Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Tytuł został zmieniony na Dwusilnikowiec projekt własny
Opublikowano
19 godzin temu, Grzesiek napisał:

W ostatecznosi bedzie Wicherek Schiera 1200-1300 rozpietosci na 2 silniki.Jeszcze taki chyba nie powstał.

 

😀😀😀💪💪💪

Opublikowano

To jest bardzo dobry wybór

tam nie ma co się nie udać

będę uważnie śledził budowę

Powodzenia , na wiosnę udany oblot

Marek

  • Dzięki 1
Opublikowano

Jest jeszcze jeden Wicherek nie wykonany - dwupłatowiec. Gdzieś widziałem zdjęcia modelu w budowie...ale relacja się urwała ... .

Opublikowano
Cytat

Wicherek Schiera 1200-1300 rozpietosci na 2 silniki.

Wicherek Schiera nie miał nawet lotek nie mówiąc już o dwóch silnikach co nie oznacza, że jako uniwersalny płatowiec jest dobrą bazą do rozwijania kolejnych wersji..... tylko to juz będzie inny Wicherek ... może "2S" 😉

 

To nawet jest dość ciekawe gdzie umieścisz silniki.

Jeżeli zachowasz oryginalny wznios to silniki na skrzydle będą wyglądać śmiesznie .. może gondole pod skrzydłami i silniki w zastrzałach wzorem modeli retro ? A może pylon nad skrzydłem i silnik ciągnący i pchający ?

Nie wiem co jest powodem decyzji aby komplikować prostą konstrukcję (jeżeli posiadane dwa silniki to jest wiele innych gotowych projektów) ale chętnie się przyglądnę jak to się rozwinie , zatem obserwuje  i kibicuje temu pomysłowi 👍

ms

Opublikowano

Nie wiem jeszcze czy będzie to Wicherek.Jestem cały czas w poszukiwaniu dobrej jakosci planów,ale jest słabo jezeli chodzi o dwusilnikowe modele.

Opublikowano
Cytat

Jestem cały czas w poszukiwaniu dobrej jakosci planów

Określ co Cie interesuje w sensie rodzaj modelu, skala trudności i technika jaka preferujesz do budowy a plany się znajdą.

Wicherek 2S mnie zainteresował bo takiego chyba jeszcze nie widziałem 😃. Może powstać z tego pomysłu coś ciekawego .... tylko jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach.

 

Jak się chwile zastanowiłem nad tym czym dysponujesz, to dwa silniki o mocy 90W każdy to ciąg na tyle mizerny, że raczej rozpiętości 1,2 nie przekroczysz a wagę byłoby dobrze utrzymać na poziomie 600-700g przy założeniu jakie poczyniłeś na wstępie .... czyli górnopłat na nośnym profilu.

 

Musisz założyć:

dwa silniki - 70g

dwa śmigła 8x4 - 30g

dwa regulatory 10A- 30g

kable i złączki - 20g

pakiet 1300mah 3S - 100g

4 serwa - 40g

odbiornik 10g

czyli przy bardzo optymistycznych szacunkach samo wyposażenie to 300g i niewiele więcej zostaje na płatowiec.

 

Jeżeli chcesz zbudować dobrze latający dwusilnikowy model na tych silnikach ... to kup zestaw pianek EPP np. Me110 w sklepie napolskimniebie.pl i będziesz z tego projektu zadowolony. Łatwy montaż, dobra waga, dobrze lata i może wyglądać tak: http://www.modelemirek.cba.pl/modele-wwii-1.html 😁

 

Alternatywą może być też budowa modelu z pianki XPS np. wg projetów NumaVig który wygląda np. tak:

Jeżeli podejmiesz się budowy Wicherka 10 to sama konstrukcja sklejkowo-sosnowa znacznie ogranicza Twoje możliwości i obawiam się że Wicherek 10 ( w sensie rozmiaru) będzie już ciężko osiągalny ...chyba, że część elementów sklejkowych zamienisz na balsowe. Proponuje zastosować balse 3mm zamiast sklejki w kadłubie, żebra skrzydeł wykonać z balsy 2mm (można też profil skrzydła zmienić na bardziej nośny Clark Y lub NACA 2415) i zastosować folie Solitte na pokrycie. To powinno odchudzić wagowo konstrukcje na tyle aby zostało na konieczne wzmocnienie centropłata pod silniki i obudowę gondoli silnika.

ms

 

Opublikowano

Mam taki silnik w motoszybowcu guppy 1500 rozp i na 3S idzie pionowo do góry.Waga do lotu to 570G.Jest to moje pierwsze wyzwanie w dwa silniki.Model ma być górnopłatem ze względu na starty.Przygodny teren.Silniki ma mieć na skrzydłach.Styro odpada drażni mnie ten materiał.

Opublikowano

Kojarzysz Outerzone?
 

Wchodzisz tutaj i wybierasz tagi jakie Cię interesują

https://outerzone.co.uk/advanced/tag_matrix/index.asp

 

Dla Ciebie wybrałem RC, Multi i rozpiętość od 60" (1,5m) do 80" (2m).

Wyniki masz takie:
https://outerzone.co.uk/advanced/tag_matrix/results.asp?RC=1&MU=1&S1=60&S2=80

 

Możesz oczywiście wybrać inne tagi, inne rozpiętości itp :D

Samo przegladanie to zabawa na długie godziny

Opublikowano
9 minut temu, Grzesiek napisał:

Dzięki Patryk.Czegoś tu tylko nie rozumiem odnośnie rozpiętosci.Napisałes 1500 a Mirek pisał ze 1200.

A to kwestia tego, że ja bym w taką stonę szedł z rozmiarem dwusilnikowca.

 

Dla odniesienia - Mam Twinstara na dwóch takich silnikach:
https://www.brotherhobbystore.com/returner-r6-2207-rainbow-motor-p0031.html

 

I latam nim na pakiecie 3s 14 000mAh (tak 14Ah). I mimo tak wielkiego pakietu, to ma sporo mocy.

 

Uznałem więc, że bez robienia tak wielkich pakietów, to możesz śmiało iść w ponad 1,5m rozpiętości (ja bym celował koło 1,6m)

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Opublikowano

Cały problem w tym ze muszę sam sobie wypuscić model z ręki, dlatego górnopłat łatwo uchwycić kadłub jedną ręką.Myśle ze optymalnie będzie 1300 około i jeszcze na pływakach może spróbuję.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Widzę że wątek aktywny i bardzo ciekawe propozycje dwusilnikowców sie pojawiły 😁

Cytat

w motoszybowcu guppy 1500 rozp i na 3S idzie pionowo do góry.Waga do lotu to 570G

Nie przeczę, że dwukanałowo sterowany motoszybowiec dobrze lata jako szybowiec na proponowanym silniku ...ale model dwusilnikowy to zupełnie inna konstrukcja. Raczej tak lekki jak szybowiec już nie będzie, silnik nie będzie na nosie modelu a suma ciągu dwóch silników nie przełoży sie na proste "1 +1".

 

Jak wspomniałem powyżej, zacznij od tego co Cie interesuje bo modele dwusilnikowe sa bardziej skomplikowane a ilość koniecznych kabli z reguły przeraża. 😉 Skoro chciałeś model prosty i retro to modele proponowane przez kolegów wpisują sie doskonale w Twoje oczekiwania. Zatem planów nie brakuje a czy sa ładne i czy właściwie eksponują Twoje silniki obudowane w piękne imitacje gwiazdy ....  to zupełnie inna bajka.

 

Dwusilnikowce z reguły mają większe obciążenia powierzchni nośnej i z reguły mocną konstrukcję skrzydła (często wielodźwiagarową lub z kesonem) aby silniki nie drgały i nie powodowały flateru na pracującym skrzydle. Ich montaż musi być na tyle przemyślany (lub montaż całego skrzydła z silnikami) aby katy sklinowania napędu i ogona były niezmienne. Mocowania skrzydła na gumę sprawdza się średnio, ciasne manewry potrafią przesunąć nieco skrzydło i nagle model leci bokiem lub dziwnie się zachowuje.

Piszesz ... że musisz model puszczać z ręki i dlatego preferujesz górnopłat.

O ile preferencja słuszna z uwagi na niżej położony środek masy a tym samym lepszą stabilność układu i większą adaptację dla błędów konstrukcji i błędów pilota to ze startem modelu nie ma to nic wspólnego. Czy chwycisz model pod skrzydłem czy za skrzydło większej różnicy nie będzie. Problem raczej dotyczy jakie otrzymasz finalnie obciążenie powierzchni nośnej bo skoro nie zapewniasz długiego rozbiegu i nabrania właściwej prędkości, to model musi juz lecieć przy niewielkiej prędkości początkowej a to wprost wynikowa masy całości czyli obciążenia otrzymanej powierzchni nośnej.

 

Proponuję, na spokojnie ocenić co się podoba i co możesz zbudować na poziomie zakładanej masy do lotu 700g. Aby uniknąć rozczarowania (poł roku budowy i wydane 500zł)  lepiej sie zastanowić z jakich materiałów i jak zbudować płatowiec na poziomie zakładanej masy 300-400g ... a że nie będzie to półmakieta a raczej model sylwetowy z tym trzeba sie pogodzić juz teraz.

ms

  • Lubię to 3
  • Dzięki 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.