Market Posted September 22 Share Posted September 22 Witajcie Szukam patentu na zatrzymanie się śmigła w pionie po wyłączeniu silnika elektrycznego, żeby zrobić cos takiego: Link to comment Share on other sites More sharing options...
BINIU 98 Posted September 25 Share Posted September 25 ESC z pozycją śmigła IRegulatory bezszczotkowe MAV SENSE (rc4max.com) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Market Posted September 26 Author Share Posted September 26 Podziękował Ale cena rozwiazania zwala z nóg - 1000 do 1300 PLN za sam regulator. Nie ma na to jakiegoś mechanicznego patentu? Typu jak silnik się zatrzymuje to jakaś"łapka" się wysuwa, a jak rusza to "łapka" się chowa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patryk Sokol Posted September 27 Share Posted September 27 Lata temu (2005r WTF...) miałem Jerry'ego 400 ze stałym śmigłem, które notorycznie się łamało. Nie byłem w stanie dostać pieniędzy, od rodziców, na składane śmigło, więc co jakiś czas łamałem GWSa 7x3.5, gdy to na hamulcu ustawiało się w pionie. Rozwiązałem to wstawiając serwo, które wysuwa pręcik węglowy w śmigło. Po wyłączeniu silnika (na słabym hamulcu śmigło powolutku się obracało) wysuwałem pręcik i śmigło się o niego blokowało. Podziałało to trzy loty, a w czwartym nie schowałem pręcika zanim uruchomiłem silnik. Dziś taki wypadek problemem by nie był, bo spokojnie można to oprogramowaniem nadajnika ogarnąć, żeby nie dało się tego zrobić. A używająć Arduino to możnaby połączyć powyższe rozwiązanie z pręcikiem. Tzn. sterować serwem z arduino, gdy halotron, czy tam kontaktron uzna, że to odpowiedni moment na wysunięcie pręta. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ryszard_I Posted September 28 Share Posted September 28 W dniu 26.09.2024 o 23:40, Market napisał: Ale cena rozwiazania zwala z nóg - 1000 do 1300 PLN za sam regulator. Regulatory HV nie są tanie. Jeżeli potrzebujesz ponad 100A i 12 do 14 ogniw to ta cena jest OK. Zaletą jest uniwersalna telemetria. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paulusr Posted September 30 Share Posted September 30 Off top. Ryszard masz doświadczenie z tymi regulatorami? Jeti EX wyświetla prawidłowo parametry? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ryszard_I Posted September 30 Share Posted September 30 Doświadczenia z IBEX jeszcze nie mam ale uważnie się im przyglądam i porównuję do YGE 65LVT których używam w F5J. Korci mnie zakup IBEX 65HV SBEC lub 85HV SBEC. Oba mają bardzo mocny BEC w porównaniu do YGE 65 LVT. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paulusr Posted September 30 Share Posted September 30 Bardzo ciekawa elektronika Link to comment Share on other sites More sharing options...
POGO Posted October 1 Share Posted October 1 W modelach komercyjnych widziałem bardzo prosty mechanizm z pędzelkiem do zatrzymywania śmigła. Gdy silnik zaczynał pracę to siła ciągu chowała pędzelek, a gdy się zatrzymywał pędzelek wyskakiwał i łapał śmigiełko... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ryszard_I Posted October 1 Share Posted October 1 Zerknąłem do manuala IBEX 65, 85HV SBEC i znalazłem info o możliwości współpracy regulatora z małym pakietem buforowym 2S Lipo lub LiFe. Po wybraniu tej opcji podczas programowania, regulator automatycznie ustawi napięcie BEC do wartości napięcia pakietu buforowego zapobiegając przepływowi prądu wyrównawczego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rkrzysztof Posted October 2 Share Posted October 2 Podobna opcja była oferowana we wczesnych regulatorach serii YGE, które lądowały w zestawach heli. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts