Market Opublikowano 22 Września Opublikowano 22 Września Witajcie Szukam patentu na zatrzymanie się śmigła w pionie po wyłączeniu silnika elektrycznego, żeby zrobić cos takiego:
BINIU 98 Opublikowano 25 Września Opublikowano 25 Września ESC z pozycją śmigła IRegulatory bezszczotkowe MAV SENSE (rc4max.com)
Market Opublikowano 26 Września Autor Opublikowano 26 Września Podziękował Ale cena rozwiazania zwala z nóg - 1000 do 1300 PLN za sam regulator. Nie ma na to jakiegoś mechanicznego patentu? Typu jak silnik się zatrzymuje to jakaś"łapka" się wysuwa, a jak rusza to "łapka" się chowa.
Patryk Sokol Opublikowano 27 Września Opublikowano 27 Września Lata temu (2005r WTF...) miałem Jerry'ego 400 ze stałym śmigłem, które notorycznie się łamało. Nie byłem w stanie dostać pieniędzy, od rodziców, na składane śmigło, więc co jakiś czas łamałem GWSa 7x3.5, gdy to na hamulcu ustawiało się w pionie. Rozwiązałem to wstawiając serwo, które wysuwa pręcik węglowy w śmigło. Po wyłączeniu silnika (na słabym hamulcu śmigło powolutku się obracało) wysuwałem pręcik i śmigło się o niego blokowało. Podziałało to trzy loty, a w czwartym nie schowałem pręcika zanim uruchomiłem silnik. Dziś taki wypadek problemem by nie był, bo spokojnie można to oprogramowaniem nadajnika ogarnąć, żeby nie dało się tego zrobić. A używająć Arduino to możnaby połączyć powyższe rozwiązanie z pręcikiem. Tzn. sterować serwem z arduino, gdy halotron, czy tam kontaktron uzna, że to odpowiedni moment na wysunięcie pręta. 1
Ryszard_I Opublikowano 28 Września Opublikowano 28 Września W dniu 26.09.2024 o 23:40, Market napisał: Ale cena rozwiazania zwala z nóg - 1000 do 1300 PLN za sam regulator. Regulatory HV nie są tanie. Jeżeli potrzebujesz ponad 100A i 12 do 14 ogniw to ta cena jest OK. Zaletą jest uniwersalna telemetria.
paulusr Opublikowano 30 Września Opublikowano 30 Września Off top. Ryszard masz doświadczenie z tymi regulatorami? Jeti EX wyświetla prawidłowo parametry?
Ryszard_I Opublikowano 30 Września Opublikowano 30 Września Doświadczenia z IBEX jeszcze nie mam ale uważnie się im przyglądam i porównuję do YGE 65LVT których używam w F5J. Korci mnie zakup IBEX 65HV SBEC lub 85HV SBEC. Oba mają bardzo mocny BEC w porównaniu do YGE 65 LVT.
POGO Opublikowano 1 Października Opublikowano 1 Października W modelach komercyjnych widziałem bardzo prosty mechanizm z pędzelkiem do zatrzymywania śmigła. Gdy silnik zaczynał pracę to siła ciągu chowała pędzelek, a gdy się zatrzymywał pędzelek wyskakiwał i łapał śmigiełko... 1
Ryszard_I Opublikowano 1 Października Opublikowano 1 Października Zerknąłem do manuala IBEX 65, 85HV SBEC i znalazłem info o możliwości współpracy regulatora z małym pakietem buforowym 2S Lipo lub LiFe. Po wybraniu tej opcji podczas programowania, regulator automatycznie ustawi napięcie BEC do wartości napięcia pakietu buforowego zapobiegając przepływowi prądu wyrównawczego.
rkrzysztof Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października Podobna opcja była oferowana we wczesnych regulatorach serii YGE, które lądowały w zestawach heli.
Rekomendowane odpowiedzi