeł są wykonywane z kieszeniami na bagnety i potem jest odcinany ten kawałek, ta wstawka? Bo jak tak to wolałbym kupić w całości i zrobić sobie gięte, stalowe bagnety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, dariuszj napisał:

 

Tutaj się zdecydowanie nie zgodzę. Przy grubszym profilu jest zdecydowanie trudniej to zrobić, bo trzeba zejść z tej grubości do zera. Im cieniej tym łatwiej. 

Ujmę tak - pokaż jak to prościej zrobić, to Ci uwierzę. 

Pókk co, bardziej wierzę ludziom co robią to dłużej niż żyję. 

 

38 minut temu, dariuszj napisał:

Jeszcze kwestia tego łącznika. Czy produkcja wygląda tak, że końcówki skrzydeł są wykonywane z kieszeniami na bagnety i potem jest odcinany ten kawałek, ta wstawka? Bo jak tak to wolałbym kupić w całości i zrobić sobie gięte, stalowe bagnety.

Skrzydła są robione są. jednym kawałku i cięte na pile tarczowej

Możesz przydzwonić i pytać, nie mi decydować, czy można się o tym dogadać. 

 

Aczkolwiek - cokolwiek zmodyfikujesz wznios, to efekt tych modyfikacji to nie jest moja odpowiedzialność. Liczyłem wznios dla dzielenia w tym miejscu, a jeśli zrobisz wznios na bagnetach, to będzie skrzydło się zginać w innym miejscu. 

Efekt jest Twoą sprawą. 

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Patryk Sokol napisał:

Aczkolwiek - cokolwiek zmodyfikujesz wznios, to efekt tych modyfikacji to nie jest moja odpowiedzialność. Liczyłem wznios dla dzielenia w tym miejscu, a jeśli zrobisz wznios na bagnetach, to będzie skrzydło się zginać w innym miejscu. 

Efekt jest Twoą sprawą. 

 

Takie rozwiązanie ze wzniosem na bagnetach ma ten plus, że można ten wznios łatwo zmienić i dopasować do Twoich obliczeń ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie,

Dzisiaj korzystając z pięknej pogodny oblatałem swoją Velę.

 

IMG_7054.thumb.jpg.d61c84de91093dde2390c5f48e6dfce9.jpg

 

Filmu nie ma bo nie miał kto nagrywać.

Tak jak wcześniej pisałem aby osiągnąć dolną granicę SC musiałbym dociążyć ogon o ok 30g co nie byłoby w zgodzie z moim sumieniem stąd postanowiłem wymienić pakiet na 3S 1000mha firmy Kavan 40/80C co sprawiło że udało mi się ustawić bez ołowiu SC oraz wyjść z wagą na poziomie ok 1460g. Tak jak wcześniej pisałem wyposażenie mam ciężkie, kleju też nie zlizywałem także tak zostawiam. 

 

Co do samego oblotu to odbył się bez najmniejszego problemu model idzie jak po sznurku. Aby za dużo nie pisać i aby Patryk nie obrósł w piórka :P to napiszę tyle że to były dobrze wydane pieniążki. Model lata bardzo dobrze, bardzo fajnie reaguje na SK co mnie muszę przyznać że zaskoczyło. Robienie ciasnych nawrotów z kontrą lotkami nie stanowi najmniejszego problemu. Nie jest to szybowiec podatny na nadmierne przeciągnięcia. Pętle ładnie kręci, beczki wiadomo jak to szybowiec z uszami ale można się pobawić. Na silniku model ładnie i ostro wznosi się tutaj warto albo mieć troszkę doświadczenia w rękach albo ustawić sobie mikser gazu z SW powiedzmy 8-10% przynajmniej na tym zestawie napędowym co ja posiadam. Polecam również soft start na regulatorze aby model jednak delikatnie "ruszał" do góry. Co do termicznych właściwości to nie będę nic pisać bo nie mam ustawionego jeszcze modelu idealnie pod termikę ale widać że będzie to ładnie szybować, w szczególności dla spokojnego i relaksującego latania. Na tym małym pakiecie spokojnie osiągałem loty po 20-30 min bez jakiegoś super noszenia i wiszenia w kominach. No i przede wszystkim nie lata jak latawiec, tutaj myślę że Patrykowi należy się uznanie za pracę nad tym modelem i wiedzę włożoną w geometrię skrzydła. 

 

Jedyne rzeczy, które mi się nie podobają to że nie dokłada AH polskiej instrukcji do pudełka - trochę to dziwne dla mnie choć nie jest to problem jakiś szczególny, druga sprawa to brak zatrzasku do kabinki, ja sobie zrobiłem i uważam że musi to być warunkowe w tej klasie modelu - sklejanie tej kabinki na jakąś taśmę klejącą to troszkę słabe, no i ostatnie to łączenie skrzydeł, które Patryk poprawił względem prototypu, do transportu super, ale już do klejenia uszu taśmą troszkę mniej (trzeba uważać na klapy) - pierdoła ale jakby tak było to w połowie pomiędzy klapami a lotkami byłoby lepiej:)


W każdym razie ja nie żałuję i kupiłbym ponownie. Chyba sprawię sobie jeszcze Agile aby mieć jakiegoś bardziej "wariata" dla zabawy z jednym wzniosem skrzydła (bez uszu).

 

Zostało mi jeszcze popracować przy SC delikatnie chcę go przesunąć do tyłu (w 95mm) oraz muszę zrobić pokrowce na skrzydła i jakiś wzór wypalić na laserze, najprawdopodobniej jakieś hexagony z oracalu. 

 

Chciałbym jeszcze przy okazji zapytać kolegów o kilka rzeczy a właściwie Patryka jak Twórcę modelu:
1) jak ustawić mikser klap z SW aby przy włączaniu klap (1/2, full) nie robił kangura (nie wpadał w jakiś dziwne pompki) - pierwszy raz mam aż taki efekt,
2) ustawienie jakiś fajnych/fajnego programu dla termiki - mikser opuszczenia klap i SW, widziałem że jest to na schemacie zaznaczone jednak jakoś tak prościej jak macie to ustawione? - Może Patryk wrzucisz jakiś screen jak to w Ethosie ma wyglądać, pewnie przyda się potomkom. 

 

Dodam jeszcze że szukałem ostatnio - na wczasach jakiegoś fajnego poradnika odnośnie metod i sposobu szukania i latania w termicie modelami. Nie znalazłem nic ciekawego, może ktoś z Was ma dostęp do jakiś fajnych opracowań, artykułów? 

 

 

Na koniec chciałem publicznie podziękować Patrykowi na namówienie na ten model (musiałem poczekać parę msc) oraz za rzeczową rozmowę nt tego modelu co skłoniło mnie i upewniło że będzie to dobry zakup. Dzięki Wielkie Patryk!:)

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, mar_io napisał:

 aby Patryk nie obrósł w piórka

Ten pociąg odpłynął jakiś miesiąc po wykluciu.

Nazwisko zobowiązuje

 

A co do klap - najpierw najważniejsze pytania:
1. Czy masz domiksowane klapy z lotkami do SW (czyli drążek na siebie klapy/lotki do dołu i vice versa)?

2. Czy masz domiksowane klapy do lotek (czyli jak lotka do góry, to klapa przy niej połowę do góry)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, Patryku nic jeszcze nie miksowałem. Oblatywałem na „żywca” w standardowej konfiguracji. Mechanikę skrzydła zostawiłem na koniec. Nie ukrywam że w etnosie będę pierwszy raz ustawiał takie cuda. Dotychczas nie było mi to potrzebne a i nie miałem modeli, które mogłyby wykorzystać taki potencjał. Teraz uświadomiłem sobie że nie mam chyba odpowiedniego kątomierza do takich zadań. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ethosie powiadasz?vela.bin  :) (ale musisz mieć ostatnią stabilną wersję ETHOSa, na starszej nie będzie pliku widzieć)

 

 

Masz tu moją pamięć z kompletem mixów i krzywych, hamulec do lądowania jest na drążku gazu (drążek od siebie to pełny butterfly), gaz na prawym suwaku, na lewym suwaku klapy.

Ustaw sobie po prostu odpowiednie wychylenia (zmieniaj tylko o ile się serwa wychylają), zachowaj kształt krzywych i masz całą robotę zrobioną :)

 

Jeśli chodzi o kątomierz, to go nie potrzebujesz.

Policz sobie z trygonometrii o ile mm się przemieszczają stery przy danych kątach i wsio, linijką ustawisz :)

Generalnie - bez tych wszystkich miksów ten model lata nieco tępo (reakcja na SW jest gorsza i gorzej się rozpędza) :D

Przede wszystkim jak będziesz miał miks klap i lotek do SW to zobaczysz olbrzymią różnicę

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patryk - przepraszam, że się wpierniczam. Miałeś na myśli miks klap i lotek do wysokości - tzn: kompensacja klap i lotek wysokością, czy odwrotnie: miks wysokości do klap i lotek - tzn: ciągnę wysokością a klapy i lotki w przeciwną stronę, i odwrotnie ?

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Jerzy Markiton napisał:

Patryk - przepraszam, że się wpierniczam. Miałeś na myśli miks klap i lotek do wysokości - tzn: kompensacja klap i lotek wysokością, czy odwrotnie: miks wysokości do klap i lotek - tzn: ciągnę wysokością a klapy i lotki w przeciwną stronę, i odwrotnie ?

Pozdrawiam - Jurek

 

W dniu 23.06.2024 o 15:47, Patryk Sokol napisał:

1. Czy masz domiksowane klapy z lotkami do SW (czyli drążek na siebie klapy/lotki do dołu i vice versa)?

 

Tak Ci odpowiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.