airbus A350 Opublikowano 4 Stycznia Opublikowano 4 Stycznia Chciałbym dobrać żywice do włókna szklanego która będzie wzmacniać część depronową w samolocie (dokładnie część przy skrzydle)
Grzesiek Opublikowano 4 Stycznia Opublikowano 4 Stycznia Każda epoksydowa.Ale to zapytanie to chyba nie do tego działu.
mjs Opublikowano Sobota o 17:58 Opublikowano Sobota o 17:58 Epidian 5 z dodatkiem 10% ksylenu + odpowiedni utwardzacz (Z-1, TFF) w proporcji do żywicy.
Patryk Sokol Opublikowano Sobota o 18:32 Opublikowano Sobota o 18:32 30 minut temu, mjs napisał: Epidian 5 z dodatkiem 10% ksylenu + odpowiedni utwardzacz (Z-1, TFF) w proporcji do żywicy. Dżiżas, jeszcze poleć wygotować szlichtę z tkaniny w acetonie Zdecydowanie lepiej pójść w nowocześniejsze systemy, jak L285. https://allegro.pl/oferta/zywica-epoksydowa-mgs-l285-h285-0-2-0-08kg-system-9773374401 Zdecydowanie mniej śmierdzi, mniej uczula, lepiej się miesza, lepiej przesyca włókno i lepiej utwardza.
airbus A350 Opublikowano Sobota o 18:36 Autor Opublikowano Sobota o 18:36 dopiero co dołączyłem do forum i nie bardzo wiem gdzie to się wstawia. i też coś słyszałem ,że po dodaniu epoksydowej na włókno szklane na depron to później to odpadnie od depronu więc nie wiem (nie bardzo wiem czy tak jest bo dopiero zaczynam ogarniać te włókna szklane itp.)
Ares Opublikowano Sobota o 23:35 Opublikowano Sobota o 23:35 Może napisz co konkretnie chcesz laminować. Doradzimy , skoro dopiero zaczynasz. Ja również polecam żywicę L 285 . Jej podstawowa wada to cena ale przy małych ilościach to myślę ,że warto zapłacić więcej i nie wąchać Epidianu. Epidian cuchnie tak ,że absolutnie nie ma opcji robić nim w domu. Natomiast L 285 praktycznie wcale nie pachnie choć pamiętaj ,że wszystkie żywice są szkodliwe dla zdrowia więc pracuj w masce albo przynajmniej w dobrze wentylowanym pomieszczeniu . Jeśli chodzi o depron to czasem bardziej opłaca się okleić go folią w rolce albo taką ze sklepu dla artystów niż laminować . Folia wbrew pozorom znacznie usztywnia konstrukcję a jest lekka. Pozdrawiam.
Jerzy Markiton Opublikowano Niedziela o 18:22 Opublikowano Niedziela o 18:22 Ksylen i depron ??? Czyściłem pędzel w ksylenie, kapnęło trochę na depron na stole. Wypaliło dziurę, że hej ! I depron i pozostałe piankowce mają na powierzchni resztki silikonu z procesu produkcji. I to działa jak separator na żywicę. Zacząć trzeba od odłuszczenia powierzchni. Żywica poliestrowa - też wypala depron. Za dużo utwardzacza w żywicy epoksydowej - następuje reakcja egzotermiczna i też potrafi wypalić, ale to już trzeba się postarać. Efekt wzmacniania konstrukcji depronowej tkaniną szklaną (kevlarem, węglem) - bardzo mizerny. A tam cuchnie... Zalatuje trochę myszami i tyle. wielokrotnie robiłem jakieś drobne naprawy w domu, w modelarni laminowaliśmy kadłuby, skrzydła Epidianem 5, 51, 53, do klejenia - 52 - bo innej nie było. Cuchnie trochę bo technologia oparta moczniku. Faktem jest, że L-285, 286 cuchną wyraźnie mniej. Jak nie zamierzasz laminować karoserii samochodowej czy szybowca - nie robiłbym problemu. Pozdrawiam - Jurek
tytan12 Opublikowano Niedziela o 19:14 Opublikowano Niedziela o 19:14 A,może taka,bardzo dobra i w miarę tania.https://allegro.pl/oferta/zywica-epoksydowa-epidian-53-500g-ut-z-1-50g-p-11084355407?reco_id=c3445ebc-cb98-11ef-a76c-52b4d76d83b7&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951
dziobak Opublikowano Niedziela o 22:27 Opublikowano Niedziela o 22:27 Lub taki ,ten nie rozpuszcza styropianu i jest prawie bezzapachowy https://sklep.zywicesarzyna.pl/epidian-6011-zywica-epoksydowa-o-bardzo-niskiej-lepkosci-5kg-p-10.html
Ares Opublikowano Poniedziałek o 01:05 Opublikowano Poniedziałek o 01:05 6 godzin temu, Jerzy Markiton napisał: Ksylen i depron ??? Czyściłem pędzel w ksylenie, kapnęło trochę na depron na stole. Wypaliło dziurę, że hej ! I depron i pozostałe piankowce mają na powierzchni resztki silikonu z procesu produkcji. I to działa jak separator na żywicę. Zacząć trzeba od odłuszczenia powierzchni. Żywica poliestrowa - też wypala depron. Za dużo utwardzacza w żywicy epoksydowej - następuje reakcja egzotermiczna i też potrafi wypalić, ale to już trzeba się postarać. Jestem trochę zdziwiony bo kilka dni temu wykonywałem usterzenie poziome na bazie depronu 3 mm obustronnie oklejonego balsą 1mm i stosując żywicę L 285 nic z pianką się nie działo. Może to kwestia rodzaju żywicy lub depronu. Z tym oczyszczeniem powierzchni to prawda: bez przetarcia papierem ściernym i odkurzenia powierzchni depronu żywica nie trzyma i trzeba o tym pamiętać. Osobiście depromodele wolę oklejać foliami ale to oczywiście kwestia gustu i upodobań.
Grzesiek Opublikowano Poniedziałek o 09:33 Opublikowano Poniedziałek o 09:33 Bo L285 to epoksyd .Jak pisalem wcześniej wszystkie epoksydy sie nadaja na styrodur,styropian i depron.Unikamy żywic poliestrowych,winyloestrowych i takich które maja w sobie styren.To on jest destrukcyjny dla naszych pijanek.
Lucjan Opublikowano Poniedziałek o 09:45 Opublikowano Poniedziałek o 09:45 Agresywne są tylko żywice poliestrowe ! Każda żywica epoksydowa może być stosowana do wszelkiego rodzaju pianek . 1
airbus A350 Opublikowano Poniedziałek o 09:47 Autor Opublikowano Poniedziałek o 09:47 wzmacniam część łączenia skrzydeł oraz mocowanie silnika (cały samolot jest z depronu) i jak to folia ma wzmocnić część depronową ona się jakoś utwardza czy coś
Ares Opublikowano Poniedziałek o 10:22 Opublikowano Poniedziałek o 10:22 Przedział silnika proponuję wzmocnić sklejką.Ogólnie przedział silnikowy przednia wręga oraz wrega przy krawędzi natarcia płata powinny stanowić jedną dobrze sklejoną całość a depron jest tylko jako pokrycie konstrukcji. Folia wzmacnia np.plat lub stateczniki jak je okleisz i lekko zaprasujesz żelazkiem.
airbus A350 Opublikowano Poniedziałek o 11:38 Autor Opublikowano Poniedziałek o 11:38 napęd to tak zwany EDF i jest on na takiej jakby podstawce i właśnie łączenie EDF'a chce wzmocnić włóknem szklanym jeśli chodzi o skrzydła to samo skrzydło jest solidne ale mocowanie już nie bardzo, samolot ma odczepiane skrzydła (bo chyba do bagażnika 2 metrowy samolot się nie zmieści) i właśnie część gdzie te skrzydła się wsuwają muszę wzmocnić
Grzesiek Opublikowano Poniedziałek o 11:54 Opublikowano Poniedziałek o 11:54 Jakieś zdięcia może,bedzie prosciej.
airbus A350 Opublikowano Poniedziałek o 11:57 Autor Opublikowano Poniedziałek o 11:57 aktualnie jestem poza moim miejscem gdzie buduje moje modele i raczej nie będzie to możliwe ale mogę zrobić model na komputerze i wysłać screen shota
Patryk Sokol Opublikowano Poniedziałek o 13:14 Opublikowano Poniedziałek o 13:14 3 godziny temu, Grzesiek napisał: Bo L285 to epoksyd .Jak pisalem wcześniej wszystkie epoksydy sie nadaja na styrodur,styropian i depron.Unikamy żywic poliestrowych,winyloestrowych i takich które maja w sobie styren.To on jest destrukcyjny dla naszych pijanek. Ciekawostka - Epidian E53 zawiera styren. Ale styropianu nie uszkadza Czemu? Nie wiem, chemia to wredna sucz 1 godzinę temu, airbus A350 napisał: napęd to tak zwany EDF i jest on na takiej jakby podstawce i właśnie łączenie EDF'a chce wzmocnić włóknem szklanym jeśli chodzi o skrzydła to samo skrzydło jest solidne ale mocowanie już nie bardzo, samolot ma odczepiane skrzydła (bo chyba do bagażnika 2 metrowy samolot się nie zmieści) i właśnie część gdzie te skrzydła się wsuwają muszę wzmocnić Generalnie - przychylam się do próśb kolegów o zdjęcia. Doświadczenia mnie nauczyło, że do pianek laminowanie rzadko jest optymalną metodą na wzmocnienia konstrukcji. Cienka sklejka, listwy do depronu praktycznie zawsze są lepsze. A do EPP pręty szklane i węglowe wymiatają 1
airbus A350 Opublikowano Poniedziałek o 13:18 Autor Opublikowano Poniedziałek o 13:18 czyli włókno szklane na wzmocnienie tych części to nie dobry pomysł?
tytan12 Opublikowano Poniedziałek o 14:10 Opublikowano Poniedziałek o 14:10 44 minuty temu, Patryk Sokol napisał: Ciekawostka - Epidian E53 zawiera styren. No właśnie,ale to zależy od proporcji.Dawno temu rozcieńczałem E5 spirytusem,potem denaturatem a na końcu styrenem,w odpowiedniej proporcji i nie żarło styro?
Rekomendowane odpowiedzi