robloz Opublikowano 3 Lutego 2019 Opublikowano 3 Lutego 2019 Do budowanej obecnie makiety Z-37 cmelak (relacja na forum: http://pfmrc.eu/index.php/topic/67011-zlin-z-37-cmelak/) planuję użyć DLE 35RA. Większy DLE 55 nie mieści się pod maską. Odnośnie tego mam kilka pytań do użytkowników tego silnika: 1- Czy wystarczy do napędu, waga modelu nie powinna przekroczyć 9 kg. (ciąg statyczny - 7kg na wysokości 1800m npm, 9 kg na wysokości 100m npm) 2- Czy montując silnik głowicą do góry (choć to nie konieczność), wyloty z tłumika ominą gażnik i mocowanie silnika? 3- Jakie jest zużycie paliwa w/w silnika.
darod07 Opublikowano 4 Lutego 2019 Opublikowano 4 Lutego 2019 1. Mocy będziesz miał aż nadto. Moją wilgą na pływakach 9.5kg latałem na 1/2 ewentualnie 3/4 gazu. 2. Nie sądzę żeby był jakiś problem, gaźnik jest schowany nad lub w Twoim przypadku będzie dokładnie pod puszką tłumika. Szkodzić ewentualnie będzie wyciek z pod uszczelki tłumika. 3. W zbiorniku 0.5l po 15 minutach lotu zostawało mi jeszcze dobre pół zbiornika.
darod07 Opublikowano 4 Lutego 2019 Opublikowano 4 Lutego 2019 Jeżeli zamierzasz cmelakiem startować w F4H-P to dodam, że sędziom podobał się dźwięk tego silnika i było sporo punktów za brzmienie w ocenie podczas lotów. Silnik już masz czy dopiero w planach? Jeżeli masz chęć na używany to odezwij się na priv...
robloz Opublikowano 4 Lutego 2019 Autor Opublikowano 4 Lutego 2019 Starty w zawodach to jego przeznaczenie łącznie ze zarzutem środka jako jedna z figur. Zakup silnika w planach. priv.
kkdarch Opublikowano 9 Lutego 2019 Opublikowano 9 Lutego 2019 Pomyśl o NGH38 ,nada mu realizmu a koszt niewiele większy.
robloz Opublikowano 22 Lutego 2019 Autor Opublikowano 22 Lutego 2019 Mam pytanko: Jak, o ile ma to znaczenie powinny być rozmieszczone otwory mocujące śmigło?
Chuck Yeager Opublikowano 22 Lutego 2019 Opublikowano 22 Lutego 2019 Znaczenie to ma o tyle takie, że musisz zobaczyć jak Tobie jest łatwiej przerzucać przez kompresję podczas uruchamiania i tak sobie to nawiercić
robloz Opublikowano 28 Lutego 2019 Autor Opublikowano 28 Lutego 2019 Jakich używacie przewodów paliwowych? Te co kupiłem (oczywiście do benzyny) są strasznie sztywne. O ile w połączeniu zbiornik-silnik czy odpowietrzenie i tankowanie nie ma to znaczenia, to już ten odcinek w zbiorniku z filtrem/ciężarkiem wolałbym, żeby był bardziej elastyczny.
robloz Opublikowano 28 Lutego 2019 Autor Opublikowano 28 Lutego 2019 Silikonowe do benzyny? czytałem, że się nie nadają.
jędrek Opublikowano 28 Lutego 2019 Opublikowano 28 Lutego 2019 Silikonowe do benzyny? czytałem, że się nie nadają. Bo się nie nadają. Poszukaj w sklepach modelarskich przewodów paliwowych o nazwie Tygon.
pacek Opublikowano 28 Lutego 2019 Opublikowano 28 Lutego 2019 Tak jak pisze Andrzej tylko Tygon. Można go kupić w serwisach pił spalinowych.
Kicior Opublikowano 28 Lutego 2019 Opublikowano 28 Lutego 2019 A wężyk o jakiej średnicy i grubości ścianki warto kupić? Dzięki za podpowiedź !
Exu Opublikowano 28 Lutego 2019 Opublikowano 28 Lutego 2019 Kicior wez wężyk o średnicy większej niż 3mm jak weźmiesz oryginalnego tygona to nie będzie potrzeby wymiany po jednym sezonie. A jedynie sprawdzenie ich kondycji. Ja np mając jakieś chińskie to po sezonie rozpadaly się przy dotknięciu, i to prawdziwa prawda. Zobacz jeszcze ta stronkę. https://www.modelmotor.pl/webpage/montaz-modelarskiego-silnika-benzynowego-w-modelu.html Ja np w 50cc mam wężyk 4mm śr. Wew i 7mm zew. I nie było problemu jeśli chodzi o dostarczenie paliwa do gaźnika. Wydaje mi się że im większy tym lepiej bo silnika nie masz jak zalać przy gaźniku ale zbyt mały przepływ może skutkować gasnieciem czy nierówna praca.
Rekomendowane odpowiedzi