Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Haha. Koledzy mnie namawiali na P11. Ale ze juz jest w skali 1/10 to nie wydawała się mi atrakcyjna. Ciekaw jestem jak Tobie wyjdzie?

  • Lubię to 1
Opublikowano
18 godzin temu, japim napisał:

Haha. Koledzy mnie namawiali na P11. Ale ze juz jest w skali 1/10 to nie wydawała się mi atrakcyjna. Ciekaw jestem jak Tobie wyjdzie?


Błąd, P11 zawsze jest atrakcyjna :) Powinniśmy ją projektować i budować tak często, jak Amerykanie Mustanga, Brytyjczycy Spitfire, a Niemcy BF 109 ;)

 

14 godzin temu, Lech Mirkiewicz napisał:

89 cm rozpiętości, to ma być elektryk? Nie chce mi się wierzyć :) 


Enya 1,5-2,5 ccm będzie dobra :)

 

 

Kilka wydruków próbnych, tak dla orientacji, czy kierunek prac jest dobry:

DSC_4658.thumb.JPG.05aabdac1e2130b551edc72fe9612ab1.JPG

 

DSC_4665.thumb.JPG.5475a22c71ec27d81b72a82c41b99455.JPG

 


Przybyło trochę nitów.

 

p11_1.thumb.jpg.b7fc1b46bc84b63950b557a6f4564cd6.jpg

  • Lubię to 4
Opublikowano
2 godziny temu, MASK napisał:


Błąd, P11 zawsze jest atrakcyjna :) Powinniśmy ją projektować i budować tak często, jak Amerykanie Mustanga, Brytyjczycy Spitfire, a Niemcy BF 109 ;)
 

 

Thumbs-up: ‘Close cousin of the middle-finger emoji’

  • Lubię to 1
Opublikowano

Tak jest :)

PZL-ek nigdy dość :) 

Jak zwykle dopinguję i czekam na możliwość zakupu plików, albo gotowego wydruku :) 

Pomyśl o tym lekkim filamencie LW-PLA, czy jakoś tak.

  • Lubię to 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jeszcze podpytam kolegów: jakie aku i motor do tego? Myślę, że waga nie przekroczy 1kg. Silnik musi być jak najkrótszy. Serwa 2kg/cm?

Opublikowano

Serwa dowolne 9g. Mogą być mg. 

Ile ważą plastiki? I jakie obciążenie planujesz?

Modele 1kg klasy kombat o obciążeniu powierzchni ok 68-72g/dm2 ulatniam na silniku Racerstar BR4108, on ma od 350 do 500W mocy zależnie od śmigła 9x6 / 10x6. Regulator max 40a ale nawet 30A daje rade. Kompletne wyposażenie elektroniki i motoru waży ok 500g z pakietem 6s 1300mah. Jak nie chcesz 6s to silnik 3536 lub 3530 z 1200kv na 3s. Ale wtedy regulator 60A i żeby miec zapas ibpakiet 2200 minimum. Bedzie wtedy 5-7 minut lotu na 80% gazu. Wsadzanie mniejszego napędu (np mniekszy pakiet) do 1kg modelu oznacza że model będzie latać kiepsko lub krótko. Wsadenie mniejszego silnika np 2836 z duzym śmigłem 10x5 pozwoli ma start ale lot bedzie postawiał duuuzo do życzenia. 

 

Taki pro tip na przyszłość. Najpierw modeluję kompletne wyposazenie a potem dookoła niego obudowuje model.

  • Dzięki 1
Opublikowano

Zeby P11 w tym rozmiarze dobrze latała to należałoby się zmieścić poniżej 850g do lotu. Chyba że troszeczkę poprawiłeś fabrykę i dałeś np ciupke większe skrzydła...

Opublikowano
18 godzin temu, japim napisał:

Serwa dowolne 9g. Mogą być mg. 

Ile ważą plastiki? I jakie obciążenie planujesz?

Modele 1kg klasy kombat o obciążeniu powierzchni ok 68-72g/dm2 ulatniam na silniku Racerstar BR4108, on ma od 350 do 500W mocy zależnie od śmigła 9x6 / 10x6. Regulator max 40a ale nawet 30A daje rade. Kompletne wyposażenie elektroniki i motoru waży ok 500g z pakietem 6s 1300mah. Jak nie chcesz 6s to silnik 3536 lub 3530 z 1200kv na 3s. Ale wtedy regulator 60A i żeby miec zapas ibpakiet 2200 minimum. Bedzie wtedy 5-7 minut lotu na 80% gazu. Wsadzanie mniejszego napędu (np mniekszy pakiet) do 1kg modelu oznacza że model będzie latać kiepsko lub krótko. Wsadenie mniejszego silnika np 2836 z duzym śmigłem 10x5 pozwoli ma start ale lot bedzie postawiał duuuzo do życzenia. 

 

Taki pro tip na przyszłość. Najpierw modeluję kompletne wyposazenie a potem dookoła niego obudowuje model.

 

Dzięki za wskazówki. Dla mnie to zupełnie nowy grunt - i drukowanki, i elektryki. 
Ile będzie ważyć, to się zobaczy. Skończony ogon z usterzeniem waży 90g, reszta to tylko bryła, bez niczego w środku, więc i ważyć nie ma co.
Tak jak piszesz, żeby osiągnąć obciążenie powierzchni na poziomie 70g/dm^2, to model musiałby ważyć 850g. Chciałbym zmieścić się w 900g, co dałoby ok 75g/dm^2, zobaczymy :)

A macie Panowie jakieś doświadczenia z P11 z 3DLabPrint? 
 

16 godzin temu, Lech Mirkiewicz napisał:

?


Spalina będzie obowiązkowo :)





 

Opublikowano

Jak w 850g sie zmieścisz to jest opcja aby użyć pakietu liion 4s i silnika 1000kv o mocy 250W coś jak Dualsky C2316 na smigle 8x6. W I16 Rata dalem pakiet po obu stronach silnika i nie było problemu z wyważeniem. A taki napęd jest lekki.

  • Lubię to 1
Opublikowano
7 godzin temu, japim napisał:

Jak w 850g sie zmieścisz to jest opcja aby użyć pakietu liion 4s i silnika 1000kv o mocy 250W coś jak Dualsky C2316 na smigle 8x6. W I16 Rata dalem pakiet po obu stronach silnika i nie było problemu z wyważeniem. A taki napęd jest lekki.

 

 Jaka pojemność pakietu?.

Opublikowano

Oczywiście jedyne słuszne - czyli VTC5A. 2600mAh

Przy LiIonach pojemność nie robi różnicy - bo wszystkie ogniwa maja taka sama mase :D Wiec wybierać trzeba najmocniejsze jakie są.

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Znowu będę nieprawomyślny, czyli zwolennik lekkiego. 

Z tego co mi Marcinie wysłałeś, że planujesz wagę wydrukowanych elementów by nie przekroczyła 500g, to na razie tak z grubsza wyszło mi, że o ile Ci się to uda to spokojnie dobiorę Ci wyposażenie, by do lotu było +/- 770g (dane Ci wysłałem, przeliczone w ecalcu), albo nawet i troszkę lżej, ale tak jak napisałem ostateczną dokładną symulację i cyzelowanie każdego z elementów będę robił gdy podasz mi dokładną wagę wydruków. 

Z przeprowadzonej symulacji wyszło, że na 3s 35C 1200mAh + silnik dualsky eco 2312 v2 1150kV (bo taki akurat wybrałem do swojego zero wydrukowanego), odpowiedni regiel, 3x9g serwo, odbiornik, śmigło xoar 9x6 (akurat wybrałem xoar, bo lubię tę firmę i lubię drewniane, szczególnie do takiego modelu, ale to też jeszcze jeden element do cyzelowania ostatecznego wyposażenia, może inne będą wydajniejsze, ale na razie tak na szybko) + dodałem trochę na nieprzewidziane podnoszące wagę dodatki, więc z pewną górką wyszło 770g.

Z symulacji wyszło, że bez żadnego zarzynania zespołu napędowego, wszystkie pola zielone, ciąg wyszedł 1,31 :1, co w przypadku PZL-ki, która ciągiem nie grzeszyła wydaje się nawet mocno przesadzone, a z tego co pamiętam moja lekka 1,5m ma chyba ten parametr gdzieś w okolicy chyba 1,1:1 i lata świetnie, prędkość przeciągnięcia 19km/h, prędkość maks koło 60km/h, tzwn. mixed flight time czyli w pełnym zakresie drąga 6,4min, ale już w zakresie 60-70% drąga między 8,5, a prawie 12 min.

Oczywiście tak jak w każdej sytuacji zależy co kto lubi i jakie latanie preferuje.

Ja, podkreślam ja, nie znoszę cegłolotów, więc zawsze priorytetem jest najniższa możliwa do uzyskania waga do lotu, a dwa, w przypadku PZL-ki, która mocą nie grzeszyła, to wręcz wyglądało by śmiesznie żeby zrobić z niej rakietę, ale podkreślam to moje osobiste doświadczenia.

Marcinie kończ, a jak już będziesz miał całość wydruków i określisz jaki styl latania Cię interesuje, postaram się dobrać Ci odpowiedni indywidualny setup.

  • Dzięki 1
  • 2 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.