Autsajder1983 Posted October 29, 2018 Share Posted October 29, 2018 Kolejny model z dwoma silnikami od Marka Rokowskiego Zapowiada się obiecująco. Niewielka masa pianki w porównaniu do innych dwusilnikowych. Trochę kłopotliwe będzie umiejscowienie serwa od wysokości. Prawdopodobnie tak jak to zrobiłem w P61 będę umieszczał je w powierzchni sterowej. Dane samolotu: https://pl.wikipedia.org/wiki/Lockheed_P-38_Lightning Zawartość zestawu: - pianki - pręty węglowe - pręty stalowe na popychacze - dźwignie powierzchni sterowych - sklejki na wręgi silnikowe Zastanawiam się jak go pomalować czy jakiś taki standardowy czyli zielona góra, spód szary lub błękitny. Można też dodać pasy inwazyjne. Jest też dosyć ciekawe malowanie - cały czerwony:) łatwy do zrobienia tylko słabo będzie w locie z połapaniem się czy przypadkiem nie lecę na plecach:) Macie jakieś fajne malowania?? C.D.N. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirolek Posted October 29, 2018 Share Posted October 29, 2018 Ujawnił się drugi czarny koń sezonu 2019 nowy model i znów będzie co podziwiać Osobiście uważam tą konstrukcję za mało przydatną do aircombatu, cienkie belki kadłuba generują spore problemy nie tylko z zachowaniem geometrii w trakcie budowy, i usztywnieniem konstrukcji na czas lotu ale prawdziwy jej problem to małe tryknięcie w ogon co się często zdarza ...... a przy większym tryknięciu, będzie jeszcze gorzej. Model zacny w historii lotnictwa ale nie sprawdził się w ACES i moim zdaniem nie sprawdzi się w ESA. Kibicuje w budowie, na pewno model będzie świetnie wyglądał na pierwszych zawodach :P ms Link to comment Share on other sites More sharing options...
Autsajder1983 Posted October 29, 2018 Author Share Posted October 29, 2018 Mam nadzieję, że po zawodach tez będzie świetnie wyglądał Jeśli się nie sprawdzi w ESA, będzie ładny model do rekreacyjnego latania Link to comment Share on other sites More sharing options...
robloz Posted October 29, 2018 Share Posted October 29, 2018 Mialem ten model w esa i radzil sobie calkiem nieźle. Był pierwszym moim dwusilnikowym, a po nim był Łoś i Me110. Częściej mialem wyrwaną kabinę i mocowanoe silników niż ogon/ogony.???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Autsajder1983 Posted October 29, 2018 Author Share Posted October 29, 2018 Miałeś od Marka Rokowskiego czy CyberFly??? Zachowały Ci się jakieś zdjęcia, może model jeszcze żyje?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robloz Posted October 29, 2018 Share Posted October 29, 2018 Chyba z Cyber, model już dawno poległ. Jak znajdę jakieś fotki to wrzucę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelikan1500 Posted December 26, 2018 Share Posted December 26, 2018 Autsajder temat z 19 września 2011 opis wykonania wyposażenie rc malowanie oraz filmik z lotu . P-38 lata wyśmienicie jest bardzo zwrotny . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Autsajder1983 Posted May 18, 2019 Author Share Posted May 18, 2019 W końcu znalazłem trochę czasu i udało mi się zabrać za P-38 Skrzydło ze wzniosem, od góry pręt1,5 mm od dołu płaskownik 5x1. Statecznik poziomy z serwen (mam nadzieję, że nie będzie problemu z wyważeniem) Kadłuby usztywniłem prętami 1,5 mm (3 sztuki na kadłub). Po połączeniu skrzydła z kadłubami (czy raczej belkami ogonowymi) oraz statecznikiem poziomym: Obawiam się o sztywność całej konstrukcji. Najprawdopodobniej konieczne będzie "wykrzyżowanie" prętami węglowymi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
japim Posted May 18, 2019 Share Posted May 18, 2019 Ja w mojej p61 mam pręty 6mm w belkach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirolek Posted May 22, 2019 Share Posted May 22, 2019 Grube pręty węglowe są ciężkie, może lepiej w belki wkleić cienkościenne rurki węglowe fi 6mm. ms Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Klos Posted May 22, 2019 Share Posted May 22, 2019 W moim Vampire mialem podobny problem. Moim zdaniem duzo lzejsze i latwiejsze a byc moze i sztywniesze sa plaskowniki weglowe 3x1 wklejone pionowo na CA. Ja wkleilem 3 do kazdej belki tzn gora dol i jeden bok. Bardzo sztywne ale wazne jest aby byly wklejone az za krawedz splywu skrzydla. W Vampire sa one widoczne no ale Ty mozesz to czyms pokryc.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
japim Posted May 22, 2019 Share Posted May 22, 2019 Grube pręty węglowe są ciężkie, może lepiej w belki wkleić cienkościenne rurki węglowe fi 6mm. ms Tak - oczywiście. rurka - nie pręt. Działa zadowalająco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Autsajder1983 Posted May 28, 2019 Author Share Posted May 28, 2019 Już po MP w Wieluniu, trzeba zabierać się do roboty przy P-38 tak to teraz wygląda: Tak planuję "usztywnić" konstrukcję. Coś podobnego zastosowałem w Ursusie i działało. Powinno dac rade również w P-38 Teraz zabieram się za montaż silników i kabelki. Kadłub już ma kształt nadany nożykiem jeszcze ostateczny szlif papierem ściernym i żelazko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Autsajder1983 Posted October 5, 2019 Author Share Posted October 5, 2019 Kabelkologia ogarnięta:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Klos Posted October 5, 2019 Share Posted October 5, 2019 ... Tak planuję "usztywnić" konstrukcję. IMG_20190528_190938_resized_20190528_071233430.jpg Coś podobnego zastosowałem w Ursusie i działało. Powinno dac rade również w P-38 ... Wyglada teraz nie tylko estetycznie ale takze aerodynamicznie.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Autsajder1983 Posted October 6, 2019 Author Share Posted October 6, 2019 Model w "malowaniu zimowym" oblatany. Jak na razie nie dodawałem prętów węglowych "na krzyż" aby usztywnić konstrukcję, nie potwierdziły się moje obawy o sztywność belek. Niestety na lotnisku trochę wiało więc jeszcze do końca nie poznałem jego możliwości. Szybszy od "Łosia", zwrotny i dosyć stabilny. Podsumowując: Dobry model na sezon 2020 Teraz do "lakierni" Mam 2 typy: Zielono - szary z pasami inwazyjnymi. Srebrny - też z pasami. Może macie jakieś fajne malowania (nie za skomplikowane i z epoki) Link to comment Share on other sites More sharing options...
sp350D Posted October 6, 2019 Share Posted October 6, 2019 Szykuje się nastopny piękny model. Zdradzisz jakie wyposażenie dałeś do niego? Pozdrawiam Sławek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Autsajder1983 Posted October 6, 2019 Author Share Posted October 6, 2019 Wyposażenie: Turnigy 2204 14T Turnigy Plush 10A Śmigła APC 6x5,5 Serwa Redox S90MG Pakiet 1300mah Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirolek Posted October 7, 2019 Share Posted October 7, 2019 Dobry model na sezon 2020 .... za niespełna dwa tygodnie Bitwa o Wawel, zdążysz pomalować i polatać a na sezon 2020 zbudujesz coś nowego :-) ms Link to comment Share on other sites More sharing options...
Autsajder1983 Posted October 8, 2019 Author Share Posted October 8, 2019 Maluje na balkonie a po południami już szybko ciemno. Na farbę zostaje sobota lub niedziela. Na Kraków przywiozę chociażby po to aby pokazać jak to lata (w malowaniu zimowym bez udziału w walce). Co do "nowego" już z Markiem rozmawiałem - na zimowe wieczory coś będzie:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts