japim Opublikowano Sobota o 20:25 Udostępnij Opublikowano Sobota o 20:25 Elementy strukturalne albo dobierasz na oko gdy masz za sobą zbudowane 20 dobrych modeli albo liczysz ich wytrzymałość. Teoretycznie jest droga na skróty: budujesz z czapy i wtedy przy locie się okazuje czy dobrze zgadłeś... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekCichy Opublikowano Niedziela o 21:54 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 21:54 Duzy model sie zapowiada Nie wiem w jaka wage celujesz ale jezeli mialby byc w miare lekki jak na ten rozmiar a z tego co widze to kadlub jest caly z pianki. To nie przesadz z tymi dzwigarami w skrzydlach. Ja robilem taki test wzialem rurke weglowa 10mm albo 8mm (grubosc scianki ok 1mm ) do reki i zawiesilem na tym 25 kg to bylo obciazenie statyczne a nie dynamiczne ale z rurka nie stalo sie absolutnie nic zlego. Ja bym cial za gondolami bo uprosci Ci to podlaczenia do silnikow itp. a rurki 1m mozesz miec dwie wsadzane w centropłat po prostu wzmocnij odrobine sam srodek centroplata zeby Ci nie strzelil na zginaniu skrzydel w locie i tyle. Jest jeszcze mega fajny patent z rurkami od nas z lotniska wiercisz mala dziurke i dajesz zawleczke ktora opiera sie na zeberku zeby rurka sie nie wysunela. Proste i bardzo szybkie przy montazu modelu na lotnisku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pengo Opublikowano Poniedziałek o 10:48 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 10:48 Z taką wielkością modelu jak najbardziej idz w li-ion. Osobiście buduje pakiety od 2s do 6s z ogniw VTC5A, jednak nie kupuje ich w sklepach tylko na forum depakiety od sprawdzonych sprzedawców, wtedy takie ogniwo kosztuje mnie 10zł. Pamiętaj jednak że w li-ion dość mocno na dzień dobry spada napięcie, krótko mówiąc taki pakiet np 6s2p zachowuje się jak w pełni naładowane lipo 5s czyli osiągi silnika są mniejsze niż na lipo 6s. Oczywiście dobierając odpowiednie śmigło i napęd skompensujesz te spadki i wszystko będzie śmigać. Li-ion powinien spokojnie wytrzymać 10lat a z lipo wiadomo jak jest 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam.trzaskowski Opublikowano Wtorek o 21:24 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 21:24 Jak najbardziej idz w Li-ion. Ja mam Freewing Tigercata o rozpietosci 170cm, w ktorym wymienilem fabryczne silniki 4S na wieksze 6S. Zasilam to dwoma pakietami 6S1P Molicel P45B. Model ma mocy tyle co akrobaty (mozna robic helikopter i przyspieszac pionowo do gory), a przy tym lata ponad 20 minut(!). Czesto robie dwa loty bez zmiany pakietow Twoj bedzie ciezszy, wiec mozesz albo zrobic jeden pakiet 6S3P albo dwa 8S1P - zalezy od silnikow. Ja uzywam Moliceli P45B, bo latam glownie EDFami, ale do modelu smiglowego moglbys tez tansze ogniwa o nizszej mocy maxymalnej ,na przyklad Samsung 40T LiPo w tym przypadku bedzie pod kazdym wzgledem gorsze niz Li-Ion 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi