Skocz do zawartości


Zdjęcie

Lockheed P-38 Lightning od Marka Rokowskiego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Autsajder1983

Autsajder1983
  • Modelarz
  • 343 postów
  • Age: 36
  • SkądWarszawa
  • Imię:Konrad

Napisano 29 październik 2018 - 10:18

Kolejny model z dwoma silnikami od Marka Rokowskiego

Zapowiada się obiecująco.

Niewielka masa pianki w porównaniu do innych dwusilnikowych.

Trochę kłopotliwe będzie umiejscowienie serwa od wysokości. Prawdopodobnie tak jak to zrobiłem w P61 będę umieszczał je w powierzchni sterowej.

 

Dane samolotu:

https://pl.wikipedia..._P-38_Lightning

 

Zawartość zestawu:

- pianki

- pręty węglowe

- pręty stalowe na popychacze

- dźwignie powierzchni sterowych

- sklejki na wręgi silnikowe

 

p381.jpg

 

Zastanawiam się jak go pomalować czy jakiś taki standardowy czyli zielona góra, spód szary lub błękitny. Można też dodać pasy inwazyjne.

Jest też dosyć ciekawe malowanie - cały czerwony:) łatwy do zrobienia tylko słabo będzie w locie z połapaniem się czy przypadkiem nie lecę na plecach:)

 

Macie jakieś fajne malowania??

 

C.D.N.


  • 0

#2 mirolek

mirolek
  • Modelarz
  • 1840 postów
  • Age: 52
  • SkądKraków
  • Imię:Mirek

Napisano 29 październik 2018 - 12:47

Ujawnił się drugi czarny koń sezonu 2019 ;) nowy model i znów będzie co podziwiać :)

 

Osobiście uważam tą konstrukcję za mało przydatną do aircombatu, cienkie belki kadłuba generują spore problemy nie tylko z zachowaniem geometrii w trakcie budowy, i usztywnieniem konstrukcji na czas lotu ale prawdziwy jej problem to małe tryknięcie w ogon co się często zdarza ...... a przy większym tryknięciu, będzie jeszcze gorzej.

Model zacny w historii lotnictwa ale nie sprawdził się w ACES i moim zdaniem nie sprawdzi się w ESA.

 

Kibicuje w budowie, na pewno model będzie świetnie wyglądał na pierwszych zawodach :P :P :P

ms


  • 0

#3 Autsajder1983

Autsajder1983
  • Modelarz
  • 343 postów
  • Age: 36
  • SkądWarszawa
  • Imię:Konrad

Napisano 29 październik 2018 - 12:59

Mam nadzieję, że po zawodach tez będzie świetnie wyglądał:)

Jeśli się nie sprawdzi w ESA, będzie ładny model do rekreacyjnego latania


  • 0

#4 robloz

robloz
  • Modelarz
  • 453 postów
  • Age: 53
  • SkądPłock
  • Imię:Robert

Napisano 29 październik 2018 - 14:15

Mialem ten model w esa i radzil sobie calkiem nieźle. Był pierwszym moim dwusilnikowym, a po nim był Łoś i Me110. Częściej mialem wyrwaną kabinę i mocowanoe silników niż ogon/ogony.😊
  • 0

#5 Autsajder1983

Autsajder1983
  • Modelarz
  • 343 postów
  • Age: 36
  • SkądWarszawa
  • Imię:Konrad

Napisano 29 październik 2018 - 14:47

Miałeś od Marka Rokowskiego czy CyberFly???

Zachowały Ci się jakieś zdjęcia, może model jeszcze żyje??


  • 0

#6 robloz

robloz
  • Modelarz
  • 453 postów
  • Age: 53
  • SkądPłock
  • Imię:Robert

Napisano 29 październik 2018 - 15:33

Chyba z Cyber, model już dawno poległ. Jak znajdę jakieś fotki to wrzucę.
  • 0

#7 pelikan1500

pelikan1500
  • Modelarz
  • 95 postów
  • SkądWrocław
  • Imię:Krzysiek

Napisano 26 grudzień 2018 - 21:55

Autsajder temat z 19 września 2011 opis wykonania wyposażenie rc malowanie oraz filmik z lotu . P-38 lata wyśmienicie jest bardzo zwrotny . 


  • 0

#8 Autsajder1983

Autsajder1983
  • Modelarz
  • 343 postów
  • Age: 36
  • SkądWarszawa
  • Imię:Konrad

Napisano 18 maj 2019 - 17:14

W końcu znalazłem trochę czasu i udało mi się zabrać za P-38

 

Skrzydło ze wzniosem, od góry pręt1,5 mm od dołu płaskownik 5x1.

 

IMG_20190518_114836.jpg

 

Statecznik poziomy z serwen  (mam nadzieję, że nie będzie problemu z wyważeniem)

 

IMG_20190518_175218_resized_20190518_055319852.jpg

 

Kadłuby usztywniłem prętami 1,5 mm (3 sztuki na kadłub).

Po połączeniu skrzydła z kadłubami  (czy raczej belkami ogonowymi) oraz statecznikiem poziomym:

 

IMG_20190518_175209_resized_20190518_055319174.jpg

 

Obawiam się o sztywność całej konstrukcji.

Najprawdopodobniej konieczne będzie "wykrzyżowanie" prętami węglowymi.

 

 

 


  • 0

#9 japim

japim
  • Modelarz
  • 2200 postów
  • Age: 37
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 18 maj 2019 - 20:07

Ja w mojej p61 mam pręty 6mm w belkach.
  • 0

#10 mirolek

mirolek
  • Modelarz
  • 1840 postów
  • Age: 52
  • SkądKraków
  • Imię:Mirek

Napisano 22 maj 2019 - 11:17

Grube pręty węglowe są ciężkie, może lepiej w belki wkleić cienkościenne rurki węglowe fi 6mm.

 

ms


  • 0

#11 Andrzej Klos

Andrzej Klos
  • Modelarz
  • 550 postów
  • Age: 60
  • SkądBrisbane, Australia
  • Imię:Andrzej

Napisano 22 maj 2019 - 11:46

W moim Vampire mialem podobny problem.  Moim zdaniem duzo lzejsze i latwiejsze a byc moze i sztywniesze sa plaskowniki weglowe 3x1 wklejone pionowo na CA.  Ja wkleilem 3 do kazdej belki tzn gora dol i jeden bok.  Bardzo sztywne ale wazne jest aby byly wklejone az za krawedz splywu skrzydla.  W Vampire sa one widoczne no ale Ty mozesz to czyms pokryc..

 

IMG_3682.JPG


  • 0

#12 japim

japim
  • Modelarz
  • 2200 postów
  • Age: 37
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 22 maj 2019 - 14:44

Grube pręty węglowe są ciężkie, może lepiej w belki wkleić cienkościenne rurki węglowe fi 6mm.

 

ms

 

Tak - oczywiście. rurka - nie pręt. Działa zadowalająco.


  • 0

#13 Autsajder1983

Autsajder1983
  • Modelarz
  • 343 postów
  • Age: 36
  • SkądWarszawa
  • Imię:Konrad

Napisano 28 maj 2019 - 18:16

Już po MP w Wieluniu, trzeba zabierać się do roboty przy P-38 :)

 

tak to teraz wygląda:

 

IMG_20190528_191143_resized_20190528_071233203.jpg

 

Tak planuję "usztywnić" konstrukcję.

 

IMG_20190528_190938_resized_20190528_071233430.jpg

 

Coś podobnego zastosowałem w Ursusie i działało. Powinno dac rade również w P-38

 

Teraz zabieram się za montaż silników i kabelki.

 

Kadłub już ma kształt nadany nożykiem jeszcze ostateczny szlif papierem ściernym i żelazko.

 


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych